Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέο σκάνδαλο: Οι επίσημες καταναλώσεις είναι ψεύτικες

Ελλάδα 22:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέο σκάνδαλο: Οι επίσημες καταναλώσεις είναι ψεύτικες

ΝΕΑ

Νέο σκάνδαλο: Οι επίσημες καταναλώσεις είναι ψεύτικες

ΝΕΑ

Ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων λέει ψέματα. Και δημιουργεί έναν ακόμα πονοκέφαλο στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Advertisement
Advertisement

Μια πρόσφατη αποκάλυψη σχετικά με τα δεδομένα οικονομίας καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης έχει προκαλέσει σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία, θυμίζοντας το σκάνδαλο Dieselgate.

Οι εκθέσεις τόσο του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου όσο και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των επίσημων εργαστηριακά υπολογισμένων στοιχείων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 και των πραγματικών επιδόσεων των βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και plug-in υβριδικών οχημάτων.

Τα πρώτα στοιχεία από αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2022 δείχνουν ότι η παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) παρουσιάζει μειωμένη την κατανάλωση καυσίμου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατά 23,7% και των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά 18,1%.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν κατά μέσο όρο εκπομπές CO2 κατά 23% καλύτερες από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά οι μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο δείχνει ότι τα PHEV δεν φορτίζονται τόσο συχνά όσο υποθέτει το καθεστώς WLTP.

Ως αποτέλεσμα, τα μοντέλα με μεγαλύτερους κινητήρες, τα SUV, τα πολυτελή αυτοκίνητα και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με χαμηλές επιδόσεις θα βρεθούν αντιμέτωπα με ανανεωμένο έλεγχο από τις ευρωπαϊκές αρχές.

Η αποκάλυψη προέρχεται από την εφαρμογή των ενσωματωμένων συσκευών παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου (OBFCM) που επιβάλλει η ΕΕ από το 2021.

Advertisement

Οι συσκευές αυτές παρέχουν δεδομένα εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, αμφισβητώντας την ακρίβεια των αποτελεσμάτων του WLTP.

Ενώ η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παραμένει επιφυλακτική εν αναμονή ευρύτερης ανάλυσης δεδομένων, το Ελεγκτικό Συνέδριο τάσσεται υπέρ σαρωτικών αλλαγών στους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων έως το 2026.

Advertisement

Οι πιθανές επιπτώσεις είναι βαθιές, σηματοδοτώντας μια ακόμη σεισμική αλλαγή στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα έντονης ανησυχίας με δεδομένο ότι οι Κινέζοι καραδοκούν με τα ηλεκτρικά τους να δώσουν τις λύσεις που χρειάζονται οι ευρωπαϊκές αγορές.