Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

To ανανεωμένο Toyota C-HR εφοδιάζεται για πρώτη φορά και με ένα 2λιτρο υβριδικό σύνολο, προσφέροντας την έξτρα δόση… αδρεναλίνης που ίσως αναζητάτε.

Ήταν το 2016, όταν η Toyota παρουσίασε στο ευρύ κοινό το φουτουριστικό C-HR και εύλογα αναρωτήθηκε: “Όντως είναι αυτό Toyota;”. Μέχρι τότε η ιαπωνική εταιρεία κρατούσε σφιχτά τη συντηρητική της σχεδίαση σε κάθε ένα από τα μοντέλα της, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το C-HR κέρδισε όμως γρήγορα πολλές καρδιές παγκοσμίως, κάτι που μεταφράζεται σε αυξημένες πωλήσεις με αποτέλεσμα να μοστράρεται στο βάθρο της κατηγορίας, φλερτάροντας με την κορυφή. Σε αυτή την ελκυστική συσκευασία λοιπόν, η Toyota, φυτεύει από τότε πολλά χρόνια τεχνογνωσίας υβριδικών συστημάτων, ενώ για πρώτη φορά το 2019 το best seller crossover προσφέρεται με δύο “πράσινα” σύνολα, καθώς και με αρκετές ασθητικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις.
Στην προκειμένη περίπτωση δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Toyota C-HR με τον 2λιτρο hybrid κινητήρα των 184 ίππων. Φτάνουν όμως τα… άλογα για να είναι σπορ;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, συνεχίζει να δημιουργεί μια ευχάριστη έκπληξη η εξωτερική του εμφάνιση. Η δυναμικότητα και η σπορ σιλουέτα παρέμεινε ανέπαφη σε σχέση με το pro-facelift μοντέλο και οι κοφτερές επιφάνειες με την κουπέ κλίση της οροφής ορίζουν την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Πλέον, συναντάμε νέους προφυλακτήρες, νέο διάχυτη και τα εμπρός φωτιστικά σώματα έρχονται με ενσωματωμένα φλας, ενώ τα πίσω περιλαμβάνουν σειριακά φλας. Η καλοσμιλεμένη σχεδίαση του C-HR είναι κάτι που θα μαγνητίσει τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά σίγουρα δεν είναι και ο μόνος λόγος που ένα αυτοκίνητο θα σε “κρατήσει”.

Η καμπίνα του ανανεωμένου C-HR εμπνέει μια ευχάριστη αύρα στον οδηγό και στους υπόλοιπους επιβάτες. Ο λόγος φυσικά είναι η καλή ποιότητα των μαλακών υλικών και η συναρμογή που συναντάμε στα πλαστικά του ταμπλό. Στο κέντρο της τελευταίας υπάρχει η ίδια 8ιντση οθόνη αφής με το προηγούμενο C-HR, ωστόσο τώρα έχουν προστεθεί τα Apple CarPlay και Android Auto, χαροποιώντας ιδιαίτερα τους χρήστες που αναζητούσαν την συγκεκριμένη συνδεσιμότητα (όπως και ο υπογράφων). Προαιρετικά διατίθεται και το σύστημα JBL, που εκτοξεύει την ποιότητα του ήχου στον διάκοσμο του ιαπωνικού μοντέλου σε πολύ υψηλότερο επίπεδο, κάτι που το αυτοκίνητο δοκιμής είχε και το τιμήσαμε ιδιαίτερα. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός αντικρίζει έναν πίνακα οργάνων που αποτελείται από δύο όργανα και μία οθόνη 4,2 ιντσών, η οποία απεικονίζει τις σημαντικότερες πληροφορίες που χρειάζεται ο χρήστης. Το στροφόμετρο είναι χωρισμένο σε τρία πεδία: CHG, ECO και POWER, τα οποία ενημερώνουν πότε οι μπαταρίες φορτίζονται, πότε κινείσαι οικονομικά/οικολογικά και πότε το σύνολο χρησιμοποιεί την υψηλότερή του απόδοση αντίστοιχα.

Οι χώροι του C-HR σίγουρα δεν είναι το δυνατό του σημείο, αλλά δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο. Για την ακρίβεια, μια τετραμελή οικογένεια βολεύεται, αλλά οι πίσω επιβάτες νιώθουν κλειστοφοβικά μιας και οι επιφάνειες των παραθύρων θυσιάστηκαν χάρη της coupe σχεδίασης. Στη 2λιτρη hybrid έκδοση, η μπαταρία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το 1.8 hybrid με αποτέλεσμα να “κλέψει” χώρο από το πορτμπαγκάζ, μειώνοντας τον όγκο του κατά 19 λίτρα, φτάνοντας δηλαδή τα 358 λίτρα. Ο χώρος για μικροαντικείμενα είναι θέμα συζήτησης. Συνήθως η μία από τις δύο ποτηροθήκες, φιλοξενεί το smartphone, κλειδιά και άλλα. Από την άλλη, υπάρχουν ξεχωριστές ποτηροθήκες για τους πίσω επιβάτες, κάτι που δεν συναντάμε συχνά στην κατηγορία.

