Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Citroen C3 1.2 EAT vs Hyundai i20 1.0T DCT vs Skoda Fabia 1.0 TSI DSG

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Έχουμε τρεις από τις πλέον πλήρεις προτάσεις της αγοράς στη κατηγορία των supermini και μάλιστα στην πιο «ξεκούραστη» έκδοσή τους, που τα κάνει να φαίνονται πιο ολοκληρωμένα από ποτέ.

Η διαφορά που κάνει ένα καλό αυτόματο κιβώτιο σε αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, είναι καίριας σημασίας και μπορεί να κρίνει την τελική απόφαση για την αγορά.

Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στην αγορά, τα μικρά αυτοκίνητα έχουν σε πολλές περιπτώσεις το «βαρύ φορτίο» να σηκώσουν, εκείνο που λέγεται «οικογενειακές υποχρεώσεις». Έχοντας όλο το πακέτο σε επίπεδο τεχνολογίας, ασφάλειας και άνεσης, τα μοντέλα του B- Segment κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στο πεδίο της αναζήτησης του επόμενου αυτοκινήτου ή σε εκείνο του νέου οδηγού που ψάχνει το «πρώτο του».

Σε κάθε περίπτωση, τα «μικρά» με αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον μια πολύ δημοφιλής αναζήτηση και ως τέτοια, δεν θα μπορούσε παρά να έχει το δικό της ξεχωριστό πλαίσιο αναμέτρησης. Έχει προηγηθεί το αντίστοιχο συγκριτικό των ίδιων αυτοκινήτων με χειροκίνητα κιβώτια και τώρα ερχόμαστε να βάλουμε «απέναντι» τις αυτόματες εκδοχές τους, με τις οποίες έχουμε πλέον ολοκληρωμένη την εικόνα του καθενός ξεχωριστά αλλά και συγκριτικά μέσα στην πολύ ενδιαφέρουσα αυτή κατηγορία.

Το νεότερο των τριών, το Skoda Fabia έχει το DSG κιβώτιο που μετράει 19 χρόνια στην αγορά από την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο του Ομίλου VW. Εννοείται πως μπροστά μας έχουμε την πλέον σύγχρονη εκδοχή του, με τις 7 σχέσεις που εξακολουθεί και είναι ταχύτατο στις αλλαγές τους και ιδιαίτερα πολιτισμένο. Το «ταίριασμα» με τον χιλιάρη TSI κινητήρα είναι εξαιρετικό και ολοκληρώνει μια πολύ θετική εικόνα που είχαμε για το μοντέλο από την πρώτη μας κιόλας επαφή.

Στο ιδιαίτερα πολιτισμένο συνολικά προφίλ του νέου Fabia, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έρχεται να «κουμπώσει» ως ιδανικό συμπλήρωμα. Χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση του καυσίμου του αυτοκινήτου, το DSG διαθέτει και πρόγραμμα λειτουργίας Sport για να ανταποκρίνεται αμεσότερα σε όποιες αντίστοιχες διαθέσεις εκφράσει ο οδηγός. Οι στακάτες αλλαγές του, ιδιαίτερα όταν η ταχύτητα κίνησης είναι πάνω από τα 90 χλμ./ώρα, είναι ανεπαίσθητες. Και επιμένουμε σε αυτό, γιατί είναι το πιο χειροπιαστό  στοιχείο που μπορεί να διακρίνει κανείς με το «καλημέρα» στην οδήγηση ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο.

Αντίστοιχα γρήγορο αλλά με λίγο πιο τραχιά λειτουργία, είναι το 7άρι αυτόματο -επίσης διπλού συμπλέκτη- της Hyundai. Στο i20, του οποίου η ευκολία στους χειρισμούς είναι παροιμιώδης και αποτελεί το usp του μοντέλου στη συγκεκριμένη αναμέτρηση, είναι παραπάνω από καλοδεχούμενη η επιπρόσθετη άνεση του αυτόματου κιβωτίου. Το i20 έχει τον πιο «παραδοσιακό» επιλογέα, που μοιάζει με μανέτα αεροσκάφους αλλά και τα προγράμματα λειτουργίας, που αποδεικνύονται πιο παρεμβατικά μια και αλλάζουν πιο ευδιάκριτα τα χαρακτηριστικά της απόδοσης.

