Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι φοβούνται περισσότερο από όλα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές;

Ελλάδα 0:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι φοβούνται περισσότερο από όλα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές;

ΝΕΑ

Τι φοβούνται περισσότερο από όλα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές;

ΝΕΑ

Η Κίνα, έχει αρχίσει να ενοχλεί εμφανώς την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ο εμπορικός πόλεμος πρέπει να θεωρείται δεδομένος.

Advertisement
Advertisement

Ακόμα και πριν από δέκα χρόνια, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν μια απλή περίπτωση για τους Ευρωπαίους. Η γαλλική έκφραση «bon pour l’Οrient» και κάποιο επιτιμητικό μειδίαμα ήταν η συνήθης αντίδρασή μας όταν αναφερόμασταν σε αυτή.

Μια δεκαετία αργότερα όμως, πολύ μικρό χρονικό διάστημα για τις συνθήκες στην ιστορία του συγκεκριμένου βιομηχανικού κλάδου, όποιος εξακολουθεί να απορρίπτει ή να λοιδορεί τους Κινέζους μάλλον είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Τα δεδομένα άλλαξαν πολύ σύντομα και με τρόπο που μάλλον έπιασαν απροετοίμαστους κάποιους από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Η ηλεκτροκίνηση ήταν ο «Δούρειος Ίππος» που χρησιμοποίησαν οι Κινέζοι για να μπορέσουν να παρακάμψουν τα προσκόμματα των Ευρωπαίων.

Advertisement
Advertisement

Επί μακρώ, τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής νομοθετούσαν θέτοντας διαρκώς αυστηρότερα όρια για την προστασία τού περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των καινούργιων αυτοκινήτων. Νόρμες που ήταν σχετικά εφικτό να τις πληρούν τα οχήματα της εγγύς Δύσης αλλά και σαφείς φραγμοί στην είσοδο των Κινέζων στην Ευρώπη.

Η τακτική τής «Κομισιόν» να μειώνει διαδοχικά το όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα μοντέλα για την προστασία του περιβάλλοντος ζόριζε τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μεν, κρατούσε εκτός Ευρώπης τους Κινέζους, δε, οι οποίοι δεν είχαν την επί σκοπώ πρόθεση να τις τηρήσουν.

Advertisement

Εκτός της ευρωπαϊκής κυβερνητικής πολιτικής, τον ίδιο ρόλο διαδραμάτιζε και ο «Euro NCAP» («European New Car Assessment Programme»), ο ανεξάρτητος οργανισμός που έχουν συστήσει οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο οποίος για σχεδόν τριάντα χρόνια, ως τώρα, προσπαθεί και έχει βελτιώσει σημαντικά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια των καινούργιων οχημάτων.

Advertisement

Οι παρεμβάσεις τού «Euro NCAP» και η διαρκής αυστηροποίηση των κανονισμών και των ορίων στις δοκιμές πρόσκρουσής του αύξησε σημαντικότατα την παρεχόμενη οδική ασφάλεια. Ταυτόχρονα, ήταν ένα εμπόδιο για τα κινεζικά μοντέλα τα οποία σπάνια έπαιρναν περισσότερα από δύο αστέρια από αυτόν. Όμως, το 2022 τα δεδομένα άλλαξαν άρδην.

Τα στελέχη του Οργανισμού είδαν με έκπληξη κάποια αμιγώς ηλεκτρικά κινεζικά μοντέλα να ξεχωρίζουν και να παίρνουν υψηλότερη βαθμολογία από αντίστοιχα ευρωπαϊκά και να τους απονέμουν την ανώτατη διάκριση των πέντε αστεριών. Επίσης, λόγω της ηλεκτροκίνησης, δεν υπάρχει το εμπόδιο της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα η Γηραιά Ήπειρος να μην έχει κάποιο ουσιαστικό έρεισμα να αποτρέπει τις εισαγωγές των σύγχρονων αυτοκινήτων από την Κίνα.

Ο Carlos Tavares προειδοποιεί
Ο Carlos Tavares, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, έχει αποδείξει πολλές φορές ότι δεν «μασάει τα λόγια του». Αυτό έπραξε και τώρα, όπου προειδοποίησε τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και πολιτικούς ότι εάν δε βρουν έναν νέο τρόπο να ανακόψουν τη διαφαινόμενη επέλαση των Κινέζων στην Ευρώπη, θα υπάρξει μια «τρομερή μάχη», όπως είπε.

Advertisement

Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της έκθεσης CES ο Tavares (φωτογραφία) δήλωσε σχετικά: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να εξαναγκαστεί σε μαζική μείωση της παραγωγής της λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα.

»Οι κινεζικές εταιρείες επεκτείνονται με έντονο τρόπο και ανταγωνιστικές τιμές. Η διαφορά τιμής μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών αυτοκινήτων είναι σημαντική. Αν δεν αλλάξει κάτι, οι Ευρωπαίοι που ανήκουν στη μεσαία τάξη θα στραφούν στα κινεζικά αυτοκίνητα.

»Η αγοραστική δύναμη πολλών Ευρωπαίων μειώνεται αισθητά. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία κάνει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι κατά περίπου 40% ακριβότερα σε σχέση με τα κινεζικά», επισήμανε.

Ο Tavares προειδοποίησε ότι εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν λάβει εγκαίρως τα κατάλληλα μέτρα, η Αυτοκινητοβιομηχανία τής Γηραιάς Ηπείρου θα έχει την ίδια τύχη με αυτή του (ευρωπαϊκού) κλάδου παραγωγής ηλιακών πάνελς. «Νομίζω ότι έχουμε δει ξανά την ίδια ταινία. Είναι ένα πολύ κακό σενάριο, όμως δεν είναι ανάγκη να γίνει το ίδιο (και σε αυτή την περίπτωση)», κατέληξε.

Καλές οι επισημάνσεις του και το γεγονός ότι προειδοποιεί και «χτυπά καμπανάκια» στους Ευρωπαίους πολιτικούς, αυτούς που τελικά θα καθορίσουν τι θα γίνει και πώς θα αντιδράσουν στον διαφαινόμενο κίνδυνο της κινεζικής εξάπλωσης στην αγορά αυτοκινήτου.

Ωστόσο, τι προτείνει ως λύση ο Τavares; Ας μην ξεχνάμε ότι είναι ο επικεφαλής του δεύτερου μεγαλύτερου Ομίλου στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και του πέμπτου σε παγκόσμιο επίπεδο, πίσω από τις Toyota, Volkswagen, Hyundai-Kia και General Motors.

O Tavares, ο οποίος είναι και «άνθρωπος της αγοράς» και γνωρίζει πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας της και τις ανάγκες της, είναι σαφής και δεν κρύβει την άποψή του πίσω από καθωσπρεπισμούς.

Κατά τη γνώμη του, η Ευρώπη έχει δύο επιλογές. Τα λόγια του είναι χαρακτηριστικά: «Αν κρατηθεί ανοιχτή η ευρωπαϊκή αγορά, τότε δεν έχουμε άλλη επιλογή. Πρέπει να πολεμήσουμε κατά μέτωπο τους Κινέζους. Και αυτό αφορά στο σύνολο της επιμελητείας τής αυτοκίνησης και στις αξίες της, Αναπόφευκτα, αυτό θα οδηγήσει σε δυσάρεστες αποφάσεις. Θα πρέπει να μειωθούν οι όγκοι παραγωγής και τα εργοστάσια θα πρέπει να μετεγκατασταθούν σε άλλες, πιο επικερδείς τοποθεσίες».

Η δεύτερη επιλογή που έχουν οι Ευρωπαίοι, κατά τον Tavares, είναι η «επαναβιομηχάνιση» (sic) της Ευρώπης, με την επαναφορά στο έδαφός της βιομηχανιών και γραμμών παραγωγής. Όπως είπε σχετικά: «Εάν το θέλουν αυτό, είναι πολλά που πρέπει να γίνουν στην Ε.Ε. καθώς θα χρειαστεί μια διαφορετική πολιτική εμπορίου».

Επί του προκειμένου, ο Tavares προφανώς αναφέρεται στην επιβολή κάποιων μέτρων που θα θέτουν νέα όρια στις εμπορικές συναλλαγές Ευρώπης και Κίνας. Όμως, αυτό δεν θα αρέσει στους Γερμανούς, τη θεωρούμενη «λοκομοτίβα» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς επί δεκαετίες έχουν συναλλαγές με τους Κινέζους και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτούς για τον εφοδιασμό και την παραγωγή των μοντέλων τους.

«Τελικά, αυτή η πρόκληση μοιάζει με το να προσπαθείς να τετραγωνίσεις τον κύκλο. Υπό τις παρούσες συνθήκες, αν δεν γίνει τίποτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα υπάρξει μια τρομερή μάχη», κατέληξε ο Tavares.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι Κινέζοι άρχισαν την «απόβαση» στην Ευρώπη
Αντίο Κίνα, καλώς ήρθες Ινδία
Κινέζος πέφτει πάνω σε διαχωριστικό διοδίων αφρενάριστος (+video)