Παίρνοντας ως παράδειγμα κάποιες “εξωγήινες” υβριδικές περιπτώσεις, η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να σου προσφέρει καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αν κάποια εταιρεία μπορεί να κάνει το παραπάνω πράξη, σίγουρα αυτή θα είναι και η Toyota, μιας και μετράει αρκετά χρόνια στην… πλάτη της περί εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας. Το ανανεωμένο 2.0 Hybrid C-HR κατατάσσεται στην κορυφή -προς το παρόν- όλων των εκδόσεων, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 184 ίππους. Αποτελείται από ένα 2λιτρο μοτέρ βενζίνης 152 ίππων και 190 Nm ροπής, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και 202 Nm ροπής. Η μπαταρία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το 1.8 hybrid, μιας και φέρει σχεδόν 3πλάσια στοιχεία παραπάνω, γι’ αυτό και “κλέβει” 19 λίτρα από τον χώρο αποσκευών. Ακόμα, είναι νικελίου μετάλλου υβριδίου (NiMH), σε αντίθεση με τον μικρότερο “αδερφό” του, που έχει ιόντων – λιθίου. Όπως στα περισσότερα “καθαρόαιμα” υβριδικά οχήματα, μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά και με τον ηλεκτροκινητήρα, όταν το φορτίο είναι μικρό ή πατώντας το μπουτόν EV. Αυτό μειώνει δραματικά την κατανάλωση καυσίμου εντός αστικού φόντου. Μιλώντας για καταναλώσεις, η Toyota ανακοινώνει ότι η μέση τιμή του 2λιτρου hybrid C-HR είναι 5,3 lt./100 km (στα αυστηρά πρότυπα WLTP), αλλά πρακτικά δεν ξεπέρασε τα 6,5 lt./100 km. Για λίγο δεν αποφεύγει τα τέλη κυκλοφορίας, παρόλ’ αυτά το ετήσιο κόστος είναι αρκετά χαμηλό με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι 92 g/km. Η ισχύς μεταφέρεται μόνο στον εμπρός άξονα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,2 sec. Η μέγιστη ταχύτητα -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- είναι 180 χλμ./ώρα. Το SUV των 4,39 μέτρων κινείται άνετα και ευχάριστα μέσα στην πόλη, χωρίς να καταναλώνει βενζίνη, εφόσον φέρεσαι τρυφερά στο πεντάλ του γκαζιού. Με οποιαδήποτε σχεδόν βίαιη κίνηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ζωντανεύει, ο θόρυβος κάνει την εμφάνισή του και όσο ανεβαίνουν οι “στροφές” στο αυτόματο κιβώτιο e-CVT τόσο ένα μονότονο βουητό παρενοχλεί τα αυτιά σου. Ο στόχος -και το “παιχνίδι” αν θέλετε- είναι ο δείκτης του στροφόμετρου να μένει όσο το δυνατόν περισσότερο στην περιοχή ECO ή ακόμα καλύτερα στο CHG (Charging) για να φορτίζεται η μπαταρία. Παιχνίδι, που έχει θετική επίπτωση και στην… τσέπη σας.

Το ανανεωμένο C-HR πατάει επάνω στη νέα πλατφόρμα GA-C της ιαπωνικής φίρμας και αυτό συνεπάγεται μεγάλη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους. Παρόλο που το σύστημα ανάρτησης φαίνεται ίδιο στα χαρτιά με το 1.8 hybrid, στην περίπτωση της 2λιτρης έκδοσης δείχνει πιο αναβαθμισμένο, χάρη στις διαφορετικές ρυθμίσεις των μηχανικών. Το σύνολο είναι σφιχτό και στιβαρό, προκαλώντας τον οδηγό να ορμήσει σε μια διαδρομή με στροφές, έχοντας στο πλευρό του ως δεδομένο τη γενναιόδωρη ροπή. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μηδαμινές και το C-HR ανταπεξέρχεται πλήρως στις ανήσυχες ορέξεις του ιδιοκτήτη. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός της καλής απορρόφησης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, που σίγουρα πρόκειται να συναντήσετε στους ελληνικούς δρόμους. Είναι σίγουρο ότι η δύναμη δεν είναι κάτι που θα σας λείψει. Αντιθέτως, αλλά μην ξεγελαστείτε και το κατατάξετε στα υψηλών επιδόσεων SUV. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι ελάχιστος με κανονικούς ρυθμούς, ενώ εξαφανίζεται εντελώς όταν το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά. Η ανεπαίσθητη βουή του ηλεκτροκινητήρα δεν ενοχλεί καθόλου, αντιθέτως σε… προετοιμάζει για το αύριο. Το βάρος των σχεδόν 1.500 κιλών σταματάει εύκολα χάρη στα καλά φρένα και να σημειώσουμε ότι από την πρώτη έκδοση, η Toyota προσφέρει στο C-HR μια πληθώρα συστήματα τεχνολογίας και ασφάλειας, τα οποία ονομάζονται με μία φράση: Toyota Safety Sense. Το TSS περιλαμβάνει προβολείς και φώτα ημέρας LED, έγχρωμη οθόνη TFT 4.2’’ στον πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8’’, διζωνικό σύστημα κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρα φωτός, προβολείς ομίχλης, Hill Start Assist Control, σύστημα έξυπνης εκκίνησης Smart start, συνδεδεμένες υπηρεσίες MyT, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες κ.α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.987 cc
Ισχύς: 152 PS/6.000 rpm
Ροπή: 190 Nm/4.400 rpm (θερμικός κινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,3 l/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 92 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 82,8 €
Βάρος: 1.485kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.795/1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Χώρος αποσκευών: 358 lt
Τιμή: από 28.500 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr