Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS vs Hyundai Bayon 1.0 100 PS 7DCT

  • Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Σου αρέσει να τα κοιτάζεις, να τα επεξεργάζεσαι, να ζεις μαζί τους. Ο όρος του «διαφορετικού» δεν φαίνεται να είναι απαγορευτικός ακόμη και στη μονοδιάστατη φόρμα των μικρότερων SUV.

Θα ξεκινήσουμε με κλισέ. Τόσο περιγραφικό όσο ολόκληρη η αλήθεια. Τα crossover είναι το trend της εποχής, κάτι που αποδεικνύεται τόσο από τις επιλογές της πελατειακής δεξαμενής που σε μεγάλο ποσοστό απαξιώνει ακόμα και τα παραδοσιακά blue chip μικρομεσαία χάτσμπακ στο όνομα κάποιου SUV ή crossover.

Το άνοιγμα στη μικρότερη κατηγορία είναι μια λογική εξέλιξη που αφορά όλο και περισσότερους κατασκευαστές. Κάπως έτσι φτάνεις στο αγοραστικό δίλημμα που περιλαμβάνει αυτοκίνητα με διαφορετικό τεχνολογικό υπόβαθρο, τα οποία πρωτίστως «συναντιούνται» στην τιμή αγοράς και από εκεί και πέρα ξετυλίγουν το κουβάρι των διαφορών τους. Εν προκειμένω, εδώ έχουμε από τη μία πλευρά το νέο Hyundai Bayon, ένα από τα νεότερα μέλη της κατηγορίας Β-SUV και από την άλλη, το αειθαλές αλλά πρόσφατα επικαιροποιημένο Citroën C3 Aircross.

Στην περίπτωσή τους η σχεδιαστική ιδιαιτερότητα είναι εκείνη που δίνει το στίγμα εξαρχής. Το Bayon, για παράδειγμα, δεν το μπερδεύεις με κανένα άλλο αυτοκίνητο της κλάσης, μολονότι η απήχησή του δεν είναι καθολική, υπάρχουν δηλαδή κι εκείνοι που δεν το βρίσκουν όμορφο. Περί ορέξεως βέβαια… Από την άλλη, το C3 Aircross ενίσχυσε περαιτέρω την ξεχωριστή μουσούδα του μετά το facelift τονίζοντας και αυτό, όπως και το Hyundai, τη νέα τάση με τους λεπτούς σχιστούς προβολείς στην πρόσθια όψη. Το Citroën δείχνει αρκετά πιο ογκώδες.

Η αντίστροφη ανάγνωση είναι πως το γαλλικό μοντέλο διαθέτει περισσότερο χαρακτήρα, καταφέρνοντας με ιδιαίτερη επιτυχία να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του family look της φίρμας, ξεχωρίζοντας και πάλι σαν τη μύγα μες στο γάλα μεταξύ των ανταγωνιστικών μοντέλων. Το Bayon με τη σειρά του δεν περνά πουθενά απαρατήρητο. Η απόσταση των 165 mm από το έδαφος υπονοεί ότι θα καβαλήσετε εύκολα έναν ομαλό χωματόδρομο, όχι όμως πως θα πάρετε και τα βουνά. Ο αστικός χαρακτήρας φυσικά είναι μη διαπραγματεύσιμος και στα δύο αυτοκίνητα.

Στο εσωτερικό και στον τομέα των χώρων τώρα, η διαφορά υπέρ του πιο ογκώδους C3 δεν είναι ανάλογη της εικόνας που έχει κάποιος κοιτώντας τα αυτοκίνητα απέξω. Ανάμεσα στα δύο ελαφρώς πιο ευρύχωρο είναι το C3 Aircross, αλλά, επαναλαμβάνω, όχι τόσο όσο φαντάζεται ο εξωτερικός παρατηρητής. Από την άλλη, το γαλλικό B-SUV λόγω και των πιο μαλακών καθισμάτων αλλά και της ανάλογης ρύθμισης της ανάρτησης, προσφέρει καλύτερο επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες σε κάθε περίπτωση.

Ομοίως το Bayon διαθέτει μεγάλους χώρους επιβατών στο εσωτερικό, αντίστοιχη πρακτικότητα με τον αντίπαλό του, αρκετές θήκες μικροαντικειμένων και φυσικά πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Οι υποψήφιοι αγοραστές του έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ μιας οθόνης πολυμέσων 10,2” ή μίας αντίστοιχης 8”, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Στο Citroën οι θήκες μικροαντικειμένων σού λύνουν τα χέρια, ιδίως οι βαθιές «τσέπες» στις πόρτες και η εσοχή στο ταμπλό από τη μεριά του συνοδηγού.

