Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 vs VW T-Roc 1.5 TSI 150

Ελλάδα 6:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 vs VW T-Roc 1.5 TSI 150

ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 vs VW T-Roc 1.5 TSI 150

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο 2008 καθίσταται έμπρακτα άκρως ανταγωνιστικό απέναντι σε οποιοδήποτε B-SUV διαθέτει βαρύγδουπο επώνυμο. Να, καλή ώρα…

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι μόνο μόδα, δεν είναι μόνο τάση της σύγχρονης εποχής ή σημείο των καιρών. Τα crossover τέτοιου τύπου μάς υπενθυμίζουν τον λόγο που επικράτησαν στην ευρωπαϊκή αυτοκινητική σκηνή. Είναι ευρύχωρα, γοητευτικά σε εμφάνιση, ικανά να υποσχεθούν ενίοτε και περιπέτεια παρότι δικίνητα.

Επί του προκειμένου, έχουμε δίχως περιστροφές δύο από τους καλύτερους εκπροσώπους της συγκεκριμένης κλάσης. Η Volkswagen στη μετα-diesel gate εποχή, τολμηρή όσο αντέχουν οι πελάτες της σχεδιαστικά, με δοκιμασμένο engineering, έξυπνη διαχείριση του budget και μια απόπειρα να δεχθούν την ιδέα ενός B-SUV ακόμη και αυτοί που αρνούνται να προφέρουν το αρτικόλεξο. Το T-Roc συμβολίζει κατά κάποιο τρόπο την αλλαγή πορείας της, η οποία θέλει να αφήσει πίσω μια προβλέψιμη γκάμα προς ένα λίγο πιο ενδιαφέρον παρόν. Στην Peugeot το σχεδιαστικό στοίχημα έχει κερδηθεί εδώ και καιρό. Η αναγέννηση των μοντέλων της όχι μόνο προκαλεί θετική εντύπωση, αλλά χτίζει συνάμα μια έντονη προσωπικότητα. Οπως αυτή του 2008. Οι αναλογίες, οι όγκοι, η εταιρική ταυτότητα συνθέτουν ένα δυναμικό, εξωστρεφές σύνολο. Στοιχεία όπως τα φωτιστικά LED εμπρός και πίσω, τα κάθετα φώτα ημέρας ανφάς, οι ανάγλυφες επιφάνειες στο προφίλ, ξεπερνούν αρκετές κόκκινες γραμμές. Η δεύτερη γενιά προσεγγίζει σε διαστάσεις μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, γεφυρώνοντας την ευελιξία με πραγματικές χωροταξικές ανάγκες.

Advertisement
Advertisement

Τα άλματα στους τομείς της ποιότητας υλικών, του φινιρίσματος και της premium αύρας φέρνουν το 2008 πιο μπροστά από το T-Roc. Μπορεί η VW να εκφράζει τη σοβαρή -συγκροτημένη με πολιτική ορθότητα– σχολή του εσωτερικού design για ένα κοινό που θέλει παιδιά, καροτσάκια στα πίσω καθίσματα και ευκολία στο μπες-βγες, ωστόσο στο 2008 υποχρεούσαι να βγάλεις το καπέλο και σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό του κόσμο. Υπάρχει μία περίεργη αντιδιαστολή στο T-Roc, ανάμεσα σε αυτό που βλέπεις και σε αυτό που αγγίζεις, καθώς πολλές -για να μην πω όλες οι- επιφάνειες αποτελούνται από σκληρά πλαστικά. Το τρικ εξοικονόμησης κόστους βέβαια κρύβεται πίσω από όμορφα -οπτικά- υλικά και επίπεδα εξοπλισμού. Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία στο 2008 και επιβεβαιώνεσαι γρήγορα. Οι Γάλλοι δεν έκαναν τσιγκουνιές. Η ποιότητα των μαλακών υλικών αλλά και η αισθητική δείχνει γερμανική στην πρώτη περίπτωση, φουτουριστική στη δεύτερη. Στους χώρους επιβατών υπάρχει ισοπαλία. Σχεδόν. Ενα ελαφρύ προβάδισμα πηγαίνει στο Peugeot, το οποίο όμως το παραχωρεί στον αντίπαλό του στα λίτρα του χώρου αποσκευών. Αρκετές ανοιχτές θήκες μικροαντικειμένων φωλιάζουν στις καμπίνες και των δύο αυτοκινήτων. Ενα compact SUV που κινείται από έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα μπορεί στατιστικά να καλύπτει χιλιόμετρα μακράν πιο σβέλτα από όσο χρειάζεται ο μέσος ιδιοκτήτης του. Αυτό ισχύει στο έπακρο για το 2008. Ο 1.2 ροπάρει από χαμηλά, ξεκούραστα, αποδοτικά, μεταφέροντας την ισχύ των 130 PS μέσω ενός νέου κιβωτίου έξι σωστά κλιμακωμένων σχέσεων, το οποίο προσφέρει ευχάριστο κούμπωμα στις αλλαγές. Οι επιδόσεις του μικρού συνόλου είναι αξιομνημόνευτες, χωρίς μάλιστα να επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου (είδαμε γύρω στα 7,1lt/100 km).

Ο «καλός» από κάθε άποψη 1.5 TSI  τούρμπο-βενζίνης του T-Roc δεν επιτρέπει αμφισβητήσεις στην πληθώρα διαφορετικών απαιτήσεων, ικανοποιώντας σχεδόν όλες τις ανάγκες. Στην άκρως ραφιναρισμένη εξίσωση του VW υπερθεματίζεις υπέρ των ποιοτικών χαρακτηριστικών του μεγαλύτερου (4κύλινδρου) συνόλου, παρότι σε επίπεδο επιδόσεων δεν κάνει μεγάλη διαφορά. Μάλιστα ούτε με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (DSG). Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 8,0 lt/100 km αποτελούν το μέτρο, τιμή που δεν αυξάνεται θεαματικά εάν θελήσεις να αξιοποιήσεις την ισχύ του κινητήρα στο έπακρο. Το συγκεκριμένο μοτέρ πάντως δεν έχει το νεύρο που θα περίμενες, ίσως επειδή η απαράμιλλη γραμμικότητά του δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο. Με δεδομένο αυτό, το μικρότερο κινητήριο σύνολο του 2008 θα ανακαλύψει πεδίο αμφισβήτησης στον αντίπαλό του.

Advertisement

Στο Peugeot αισθάνεσαι ότι μπήκες σε ένα καλοστημένο ημίψηλο χάτσμπακ. Το σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζεται λίγο πιο ζωντανό σε σχέση με το διαδικαστικό σε αίσθηση αντίστοιχο του T-Roc. Προφανώς και το μικρό τιμόνι παίζει τον ρόλο του σε σημείο να σε παραπλανεί θετικά για το feedback που φτάνει στα χέρια σου. Σε ό,τι αφορά το στήσιμο, καθένα έχει τον δικό του τρόπο να ικανοποιήσει οδηγό και επιβάτες. Η καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών ανήκει στο 2008. Πιο στοχευμένο πάτημα, ικανότερη απόσβεση και σεβαστή πρόσφυση, όλα σε αρμονία. Οσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη, το ίδιο και η πρόσφυση των εμπρός τροχών που αρνούνται να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Η ακαμψία κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ η κύλιση σε κακοτράχαλο τερέν είναι χωρίς περιστροφές ό,τι καλύτερο θα συναντήσεις στην κατηγορία. Σε αυτό βοηθούν βέβαια και τα ελαστικά με την «άνετη» διάσταση 215/65-R16. Οταν ο δρόμος αποκτήσει στροφές το 2008 μπορεί να διατηρήσει χαρακτηριστικά εύκολα την τροχιά, έχοντας ένα ενδιαφέρον turn-in ανεπηρέαστο από τις μεταφορές βάρους ή τις κλίσεις του αμαξώματος.

