Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130 PS Auto

Ελλάδα 9:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μην σας ξενίζουν οι γερμανικές πινακίδες. Δοκιμάζουμε στην ελληνική άσφαλτο το νέο Mokka, ένα από τα καλύτερα overall μοντέλα που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Opel. Δίχως καμία υπερβολή.

Advertisement
Advertisement

Ολοκαίνουργιο, μπάνικο, γουστόζικο: Είναι μερικές μόλις από τις λέξεις που σου έρχονται στο νου με το που αντικρίζεις το νέο Mokka, το μοντέλο που «φορά» πρώτο το σχεδιαστικό μοτίβο της Opel στη νέα της εποχή, αφήνοντας πίσω της μία και καλή αυτή που είχε διανύσει από το 1929 με την General Motors. Και την συνέχεια ενδεχομένως να την γνωρίζετε, με την γερμανική εταιρία να αποτελεί πλέον μέλος του ομίλου PSA.

Κάπως έτσι η Opel έχει περάσει σε μια νέα τροχιά και τάξη πραγμάτων, αλλά διατηρώντας πάντοτε το status της μπράντας που προσφέρει VFM (value for money) επιλογές. Και ίσως για αυτό το λόγο να διατηρεί και την ονομασία του Mokka για ένα εντελώς νέο SUV με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία και στιλ.

Advertisement
Advertisement

Με άποψη Vizor
Το νέο Mokka είναι ένα από τα SUV που ξεχωρίζουν στο δρόμο (ειδικά στην GS Line έκδοση της δοκιμής μας με τη διχρωμία). Είναι το πρώτο Opel της νέας σχεδιαστικής γλώσσας με τη μάσκα Vizor και το πρώτο με το νέο «κεραυνό» (το νέο λογότυπο) της μάρκας. Η μάσκα είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο αμάξωμα του ολοκαίνουργιου Mokka, ενσωματώνοντας σε ένα κλειστό πάνελ τους προβολείς (με αποκορύφωμα τους IntelliLux matrix) με τα LED ημέρα να τους «καπακώνουν».

Το σχεδιαστικό τρικ με τα φωτιστικά σώματα να είναι τοποθετημένα ψηλά δημιουργεί ταυτόχρονα την εντύπωση του μεγάλου. Και έχει περάσει και στο πίσω μέρος υιοθετώντας και εδώ μια ελκυστικά μίνιμαλ άποψη που διακοσμείται με την ολογράφως ονομασία του μοντέλου.

Advertisement

Περιμετρικά και χαμηλά του αμαξώματος υπάρχουν κάποια πλαστικά που προστατεύουν και ενισχύουν την SUV άποψη του Mokka που απέχει αρκετά εκατοστά (το πόσα ακριβώς δεν μας το λέει η Opel) από το έδαφος. Ότι πρέπει για βόλτες στους χωματόδρομους. Αξιοσημείωτος είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd που ανάλογα με την έκδοση πετυχαίνει ακόμη και στο 0,32 (από το 0,35 του Mokka X) χάρη σε διάφορες προσεγμένες σχεδιαστικά (π.χ. τα air curtains ή τα ενεργά κλείστρα) λεπτομέρειες.

Advertisement

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Mokka δεν είναι μακρύτερο. Αν και δείχνει έτσι αφού σε ξεγελά το ελαφρώς φαρδύτερο (+10 χλστ., συνολικό πλάτος 1,791 μέτρα) και αρκετά χαμηλότερο αμάξωμα του. Για την ακρίβεια το μήκος του υπολείπεται κατά 12,5 εκ. και είναι μαζεμένο στα 4,151 μέτρα. Και όλα αυτά παρά το αυξημένο κατά 2 εκ. μεταξόνιο του (στα 2.557 χιλιοστά).

Με άποψη Pure Panel
Το ταμπλό ενός σύγχρονου SUV δεν θα μπορούσε παρά να έχει τουλάχιστον δύο ψηφιακές οθόνες με τις βασικές εκδόσεις να είναι εξοπλισμένες με μία 7,0’’ για τον πίνακα οργάνων και μια επίσης 7,0’’ για την touch-screen. Η οποία έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Η μοναδική έκδοση στην οποία διαφοροποιείται ο συνδυασμός των «2×7» είναι στην top έκδοση Navi Pro με πίνακα οργάνων 12,0’’ και οθόνη αφής 10,0’’ (κατεβάστε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό).

Advertisement

Κάτι που βελτιώνει σημαντικά την εργονομία είναι πως υπάρχουν κάποιοι βασικοί διακόπτες για το σύστημα πολυμέσων (πολύ βολικοί είναι και αυτοί στο τιμόνι) όπως και χαμηλότερα για το σύστημα κλιματισμού. Το όλο περιβάλλον με τα γραφικά, το στιλ των μπουτόν και της γραμματοσειράς, μας παραπέμπει στα ειωθότα της Opel, αν και υπάρχουν στοιχεία (π.χ. το navi) που μας θυμίζουν Peugeot.

Σχετικά με την ποιότητα κατασκευής, αυτή κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα με προσεγμένα πλαστικά που στην GS Line έχουν σημειακά λάκα και χρώμα. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται με άνεση (θα ήθελα η βάση του καθίσματος για το ισχίο του οδηγού να ανασηκώνεται ανεξάρτητα), ενώ οι πίσω έχουν αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους και απλά ικανοποιητική απόσταση για τα γόνατα τους. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι στα 350 λίτρα και όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει έως τα 1.105 λίτρα.

