Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Aston Martin Valkyrie στο Μπαχρέιν

Ελλάδα 14:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την Aston Martin Valkyrie στο Μπαχρέιν

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Aston Martin Valkyrie στο Μπαχρέιν

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην πίστα του Μπαχρέιν το εξωγήινο hypercar της Aston Martin που διαμορφώνει τα νέα πρότυπα των απόλυτων επιδόσεων.

Advertisement
Advertisement

«Σε 20 χρόνια από σήμερα ο κόσμος θα βλέπει αυτό το αυτοκίνητο και θα λέει ότι ήμασταν τρελοί που το φτιάξαμε. Γι’ αυτό τον λόγο η Valkyrie είναι φανταστική. Επειδή σκεφτήκαμε αντισυμβατικά και τολμήσαμε να φτιάξουμε κάτι τόσο ακραίο».

Ο MilesNurnberger, διευθυντής σχεδιασμού της Aston Martin, δεν θέλει να κεντρίσει την προσοχή υπερβάλλοντας. Το πρώτο hypercar της βρετανικής φίρμας είναι αποτέλεσμα μιας πολυετούς εξέλιξης με τεράστιο κόστος. Σήμερα ωστόσο κάθε σκεπτικισμός σχετικά με τη Valkyrie δείχνει τόσο ασήμαντος.

Σήμερα η Aston Martin γιορτάζει την επίτευξη ενός στόχου που πολλοί στοιχημάτιζαν ότι θα μείνει άπιαστο όνειρο. Βρισκόμαστε στην πίστα Sakhir στο Μπαχρέιν, λίγο πριν από τον πρώτο φετινό αγώνα της F1. Είναι ξεκάθαρο πως η επιλογή δεν είναι τυχαία αφού η Aston Martin χαρακτηρίζει τη Valkyrie ως μια Formula 1 για τον δρόμο, θέλοντας να τονίσει τους ισχυρούς τεχνολογικούς δεσμούς του αυτοκινήτου με τα μονοθέσια του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα έπρεπε να βρισκόμαστε ήδη στο κόκπιτ, όμως αυτή τη στιγμή μια ομάδα ανήσυχων μηχανικών είναι συγκεντρωμένη πάνω από τον V12 κινητήρα στον οποίο έχουν κουμπωθεί διάφορα καλώδια που καταλήγουν σε laptop και σε έναν φορητό φορτιστή μπαταρίας βιομηχανικού τύπου. Είναι προφανές πως το hypercar που είχε ακινητοποιηθεί στο Festival of Speed το 2021 προκαλώντας πανικό στα στελέχη της Aston Martin έχει κάποιο πρόβλημα. Σήμερα ωστόσο η βλάβη δεν οφείλεται σε ένα ανταλλακτικό των 10 ευρώ που βρίσκεται μεταξύ των μπαταριών χαμηλής και υψηλής τάσης, όπως τότε στο Goodwood.

Όπως μας εξηγούν λίγο αργότερα, το πρόβλημα προέκυψε από μια υπερφόρτωση του υβριδικού συστήματος, καθώς ο οδηγός που βρισκόταν πριν από εμάς στη Valkyrie πάτησε το κουμπί του KERS πάρα πολλές φορές στον ίδιο γύρο προσπαθώντας να ξεζουμίσει όση ενέργεια ανάκτησης υπήρχε αποθηκευμένη στις μπαταρίες. Ευτυχώς, οι μηχανικοί δεν αργούν να βρουν τη λύση και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της Cosworth ξυπνά και πάλι με ένα θυμωμένο γουργουρητό.

Advertisement

Αυτό το V12 θηρίο των 6,5 lt είναι φτιαγμένο για να στροφάρει στις 11.100 rpm και είναι παντρεμένο με ένα υβριδικό σύστημα με την υπογραφή της Rimac, προσφέροντας τη συγκλονιστική απόδοση των 1.155 PS. Και αυτή η απόδοση αφορά ένα αυτοκίνητο με προδιαγραφές χρήσης στον δρόμο, το οποίο έχει μέχρι και σύστημα ανύψωσης της ανάρτησης για να περνά χωρίς αγωνία από σαμαράκια και ράμπες με έντονη κλίση.

Γλιστρώντας στο κόκπιτ έχεις την αίσθηση ότι μπαίνεις σε διαστημική κάψουλα, κάτι που τελικά δεν διαφέρει και πολύ από την πραγματικότητα. Ο περιστρεφόμενος υαλοκαθαριστήρας για το έντονα κυρτό παρμπρίζ έχει σχεδιαστεί από μια εταιρεία της οποίας ο κύριος όγκος εργασιών αφορά διαστημικές εφαρμογές. Αρκετά εξαρτήματα προέρχονται από τρισδιάστατη εκτύπωση, ενώ κάθε ζάντα από μαγνήσιο ζυγίζει λιγότερο από το λάστιχο που φορά.