Advertisement

Το T-Roc με τη σειρά του σε πάει ξεκούραστα στον προορισμό σου με τυπικά γερμανικό επιβλητικό πάτημα που δεν φλυαρεί, ποιοτική κύλιση και προσεγμένη ηχομόνωση. Δεν αγαπά την πολλή επικοινωνία, ενώ το παρεμβατικό ESP θέτει το μέτρο ανακόπτοντας τον ρυθμό και την όρεξή σου όσο σφίγγει η χάραξη του δρόμου. Ασφαλές, εύκολο, ευθύβολο, με μια ευπρόσδεκτη ελαφράδα στην αλλαγή κατεύθυνσης αναδίδει -στην πλειονότητα των περιπτώσεων- ευπρόσδεκτη ομοιογένεια. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και άμεσο για τα δεδομένα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, χωρίς όμως να βγάζει συναίσθημα. Μην το ξεχάσω, το αντίστοιχο στο 2008 είναι αρκετά ελαφρύ εντός πόλης βοηθώντας αρκετά τον οδηγό στο παρκάρισμα αλλά και την ευελιξία. Επιστρέφοντας στο Τ-Roc, περνά πάνω από τις ελληνικές εργολαβίες χωρίς να εισβάλλουν στο εσωτερικό ενοχλητικοί θόρυβοι. Με αυστηρότητα στο βήμα και τις φιλικές αντιδράσεις που συνηθίζει το group, δύσκολα θα βρεις αρνητικό να του προσάψεις.

Advertisement

Ας μη γελιόμαστε. Ενα SUV δεν το επιλέγεις μόνο με ψυχρά κριτήρια αξιολόγησης, όπως πιθανότατα θα έκανες με τα Golf και 308. Η διαφορετικότητα βαραίνει περισσότερο την κρίση, γέρνοντας ενδεχομένως την πλάστιγγα στην απόφαση αγοράς. Υπό αυτό το πρίσμα, η επιλογή μας είναι το 2008. Οχι μόνο σηκώνει το γάντι απέναντι στην πληρότητα του T-Roc, αλλά προσφέρει επιπρόσθετα οφέλη σε σχέση με αυτό, όπως είναι η ακόμη πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά, το πιο ενδιαφέρον εσωτερικό, η ισχυρότερη προσωπικότητα που απορρέει από μια πιο ψαγμένη σχεδίαση. Με άλλα λόγια, χαίρεσαι περισσότερο να το βλέπεις αλλά και να το οδηγείς. Παράλληλα, δεν υστερεί ποιοτικά (το αντίθετο ισχύει) από το T-Roc, το οποίο διαθέτει ομολογουμένως βαρύτερο λογότυπο.

KEY TECH 2008
Το 2008 είναι φορτωμένο από τη βασική έκδοση με πολλά συστήματα ασφαλείας. Εχουμε και λέμε: αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, με αναγνώριση της άκρης του δρόμου ακόμη και χωρίς διαγράμμιση, ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, αναγνώριση και ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας και εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης.

KEY TECH T-Roc
Ο κινητήρας 1,5 TSI ACT του ομίλου Volkswagen λειτουργεί με βάση τον κύκλο Miller. Ο υπερτροφοδότης μεταβλητής γεωμετρίας ελέγχεται πλήρως μέσω ενός ηλεκτρικού ενεργοποιητή. Διαθέτει επίσης το γνωστό σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (Active Cylinder Technology) σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές. Το σύνολο χρησιμοποιεί σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου τέταρτης γενιάς της VW, λειτουργώντας, ειδικά για την περίσταση, με μέγιστη πίεση 350 bar.

TECH

PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 130
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, ΤΟΥΡΜΠΟ, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.300×1.815×1.550 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 434 LT

VW T-ROC 1.5 TSI 150
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, ΤΟΥΡΜΠΟ, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.234/1.819/1.573 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.590 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 445 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
PEUGEOT 130 PS @ 5.500 rpm, 23,5 kgm @ 1.750 rpm
VW 150 PS @ 5.000 rpm, 25,5 kgm @ 1.500 rpm

ΒΑΡΟΣ
PEUGEOT 1.267 KG
VW 1.350 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
PEUGEOT 9,75 KG/PS
VW 9,0 KG/PS

0-100 km/h
PEUGEOT 8,9”
VW 8,4’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
PEUGEOT TEST 7,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,5 (NEDC)
VW TEST 8,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,4 (NEDC)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
PEUGEOT 198 KM/H
VW 205 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
PEUGEOT 44 LT
VW 45 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
PEUGEOT 619 KM
VW 562 KM

CO2
PEUGEOT 103 G/KM
VW 122 G/KM

ΤΙΜΗ
PEUGEOT: ΑΠΟ 21.900 ευρώ (από 25.500 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο EAT8)
VW: ΑΠΟ 24.950 ευρώ (από 25.800 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο DSG7)

Διαβάστε ακόμα

Δοκιμή: Νέο Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS

VW: Ετοιμάζει γρήγορο plug-in Hybrid T-Roc GTE