Με άποψη στο δρόμο
Από την στιγμή που η Opel πέρασε κάτω από την ομπρέλα της PSA δεν χρειάζεται να κανείς μάντης για να υποθέσει τι κρύβεται πίσω από το σουλούπι του Mokka. Έτσι, λοιπόν, η μεταβλητή πλατφόρμα CMP που χρησιμοποιείται σε διάφορα άλλα μοντέλα (από τα μικρότερα Corsa και Peugeot 208 έως τα μεγαλύτερα 2008 και Citroen C4 C-Cross, κ.α. Για τους πιο ψαγμένους να πούμε πως σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και ανάλογα με την έκδοση υπάρχει εξοικονόμηση βάρους έως 120 κιλά και βελτίωση του βαθμού ακαμψίας κατά 15%.

Η γκάμα των κινητήρων είναι χτισμένη πάνω στους τρικύλινδρους των 1.199 κ.εκ. (με 100 και 130 ίππους), τον diesel των 1.500 κ.εκ. (με 110 ίππους), ενώ σε άλλο level βρίσκεται η ηλεκτρική (των 136 ίππων με μπαταρία 50 kWh).

Στην διάθεση μας βρέθηκε η έκδοση με τους 130 ίππους, η οποία θεωρώ πως είναι και η πιο συμφέρουσα και ισορροπημένη. Τόσο οδηγικά, όσο και τιμολογιακά. Μέχρι να έρθει η ώρα της δοκιμής και της manual έκδοσης, θα μιλήσουμε για το Mokka με τον εν λόγω 1.200άρη με το αυτόματο κιβώτιο. Για το μοτέρ έχουμε να πούμε μόνο καλά λόγια αφού πρόκειται για ένα σύνολο με στρωτή λειτουργία, καλή ροπή (τουλάχιστον το 95% της μέγιστης ροπής αποδίδεται μεταξύ 1.500 και 3.750 σ.α.λ.) από χαμηλά και με την τρικύλινδρη χροιά του να γίνεται πιο αισθητή πάνω από τις μεσαίες σ.α.λ. αλλά δίχως να ενοχλεί.

Συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, το οποίο είναι με μετατροπέα ροπής (όχι διπλόδισκο) και αλλάζει στο σωστό χρόνο και με ομαλό τρόπο κάθε του σχέση. Υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι, επιλογή για χειροκίνητες αλλαγές (αλλάζει σχέση στον «κόφτη») και τρία προφίλ κίνησης (Eco, Normal, Sport για παραμετροποίηση απόκρισης κινητήρα/ κιβωτίου/ τιμονιού). Με λίγα λόγια οι επιδόσεις που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση ικανοποιούν και με το παραπάνω με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα περίπου 9-10 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο να διατηρείται δίχως κόπο στα 6-7. Στον τελευταίο το Mokka ξετυλίγει ένα αρχοντικό πάτημα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, έστω και με τα χειμερινά λάστιχα με την βαθιά χάραξη.

Περνώντας σε λεπτομέρειες μου άρεσε η SUV αίσθηση που βγάζει το αυτοκίνητο με το «κουρμπαριστό» καπό. Όσον αφορά στην άνεση αυτή μετριάζεται ως ένα βαθμό από τις τις 18άρες ζάντες με τα αναμενόμενα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα αλλά τα επίπεδα απόσβεσης είναι τουλάχιστον ικανοποιητικά. Και παρά το σχετικά soft στήσιμο στις στροφές το Mokka στρίβει πολύ γλυκά και εμπνέοντας πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη. Κάτι που αρχικά με προβλημάτισε, αλλά που συνηθίζεται στη συνέχεια, αφορά στην κάπως «σπογγώδη» αίσθηση του πεντάλ του φρένου (εκτός και αν αυτά ήταν ταλαιπωρημένα), που ωστόσο δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την αποτελεσματικότητά τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Opel Mokka-e (+τιμές)

Με άποψη Mokka
Αν μου αρέσει το νέο Mokka; Φυσικά και ναι αφού θεωρώ πως είναι το πιο ενδιαφέρον Opel εδώ και πολλά χρόνια παρουσιάζοντας ένα απρόβλεπτο σχεδιαστικά χαρακτήρα και ένα ευχάριστο “υφάκι” στο δρόμο που συνδυάζει ωριμότητα με το νεανικό στοιχείο.

Τώρα, για να αναφέρω τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τα συστήματα υποβοήθησης του νέου Mokka θα έπρεπε να σας κλέψω αρκετό από το χρόνο σας. Με λίγα λόγια θα πω πως είναι υπερπλήρης από τις βασικές του Edition και Elegance εκδόσεις (υπάρχει το ραντάρ αποφυγής σύγκρουσης, από αυτές απουσιάζουν τα προφίλ οδήγησης, ε, και;) με την GS Line να ικανοποιεί τις σπορτίφ απαιτήσεις και την Ultimate τις πιο κυριλέ.

Το νέο Mokka ξεκινά από τις 18.000€ (τιμή για την Edition, συστήνεται η πιο πλήρης Elegance) στην έκδοση με τους 100 ίππους και αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Το μοντέλο της δοκιμής μας με τους 130 ίππους «εκκινεί» από τις 20.500€ και το αυτόματο από τις 23.000€ (το GS Line είναι στις 24.000€). Τιμές που είναι λογικές, βάσει του ολοκληρωμένου χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τον συνοδευόμενο εξοπλισμό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Opel Mokka 1.2T 130 PS AT8
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 130 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο με μετατροπέα ροπής 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,9/100 km
Εκπομπές CO2: 124 – 129 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.151 x 1.791 x 1.534 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Βάρος: 1.295 kg
Χώρος αποσκευών: 350 – 1.105 lt
Τιμή: Από 20.500 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Αποκλειστικό: Έτσι θα είναι το νέο Opel Astra
Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 130PS MT6
Opel Astra 1.2T 145 PS VS SEAT Leon 1.5 Eco TSI FR 150 PS