Advertisement

Η Aston Martin δέχτηκε τηλεφώνημα μέχρι και από το βρετανικό υπουργείο Άμυνας προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για τις μεγάλες ποσότητες τιτανίου που είχε προμηθευτεί και οι οποίες δημιούργησαν ανωμαλίες στην εφοδιαστική αλυσίδα της αεροπορικής βιομηχανίας. Το ανθρακονημάτινο αμάξωμα της Valkyrie έχει ένα εντυπωσιακό ανοιχτό πάτωμα που διαφέρει από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει ως σήμερα.

Σχεδιασμένο από την ιδιοφυΐα της F1, AdrianNewey, την εποχή που η AstonMartin ήταν ακόμα στρατηγικός συνεργάτης της RedBull, το πάτωμα έχει ειδικά σχεδιασμένα κανάλια διοχέτευσης αέρα προς τον πίσω διαχύτη, τα οποία δημιουργούν αεροδυναμική κάθετη δύναμη 1.100 kg μόλις από τα 150 km/h.

Advertisement

Η θέση οδήγησης είναι αντίστοιχη με αυτήν ενός μονοθέσιου, με τα πόδια σχεδόν οριζόντια, ενώ στη λογική της F1 είναι και το αποσπώμενο τιμόνι με τους διάσπαρτους διακόπτες και τη μεγάλη κεντρική οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Το εσωτερικό κατά τ’ άλλα είναι ιδιαίτερα λιτό, με μοναδικά στοιχεία αντιπερισπασμού τις δύο μικρές πλαϊνές οθόνες για τις κάμερες που αντικαθιστούν τους κλασικούς καθρέφτες, όπως και την κεντρική οθόνη για το σύστημα πλοήγησης.

Η εκκίνηση είναι μια αλληλουχία χειρισμών και όχι απλά το πάτημα ενός κουμπιού. Όταν στην οθόνη του τιμονιού εμφανιστεί η ένδειξη πως όλα είναι έτοιμα η Valkyrie ξεκινά να τσουλά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο την ενέργεια από την μπαταρία. Ο V12 ξυπνά μόλις τα δάχτυλα τραβήξουν το δεξί paddle κουμπώνοντας τη δεύτερη σχέση. Έχουμε στη διάθεσή μας μόλις τρεις γύρους, οπότε το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τους εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. Η αγωνιστική ομάδα F1 στηνAston Martin έχει υπολογίσει πως η φετινή AMR23 θα φτάνει στη ζώνη φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή με περισσότερα από 320 km/h.

Βολεμένοι στο κόκπιτ της Valkyrie βλέπουμε την ένδειξη στην οθόνη του τιμονιού στα 298 km/h. Κάτι που σημαίνει πως η ταχύτητά μας δεν διαφέρει και τόσο πολύ από αυτήν του μονοθέσιου, με τη διαφορά πως εμείς μπορούμε να απολαμβάνουμε την άνεση του κλιματισμού και ταυτόχρονα έχουμε χώρο και για έναν τρομοκρατημένο συνοδηγό. Αν θες -κάτι που μάλλον είναι απίθανο- μπορείς να ακούς ακόμα και την αγαπημένη σου μουσική από τα ειδικά ακουστικά -με ενδοσυνεννόηση- της Aston Martin, τα οποία έχουν επιλεχθεί ως λύση επειδή προφανώς είναι πολύ ελαφρύτερα από κανονικά ηχεία.

Κι όμως, τα πάντα έχουν τη μικρομετρική και αφιλτράριστη ακρίβεια ενός αγωνιστικού μονοθέσιου. Δεν υπάρχει κάποια «τεμπέλικη» ρύθμιση στην οποία το αυτοκίνητο οδηγείται απλά πατώντας γκάζι και φρένο. Κάθε αλλαγή στο αγωνιστικό σειριακό 7άρι κιβώτιο γίνεται αποκλειστικά μετά την κατάλληλη εντολή στα paddles του τιμονιού. Βομβαρδίζεσαι ακατάπαυστα από ερεθίσματα που δηλώνουν πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο-φαινόμενο. Όλη η δύναμη καταλήγει στους πίσω τροχούς, όμως ο τρόπος που η Valkyrie βγαίνει από την πρώτη στροφή της πίστας του Μπαχρέιν σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό.

Είναι ασύλληπτα γρήγορη αλλά, σε αντίθεση με κάθε άλλο αυτοκίνητο ή ακόμα και αγωνιστικό που έχουμε οδηγήσει, είναι και απίστευτα ήρεμη και πειθήνια χάρη στην κεντρομήχανη ισορροπία και κυρίως χάρη στην τεράστια βοήθεια από την αεροδυναμική δύναμη που νιώθεις να κολλά το αυτοκίνητο στον δρόμο. Ακόμα και στις πολύ κλειστές στροφές τα Michelin Pilot Cup δεν διαμαρτύρονται στριγκλίζοντας και παρόλο που οι ενδείξεις της ταχύτητας στην οθόνη του τιμονιού είναι εξωπραγματικές έχεις πάντα την αίσθηση ότι δεν πιέζεις αρκετά.