Μεγάλη επίσης διαφορά κάνει η «απεμπλοκή» του κιβωτίου των ταχυτήτων όταν το γκάζι δεν είναι πατημένο και «συνδέεται» ως λειτουργία με το εξελιγμένο 48V σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης που καλύπτει χωρίς «κενά» τη χρήση του κινητήρα σε κάθε περίπτωση. Στην περίπτωση του i20, η διάθεση του μηχανικού συνόλου να θέσει τον κινητήρα εκτός λειτουργίας για οικονομία, είναι λίγο πιο εμφανής και μοιάζει να μπαίνει σε αυτό το mode συγκριτικά πιο γρήγορα από τα ανταγωνιστικά.

Στον αντίποδα των δύο «διπλοσύμπλεκτων» μοντέλων, το EAT6 του Citroen C3, μοιάζει να είναι το πιο αργό, αλλά αρμονικό, ανάμεσα στα τρία μια και βασίζεται στην κλασική τεχνολογία του μετατροπέα ροπής. Είναι ένα κιβώτιο ταχυτήτων που έχει εξελιχθεί από την Aisin- μια εταιρεία με ειδίκευση στα συστήματα μετάδοσης που αν μη τι άλλο, μπορεί να θεωρηθεί ένα επιπλέον credit στην επάρκεια του αυτοκινήτου.

Μπορεί λόγω της αρχής λειτουργίας του να είναι κάπως αργό στις αλλαγές του, αλλά ταιριάζει απόλυτα στο γενικότερα χαλαρό ύφος των μετακινήσεων με το μοντέλο της Citroen. Το C3 που στο πλαίσιο της τελευταίας ανανέωσής του, δείχνει μια διάθεση για προσφορά άνεσης, που το κάνουν να ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά. Διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του δρόμου με μια αρχοντιά που παραπέμπει στο θρυλικό παρελθόν της μάρκας και δίνει την αίσθηση πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, η λειτουργία του κιβωτίου «κουμπώνει» ιδανικά, αποτελώντας το πλέον ενδεδειγμένο συμπλήρωμα στη μοναδικά χαλαρωτική διάθεση του C3 απέναντι στους επιβάτες και στον οδηγό του. Είναι τέτοιο το περιβάλλον με τα αναπαυτικά καθίσματα και την πιο ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, που το μοντέλο της Citroen δίνει «άρωμα» και από crossover στους επιβαίνοντες. Το πρόγραμμα Sport που έχει στη διάθεσή του οδηγός, δεν είναι κάτι που θα τον προκαλέσει να χρησιμοποιεί διαρκώς.

Η ήπια λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου του C3, ωφελείται και από τη μεγαλύτερη τιμή ροπής που εμφανίζει ο -μεγαλύτερος σε χωρητικότητα της παρέας- τρικύλινδρος κινητήρας της Citroen. «Ανταποδοτικά», θα λέγαμε πως με τη λειτουργία του αυτή, το ΕΑΤ6 κρατάει σε λογικό πλαίσιο και την τραχύτητα της λειτουργίας του κινητήρα– που ανάμεσα στα τρία αυτοκίνητα, ξεχωρίζει ως η πιο έντονη.

Ανάμεσα στα τρία αυτοκίνητα, σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση επί πραγματικών συνθηκών, το Hyundai μοιάζει να δείχνει το δρόμο- ή αν προτιμάτε, να τον συνεχίζει, παίρνοντας «αμπάριζα» από το χειροκίνητο αδερφάκι του. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, μέσα στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η… αυξημένης πίεσης ημέρα της φωτογράφησης, το Hyundai έγραψε την καλύτερη επίδοση, κρατώντας το μέσο όρο οριακά κάτω από τα 7,0– στα 6,9 λτ/100 χλμ.

Το Skoda Fabia άγγιξε τα 7,2 λτ.100 χλμ., ενώ το C3 έφτασε τα 7,5 λτ./100 χλμ. έχοντας αρκετά μεγάλη διαφορά από την εργοστασιακή κατανάλωση που ανακοινώνει η Citroen. Η κατανάλωση που σημειώνουμε εδώ, δεν μπορεί να αποτελέσει τίποτα παραπάνω παρά μια ένδειξη, αφού σε κάθε μια από τις τρεις περιπτώσεις, η «συμπίεση» της κατανάλωσης είναι σχετικά εύκολη διαδικασία και μάλιστα για να έρθει πολύ κοντά στα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές (κατά WLTP).

Από εκεί και πέρα, οι τρεις ανταγωνιστές, έχουν την τιμολογιακή τους τοποθέτηση ως το τελευταίο «οχυρό» για να πάρουν την ψήφο εμπιστοσύνης. Τα Hyundai και Skoda, υπερτερούν αγοραστικά, μιάς και το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να συνδυαστεί και με τις βασικές τους εκδόσεις. Κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση του Citroen C3 το οποίο οδηγεί τον ενδιαφερόμενο στην, πολύ καλά εξοπλισμένη είναι η αλήθεια, έκδοση Shine προκειμένου να έχει την ευκολία του ΕΑΤ6.

Το i20 έχει τη δυνατότητα να παραγγελθεί ως αυτόματο και από τη βασική έκδοση εξοπλισμού, με αποτέλεσμα να πλασάρεται ως το φθηνότερο της κατηγορίας– κάτι που αποτελεί αναμφίβολα ένα προτέρημα.

Αντίστοιχα, η εμφανώς πιο φρέσκια περίπτωση του Skoda Fabia, έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον, μια και μιλάμε για το αυτοκίνητο που μπορεί να ξεχωρίσει από τα τρία λόγω της συγκριτικά πιο premium προσέγγισης. Αναμφίβολα αυτό το Fabia είναι premium!

Στέκεται υποδειγματικά απέναντι στις προκλήσεις της κατηγορίας και ξεχωρίζει χάρη στην ποιότητα των υλικών της καμπίνας, που μοιάζει σαν να «έρχεται» από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

 

Σε μια χρονική περίοδο που δεν μπορεί να ξεχωρίσει εύκολα κανένα αυτοκίνητο, η τριπλέτα του συγκριτικού μας, το κάνει και μάλιστα με άνεση. Είναι η πληρότητα του εξοπλισμού και το τεχνολογικό βάθος που τους επιτρέπει να θεωρούνται εκ των καλύτερων επιλογών.

Το νεοφερμένο Fabia, έχει απέναντί του τα πολύ καλοφτιαγμένα Hyundai i20 και Citroen C3, τα οποία έχουν -το καθένα με τον τρόπο του- μια δική τους προσέγγιση, φτιάχνοντας διακριτούς χαρακτήρες που όπως φαίνεται και στο εμπορικό τους αποτύπωμα, έχουν την αναγνώριση που τους αξίζει. Στην άνεση λοιπόν μας άρεσε η πρόταση της Citroen.

Το πιο «έτοιμο για σκληρή χρήση» κώδικα, στο Hyundai i20 με την ποιότητα της κατασκευής του να υπόσχεται πολλά απροβλημάτιστα χρόνια διαδρομών. Το ολοκληρωμένο από κάθε άποψη Skoda Fabia φλερτάρει με premium ανέσεις και έχει το πλεονέκτημα του πιο φρέσκου στην κατηγορία. Όπως και να έχει η τελική επιλογή διαμορφώνεται τόσο από τις απαιτήσεις όσο και από τις προτεραιότητες του καθενός.

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

Citroen C3 1.2 Puretech 110 Auto
Κινητήρας (cc): 1.999
Ισχύς (PS/rpm): 110/5.500
Ροπή (Nm/rpm): 205/1.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,9 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 135 g/km
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.996/1.829/1.474 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt.
Τιμή (ευρώ): Από 21.100 (Shine)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Hyundai i20 1.0T 100 Auto
Κινητήρας (cc): 998
Ισχύς (PS/rpm): 100/4.500
Ροπή (Nm/rpm): 172/1.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,1 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Βάρος: 1.190 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040/1.775/1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt.
Τιμή (ευρώ): Από 18.890 (Exclusive)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 Auto
Κινητήρας (cc): 999
Ισχύς (PS/rpm): 110/5.500
Ροπή (Nm/rpm): 200/2.000- 3.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 127 g/km
Βάρος: 1.187 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.108/1.780/1.459 mm
Μεταξόνιο: 2.564 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt.
Τιμή (ευρώ): Από 20.650 (Style)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο Skoda Fabia πήρε βραβείο Red Dot
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS vs Seat Ibiza 1.0 TGI CNG
Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS vs Hyundai Bayon 1.0 100 PS 7DCT

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto