Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο πρόθυμοι είμαστε να αποκτήσουμε εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο;

Ελλάδα 20:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο πρόθυμοι είμαστε να αποκτήσουμε εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο;

ΝΕΑ

Πόσο πρόθυμοι είμαστε να αποκτήσουμε εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο;

ΝΕΑ

Έρευνα διεθνούς κύρους εταιρείας εξετάζει και καταδεικνύει τις προθέσεις των οδηγών σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Με την Κομισιόν να καταθέτει επίσημη πρόταση κατάργησης των θερμικών κινητήρων έως το 2035, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να επιταχύνουν τον ρυθμό εξέλιξης των ηλεκτρικών. Τι έχουν να πουν, όμως, οι οδηγοί;

Σε έρευνα που διεξήγαγε πριν από μερικές εβδομάδες η εταιρεία ΕΥ, σε σύνολο 9.000 ερωτηθέντων από 13 χώρες, καταδεικνύεται πως τέσσερις στους δέκα θα ήθελαν ένα εξηλεκτρισμένο όχημα (πλήρως ηλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό). Παρ’ όλα αυτά, η πρόθεση αγοράς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τη χώρα διαμονής.

Στην Ευρώπη για παράδειγμα είναι μάλλον έκπληξη το ότι το 63% των Ιταλών δηλώνει πως το επόμενο αυτοκινήτο τους θα είναι εξηλεκτρισμένο και μόνο το 28% θα εξακολουθήσει να επιμένει συμβατικά. Από την άλλη στη Γερμανία, όπου οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν και ποντάρουν πολύ στην ηλεκτροκίνηση τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 54% και 38%, ενώ ακόμα λιγότεροι είναι όσοι πιστεύουν στον εξηλεκτρισμό τόσο στη Μεγάλη Βρετανία (50%) όσο και στη Σουηδία (48%). Ειδικάτο τελευταίο νούμερο παραξενεύει, αν λάβει κανείς υπόψη του την ευαισθησία που δείχνουν οι Σκανδιναβοί στην προστασία του περιβάλλοντος.

Advertisement
Advertisement

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ, το 66% δήλωσε πως το επόμενο αυτοκίνητό του θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, και μόλις το 28% έδειξε πρόθυμο να αποκτήσει όχημα που θα ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα. Το ποσοστό των ενδιαφερόμενων για υδρογονοκίνητο δεν ξεπερνούσε το 1%, ενώ υπήρχε και ένα 4% που φάνηκε… μπερδεμένο με τις νέες εξελίξεις στον αυτοκινητικό κλάδο.

Ιδιαίτερα επιφυλακτική στάση κρατούν και οι οδηγοί στην Αυστραλία, με το 75% αυτών να επισημαίνει πως η επόμενή τους αγορά θα είναι ένα όχημα που θα κινείται είτε με diesel είτε με βενζίνη, ενώ θετικά στην ηλεκτροκίνηση διάκεινται οι Νοτιοκορεατές, με έναν στους δύο να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. Εκείνοι που θα εμμείνουν στο πετρέλαιο ή τη βενζίνη δεν ξεπερνούν το 32% επί του συνόλου.

Στην Κίνα οι κρατικές επιδοτήσεις και γενικά η προώθηση των ηλεκτρικών μοντέλων δεν έχει πείσει περισσότερους από το 48% να αποκτήσουν στο μέλλον ένα εξηλεκτρισμένο μοντέλο, με το 43% να επιμένει στις παραδοσιακές επιλογές. Το τελευταίο νούμερο είναι ιδιαίτερα μεγάλο στην Ινδία, καθώς μόλις το 28% έχει υπόψη του να προχωρήσει στην αγορά ενός ηλεκτρικού, plug-in ή υβριδικού αυτοκινήτου.  

Advertisement

Η κυριαρχία των ηλεκτρικών
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ένα ακόμα εύρημα της έρευνας. Μολονότι το 2020 ο αυτοκινητικός κλάδος επλήγη σημαντικά από την πανδημία, με τις πωλήσεις να ολισθαίνουν κατά 16%, η κατάσταση με τα ηλεκτρικά ήταν αντιστρόφως ανάλογη, γνωρίζοντας αύξηση της τάξεως του 41%.

Advertisement

Σύμφωνα με τους ειδικούς της εν λόγω εταιρείας ερευνών, η αύξηση που καταγράφηκε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών, ευθυγραμμίζεται με μια επιπλέον ανάλυση της EY. Η τελευταία εκπονήθηκε βάσει ενός νευρωνικούδικτύου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση πάνω από 25 μεταβλητών σχετικά με τη προσφορά και τη ζήτηση.

Το μοντέλο προβλέπει πως μέχρι το 2028, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ευρώπη θα έχουν αφήσει πίσω τους αυτές των συμβατικών αυτοκίνητων. Όσον αφορά τις Κίνα και ΗΠΑ, η κυριαρχία των ηλεκτρικών θα επέλθει το 2033 και το 2036 αντίστοιχα.

Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγες μέρες η Κομισιόν κατέθεσε νομοθετική πρόταση για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων μέχρι το 2035.

Advertisement

Όπως είναι κατανοητό, το μέλλον της βενζίνης και diesel είναι αβέβαιο, και θα ξεκαθαρίσει μέσα στα δύο επόμενα χρόνια, όταν η πρόταση φτάσει στα «χέρια» των κρατών μελών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Ευρώπη: Ανεβαίνουν τα EVs, πέφτει το CO2
Πόσο ηλεκτρικά κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα;