Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το μποτιλιάρισμα είναι απλήρωτη εργασία και φέρνει κατάθλιψη!

Ελλάδα 11:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το μποτιλιάρισμα είναι απλήρωτη εργασία και φέρνει κατάθλιψη!

ΝΕΑ

Το μποτιλιάρισμα είναι απλήρωτη εργασία και φέρνει κατάθλιψη!

ΝΕΑ

Οι μετακινήσεις από και προς την δουλειά με αυτοκίνητο θεωρούνται πλέον απλήρωτη εργασία με σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία του σύγχρονου ανθρώπου όταν ξεπερνούν τα 60 λεπτά την ημέρα.

Advertisement
Advertisement

Η πανδημία του COVID αναστάτωσε για καλά την ζωή μας, αλλά έφερε στο προσκήνιο και πολλά σημαντικά θέματα που αφορούν την εργασία και τον τρόπο που θα μπορούσε αυτή να γίνεται

Η έννοια της μετακίνησης, η οποία για ειδικούς θεωρείται απλήρωτη εργασία, έχει συζητηθεί ευρέως σχετικά με τις επιπτώσεις της στον σύγχρονο άνθρωπο, και μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι μπορεί να υπάρχει αλήθεια πίσω από αυτόν τον ισχυρισμό.

Επισημαίνοντας τον αντίκτυπο των μακροχρόνιων μετακινήσεων στην ψυχική υγεία, η μελέτη εγείρει σχετικές ανησυχίες σχετικά με την ευημερία των ατόμων που περνούν πάνω από μία ώρα μετακινούμενοι από και προς τη δουλειά τους.

Advertisement
Advertisement

Σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, οι εργοδότες υποχρεούνται να αναλάβουν την ευθύνη για τις ανάγκες μετακίνησης των υπαλλήλων τους, προσφέροντας κίνητρα όπως κουπόνια βενζίνης, μηνιαίες κάρτες για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή επιδόματα για ποδήλατο.

Αντίθετα, η κατάσταση στις ΗΠΑ και σε ορισμένα άλλα μέρη του κόσμου απαιτεί συχνά την εξάρτηση από το προσωπικό όχημα για τις μετακινήσεις λόγω των υποβαθμισμένων συστημάτων δημόσιων συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να απαιτείται σημαντική οικονομική επένδυση.

Η μελέτη τονίζει ότι οι καθημερινές μετακινήσεις που υπερβαίνουν τη μία ώρα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στο αίσθημα δυσφορίας, οδηγώντας ενδεχομένως σε αυξημένα επίπεδα δυστυχίας.

Advertisement

Η πανδημία COVID-19, άθελά της, έδωσε μια γεύση από ένα εναλλακτικό μοντέλο εργασίας, την εργασία από το σπίτι. Πολλοί βρήκαν ανακούφιση στην απουσία μετακινήσεων, γεγονός που επηρέασε θετικά την ηρεμία και την παραγωγικότητά τους.

Ωστόσο, παρά τα πλεονεκτήματα αυτά, ορισμένες μεγάλες εταιρείες υποστηρίζουν την επιστροφή στα προ της πανδημίας πρότυπα ή προτείνουν ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας.

Advertisement

Μια νοτιοκορεατική μελέτη ανέδειξε τη συσχέτιση μεταξύ της παρατεταμένης μετακίνησης και του υψηλότερου κινδύνου κατάθλιψης, ιδίως σε συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες, όπως οι άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας (40-49 ετών) και οι νεότερες γυναίκες (20-29 ετών).

Η μίξη των παρατεταμένων χρόνων μετακίνησης με χαμηλό εισόδημα, τυπικό ωράριο εργασίας, εκ περιτροπής εργασία και οικογενειακά προβλήματα αύξησε περαιτέρω τον κίνδυνο κατάθλιψης.

Ενώ η κατάθλιψη είναι μια διαδεδομένη διαταραχή της ψυχικής υγείας, συχνά δεν διαγιγνώσκεται ή δεν αναφέρεται. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, ένα σημαντικό ποσοστό ατόμων έχει δηλώσει ότι έχει διαγνωστεί με κατάθλιψη ή παλεύει σήμερα με αυτήν, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης των θεμάτων ψυχικής υγείας.

Advertisement

Η μελέτη παροτρύνει τις εταιρείες να εξετάσουν τις πολιτικές εργασίας από το σπίτι ως βιώσιμη εναλλακτική λύση, τονίζοντας τα πιθανά οφέλη τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το περιβάλλον.

Λιγότεροι μετακινούμενοι θα σήμαινε μειωμένες εκπομπές ρύπων, ευθυγραμμιζόμενοι με τις προσπάθειες καταπολέμησης των περιβαλλοντικών ζητημάτων.

Ωστόσο, η μελέτη αναγνωρίζει επίσης την επιχειρηματική προοπτική καθώς οι περισσότερες εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στα κέρδη και συχνά δυσκολεύονται να εξισορροπήσουν την ευημερία των εργαζομένων με την επιχειρησιακή αποδοτικότητα.

Η απουσία ενός ατόμου από την εργασία μπορεί να διαταράξει την απόδοση της ομάδας και να επηρεάσει τις προθεσμίες.

Η έρευνα καταλήγει σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Για παράδειγμα τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας λόγω των μετακινήσεων ενθαρρύνονται να διερευνήσουν ευκαιρίες εργασίας πιο κοντά στο σπίτι ή ρόλους που προσφέρουν ευελιξία μεταξύ απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στο γραφείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι είναι το «σύνδρομο black», που ταλαιπωρεί τους Αθηναίους οδηγούς;
Χάος στον Κηφισό: Ουρά πάνω από 10 χιλιόμετρα
Το μεγάλο στοίχημα να μπεί τέλος στο μποτιλιάρισμα