Η εμπνευσμένη από την F1 ανάρτηση συνδυάζει τα διπλά ψαλίδια με ενεργά αμορτισέρ και ηλεκτρονικά ελεγχόμενους ρυθμιστές ύψους οι οποίοι κάνουν περίφημη δουλειά, αφού δεν προκύπτει η παραμικρή επαφή της κοιλιάς με την άσφαλτο ακόμα και στη χαμηλότερη ρύθμιση, όπου το αυτοκίνητο απέχει από την άσφαλτο μόλις 68 mm. Το Μπαχρέιν έχει τη φήμη της ιδιαίτερα απαιτητικής για τα φρένα πίστας. Με ένα αυτοκίνητο που μπορεί εύκολα να κινηθεί με ταχύτητες μονοθέσιου της F1, όπως η Valkyrie, θέλεις να έχεις τη σιγουριά πως η ταχύτητα θα ελέγχεται με την ίδια ευκολία και προς τα κάτω.

Έχοντας φρένα από τιτάνιο με κεραμικούς δίσκους (420 mm εμπρός, 385 mm πίσω) η Valkyrie σού μεταφέρει απόλυτη εμπιστοσύνη σε ό,τι κι αν δοκιμάσεις. Δυστυχώς, όμως ο ενθουσιασμός, η ένταση και τα συναισθήματα που μας κατακλύζουν διακόπτονται απότομα από το σήμα πως έχουμε συμπληρώσει τους γύρους μας και πρέπει να κατευθυνθούμε στα πιτς. Βγαίνοντας από το κόκπιτ αυτού του αυτοκινήτου νιώθεις λίγο σαν αστροναύτης που επιστρέφει στη Γη.

Η πορεία της Valkyrie μέχρι την ολοκλήρωσή της σίγουρα δεν ήταν εύκολη, όμως αυτό που μετρά και αυτό που διαπιστώσαμε σήμερα είναι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού. Πρόκειται για μια δημιουργία που φτάνει τον αυτοκινητικό σχεδιασμό στα απόλυτα όρια, όπως ακριβώς έκανε και η McLaren F1, και είμαστε σίγουροι ότι σε 20 χρόνια από σήμερα ο κόσμος θα μιλά για αυτήν με αντίστοιχο ενθουσιασμό και θαυμασμό.

Όπως αξίζει σε έναν θρύλο. Το πρώτο hypercar της Aston Martin ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σε απόλυτο βαθμό. Είναι μια θύελλα δύναμης και οδηγικών συγκινήσεων που έχει ήδη αποκτήσει συλλεκτική αξία, καθώς τα 150 αντίτυπα που θα παραχθούν έχουν πουληθεί παρά το τεράστιο κόστος της τάξης των 3 εκατ. ευρώ. Αν ωστόσο σας χαμογελάσει η τύχη και έχετε ποτέ την ευκαιρία να οδηγήσετε τη Valkyrie, προετοιμαστείτε για κάτι μαγικό.

KEYTECH

Ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας με περιεχόμενη γωνία 65⁰ είναι απευθείας συνδεδεμένος με το ανθρακονημάτινο μονοκόκ. Στο πίσω μέρος του κινητήρα βρίσκεται το κιβώτιο στο οποίο είναι ενσωματωμένος ο ηλεκτροκινητήρας του υβριδικού συστήματος, που όπως και η μπαταρία των 1,8 kWh έχει εξελιχθεί από τη Rimac. Οι τεχνολογικές επιρροές από τη F1 δηλώνονται και από το γεγονός πως η πίσω ανάρτηση εδράζεται επάνω στον κινητήρα, αφού αυτός αποτελεί ουσιαστικά δομικό στοιχείο του πλαισίου. Στην παρουσίαση της Valkyrie η Aston Martin είχε θέσει ως στόχο την επίτευξη μιας αναλογίας βάρους/ισχύος 1:1. Η τελική αναλογία είναι ελάχιστα υψηλότερη, καθώς το βάρος προέκυψε αναγκαία λίγο μεγαλύτερο εξαιτίας απαιτήσεων για την έκδοση έγκρισης τύπου για αυτοκίνητο δρόμου αλλά και για τη συγκράτηση του κόστους. Ακόμα και έτσι όμως, το βάρος της Valkyrie περιορίζεται στα 1.270 kg (χωρίς τα υγρά), κάτι που σημαίνει πως το hypercar των 1.155 PS έχει μια αναλογία της τάξης του 1,1:1.

ASTON MARTIN VALKYRIE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 6.499 cc, V12, 1.000 PS @ 10.600 rpm, 780 Nm @ 7.000 rpm, Η/K 160 PS/280 Nm, ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ: 1.155 PS/924 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΣΕΙΡΙΑΚΟ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E/Π)
0-100 KM/H: 2,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 350 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 21,4 lt/100 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.965/1.070 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.770mm
ΒΑΡΟΣ: 1.270 kg
ΤΙΜΗ: 3 εκατ. ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Car Legends: Jaguar F-Pace SVR Edition 1988 vs Jaguar XJR-9
Ferrari WEC: Το come back στους αγώνες αντοχής
Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R