Η οθόνη αφής των 7” του C3 Aircross φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, και τον χειρισμό του κλιματισμού, αλλά αν εξαιρέσεις αυτή την εργονομική παραφωνία δεν έχεις άλλα παράπονα. Η ψηλή θέση οδήγησης παρέχει άπλετη ορατότητα σε συνδυασμό μάλιστα και με τις αρκετά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Το κάθισμα είναι τυπικό Citroën, κάτι που ερμηνεύεται σε αρχοντική άνεση και αναπαυτική φύση.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Hyundai αναβαθμίζει ξεκάθαρα την οδηγική εικόνα που εισπράξαμε πριν από μερικές εβδομάδες από το Bayon με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Εξαλείφει ακόμη και τις όποιες αδυναμίες του κινητήρα των 100 PS σε χαμηλό εύρος περιστροφής, κυρίως στις εκδόσεις χωρίς την αρωγή του ήπιου υβριδικού συστήματος, όπως η δική μας. Η ζωντάνια του μοτέρ, στις μεσαίες κυρίως rpm λειτουργίας, σε κάνει να ακολουθείς εύκολα τη ροή της κυκλοφορίας, αποφεύγοντας όποτε κριθεί απαραίτητο τα κινητά «εμπόδια» στο διάβα του.

Το προβάδισμα, όμως, μεταξύ των δύο βενζινοκινητήρων ανήκει στο εξαιρετικό και δοκιμασμένο σύνολο των 1,2 lt και 110 PS του Citroën, το οποίο δείχνει ορεξάτο να κινήσει πρόθυμα το ογκώδες αμάξωμα με το καλημέρα, χωρίς μάλιστα να χάνει πολλή από τη δύναμή του όσο οι στροφές περιστροφής αυξάνονται. Η ώθηση έρχεται λίγο πάνω από τις 1.500 rpm, εκεί όπου ανακοινώνεται δηλαδή η μέγιστη τιμή της ροπής.

Το τράβηγμα είναι γραμμικό, χωρίς εξάρσεις ή κενά και ο θόρυβος δεν ενοχλεί ιδιαίτερα. Ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος 1,2 lt συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το κούμπωμα του οποίου είναι ευχάριστο και η κλιμάκωση σχετικά αραιή, λόγω της απλωμένης ροπής του κινητήρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, τα δύο αυτοκίνητα απαίτησαν στη συγκριτική δοκιμή μας γύρω στα 8 lt/100 km.

Στον δρόμο το κάθε ένα από τα δύο αυτοκίνητα προσφέρει σε μεγάλες ποσότητες αυτά που πλασάρονται ως χαρακτηριστικά του κατασκευαστή του. Το Citroën δίνει την αίσθηση της χαλαρότητας, χωρίς να μπορεί να θεωρηθεί πλαδαρό. Η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει τις κλίσεις στις στροφές, το πλαίσιο όμως ανταποκρίνεται σε τυχόν διαθέσεις για αυξημένη μέση ωριαία ταχύτητα στον επαρχιακό. Αρκεί να χωνέψεις πως έχεις στα χέρια σου ένα καλά στημένο αυτοκίνητο με μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση.

Δεν θα σε φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση (υπάρχει και το ESP, άλλωστε, που επεμβαίνει σε τυχόν υπερβολή από τη μεριά του οδηγού), αλλά από την άλλη δεν σε προδιαθέτει να πιέσεις αναζητώντας υψηλότερο ρυθμό σε κάποια ενδιαφέρουσα οδηγικά διαδρομή. Το Aircross ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και κρατάει τους επιβάτες του πιο ξεκούραστους από το Hyundai, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι τα φρένα του αποδείχτηκαν εξίσου δυνατά σε αντοχή (και αίσθηση) με τα αντίστοιχα του Bayon.

Το Hyundai είναι επίσης άνετο, με αποτελεσματική κύλιση, αποδεκτή απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς επίσης και σωστό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση. Σου καθιστά εξαρχής σαφές ότι πρόκειται για ένα πιο ανταποδοτικό σε οδηγικό επίπεδο αυτοκίνητο σε σχέση με το Aircross όταν ασκείς πίεση. Λιγότερες κλίσεις, μεγαλύτερη αμεσότητα του μπροστινού μέρους στην αλλαγή κατεύθυνσης και αίσθηση ότι βρίσκεσαι πιο κοντά στον δρόμο σού παρέχουν τη δυνατότητα να το παρακάνεις κατεβαίνοντας το βουνό χωρίς να ιδρώσεις.

Σαφώς και ο χαρακτήρας τους δεν ενδείκνυται για τέτοια συμπεριφορά, ωστόσο είναι αλήθεια ότι το Bayon στον δρόμο παραπέμπει περισσότερο στα supermini και λιγότερο στα ημίψηλα SUV, όπως το C3 Aircross. Πιο ευέλικτο από τον αντίπαλό του, με μικρότερο κύκλο στροφής, οπότε και πιο μανιτζέβελο εντός των τειχών. Το Citroën όμως υιοθετεί αυτό το αρχοντικό πάτημα των γαλλικών αυτοκινήτων που τείνουν να καταπιούν οποιαδήποτε ανωμαλία της ελληνικής οδοποιίας. Στοιχείο βαρύνουσας σημασίας στη λίστα των οικογενειακών προτεραιοτήτων, ειδικά σε τέτοιου είδους οχήματα.

Φινάλε
Οι λεπτές εύθραυστες ισορροπίες αποκαλύπτουν ένα άξιο ζευγάρι στα B-SUV με τη σχέση αξίας/τιμής να φιγουράρει ψηλότερα στο Hyundai Bayon. Από εκεί και πέρα, η πιο δραστήρια οδική συμπεριφορά του Bayon, η εκκεντρική σχεδίαση και η άνω του μέσου όρου προσέγγιση στους περισσότερους τομείς δεν μπορούν να καταβάλουν τελικά τη γοητεία του στιλ που ασκεί το φρεσκαρισμένο C3 Aircross. Το τελευταίο προβάλλει περισσότερο τα SUV χαρακτηριστικά, τόσο με την εικόνα του όσο και με την άνεση εντός της καμπίνας, αλλά και την αντίστοιχη στον δρόμο. Στοιχεία που γέρνουν οριακά την πλάστιγγα προς το μέρος του, αλλά με τη διαφορά τιμής να αξιώνει περισσότερο προς το καθόλα προικισμένο Bayon.

KEY TECH – CITROEN C3 AIRCROSS

Το C3 Aircross διαθέτει τα νέα καθίσματα Citroën Advanced Comfort. Τα συγκεκριμένα, εκτός από τη νέα τεχνολογία κατασκευής, υιοθετούν νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας (πάχους 15 mm). Το αποτέλεσμα είναι να προσφέρουν ταυτόχρονα καλή στήριξη στο σώμα μαζί με υψηλά επίπεδα άνεσης, χωρίς παράλληλα να χάνουν τις ιδιότητές τους με το πέρασμα του χρόνου. Το ασύμμετρα αναδιπλούμενο (2/3-1/3) πίσω κάθισμα με την αναδιπλούμενη πλάτη έχει τη δυνατότητα μετακίνησης (προαιρετικά) σε δύο ανεξάρτητα τμήματα, σε απόσταση 150 mm, ενώ η αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους έως και 2,4 m.

KEY TECH – HYUNDAI BAYON 

Ο 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου του Bayon διαθέτει νέες τεχνολογίες που βελτιώνουν την απόδοση και συγκρατούν τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές. Η τοποθέτηση της πολλαπλής εξαγωγής μέσα στην κυλινδροκεφαλή, οι εγχυτήρες καυσίμου έξι οπών με πίεση έως 2.000 Bar, ο υπερτροφοδότης single scroll χαμηλής αδράνειας, ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος μεταβλητός χρονισμός Turbo (VGT) και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), δημιουργούν ένα ελκυστικό αποτέλεσμα στο μικρό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της Hyundai.

TECH – CITROËN C3 AIRCROSS 1.2T PURETECH 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.160/1.760/1.640 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 LT

TECH – HYUNDAI BAYON 1.0 T 100 PS 7DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 998 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.180/1.775/1.500 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 411 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CITROËN: 110 PS @ 5.500 RPM, 20,9 KGM @ 1.750 RPM
HYUNDAI: 100 PS @ 500-6.000 RPM, 17,5 KGM @ 1.500-4.000 RPM

ΒΑΡΟΣ
CITROËN: 1.254 KG
HYUNDAI: 230 KG

0-100 km/h
CITROËN: 11,4’’
HYUNDAI: 11,7”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ LΤ/100 KM
CITROËN: 8,6 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,9 WLTP)
HYUNDAI: 8,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,6 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CITROËN: 186 KM/H
HYUNDAI: 180 KM/H

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
CITROËN: 523 KM
HYUNDAI: 500 KM

CO2
CITROËN: 134 G/KM
HYUNDAI: 128 G/KM

ΤΙΜΗ
CITROËN: ΑΠΟ 21.950 ΕΥΡΩ
HYUNDAI: ΑΠΟ 18.540 ΕΥΡΩ (20.840 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο 7 DCT)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: ΒΜW X4 30i xDrive vs Mercedes-Benz GLC Coupe 300de
Δοκιμή: VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS vs VW T-Cross 1.0 TSI 110 PS

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto