Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Electric

Πόσο ηλεκτρικά κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα;

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε και το πλαίσιο πρωτοβουλιών για την υδρογονοκίνηση μιλώντας σε συνέδριο στην Κρήτη.

Στις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς την κατεύθυνση της ενεργειακής αναβάθμισης του τομέα των Μεταφορών αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο Συνέδριο: «International Energy Exhibition of Greece», που διεξήχθη στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Κινητικότητα χαμηλών ρύπων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υιοθετεί μια πολιτική αξιοποίησης των διαθέσιμων ενεργειακών πηγών στις μεταφορές και ταυτόχρονα, επιδιώκει να καταστήσει τις πόλεις μας φιλικότερες προς το περιβάλλον και τους κατοίκους τους.

Κεντρικοί πυλώνες αυτής της πολιτικής είναι η προώθηση της Μικροκινητικότητας και η εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, οι ευφυείς μεταφορές και τα εναλλακτικά καύσιμα με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και την υδρογονοκίνηση.

Ειδικότερα, όσον αφορά στη βιώσιμη αστική κινητικότητα, ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε τα εξής:

«Στον καινούργιο νόμο που θεσπίσαμε για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, περιλαμβάνονται απλοί και ενιαίοι κανόνες για την εκπόνηση, εφαρμογή και εποπτεία των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους Δήμους και τις Περιφέρειες. Προσβασιμότητα, ηλεκτροκίνητα οχήματα και υποδομές ηλεκτροκίνησης στις πόλεις, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις υπέρ της ήπιων μορφών μετακίνησης, έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας.

Οι ΟΤΑ διαθέτουν πλέον ένα χρήσιμο εργαλείο για να διεκδικήσουν χρηματοδότηση και να υλοποιήσουν πολλά έργα που θα ομορφύνουν τις πόλεις τους, θα βελτιώσουν την ποιότητα των μετακινήσεων και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετωπίζει τα ΣΒΑΚ ως βασικό μέσο διαμόρφωσης της αστικής κινητικότητας στην επόμενη προγραμματική περίοδο, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Το δεύτερο κεφάλαιο του νόμου είναι η Μικροκινητικότητα:

Ηλεκτρικά πατίνια, ρόλερς και άλλα μέσα που κατέκλυσαν τις πόλεις σε όλο τον κόσμο, αιφνιδιάζοντας τις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών. Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που απέκτησε θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανόνες κυκλοφορίας αυτών των μέσων».

Σχετικά με την πρόοδο στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε: «Στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχει προκηρύξει το Υπουργείο και τα 800 οχήματα θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, 300 ηλεκτροκίνητα και 200 υβριδικά.

Επιπλέον, από το 2020 η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες και επαγγελματίες. Το μητρώο μας περιλαμβάνει σήμερα 3.799 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Και είναι εντυπωσιακό ότι περισσότερα από τα μισά, και συγκεκριμένα τα 2.148, έχουν ταξινομηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020, δηλαδή τους τελευταίους 10 μήνες, ποσοστό 56%!

Επίσης, συνυπολογίζοντας και τα υβριδικά, μόνο το 2020 και τους πρώτους έξι μήνες του 2021, έχουμε 6.592 ταξινομήσεις οχημάτων, φιλικών προς το περιβάλλον. Μπορεί ο συνολικός αριθμός να φαίνεται μικρός, αλλά καταγράφεται μια ισχυρή δυναμική υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Το πρόγραμμα  αρχίζει να αποδίδει κι αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό.

Παράλληλα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε τις συνθήκες στο σκέλος της υποστήριξης της χρήσης του οχήματος, σε όλο τον κύκλο ζωής του. Συντήρηση, τεχνίτες, φορτιστές».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε και το πλαίσιο πρωτοβουλιών για την υδρογονοκίνηση:

«Στις νέες καθαρές τεχνολογίες περιλαμβάνεται και το υδρογόνο. Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στη χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου.

Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται:

Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων, δηλαδή πρατήρια υδρογόνου

-Προδιαγραφές των εγκαταστάσεων

-Προδιαγραφές ασφαλείας

-Ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και φυσικά,

Τεχνική Υποστήριξη σε εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα

Γιατί, όπως και στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του οχήματος σε όλη τον κύκλο ζωής του.

Και φυσικά, η υδρογονοκίνηση δεν αφορά μόνο στις οδικές μεταφορές, αλλά και τον σιδηρόδρομο».

Οι νέες τεχνολογίες στις υπηρεσίες μεταφορών περιορίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα, είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, αναφερόμενος στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας:

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας. Σε αυτό το πανέμορφο νησί δεν επιθυμούμε απλώς να κυκλοφορούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Θα έχουμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε ευφυή συστήματα Μεταφορών, όπως το ‘‘οn demand Mobility’’ και το “shared mobility”, σε όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Οι επιβάτες θα μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, είτε καλώντας είτε χρησιμοποιώντας το σχετικό λογισμικό, να δηλώσουν την επιθυμία τους για μεταφορά και να ενημερώσουν για τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης. Το σύστημα διαχείρισης θα συγκεντρώνει τα αιτήματα και θα προσαρμόζει ανάλογα τα δρομολόγια, ενημερώνοντας τους επιβάτες.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος προσανατολιζόμαστε να εφαρμόσουμε πιλοτικά ένα νέο θεσμικό πλαίσιο στις υπηρεσίες έξυπνης κινητικότητας, το οποίο φιλοδοξούμε να αλλάξει όχι μόνο τη φιλοσοφία της χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς, αλλά και των ιδιωτικών. Τα ελληνικά νησιά κατακλύζονται κάθε καλοκαίρι από δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες, οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις μεταφέρουν εκεί και το όχημά τους. Πέρα από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, υπάρχει και μια μεγάλη περιβαλλοντική και αισθητική επιβάρυνση του τοπίου των νησιών μας.

Στο πλαίσιο του “Astypalaia: Smart and Sustainable Island”, σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε πιλοτικά τη μίσθωση των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς, αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων, μέσω ψηφιακής εφαρμογής, για το διάστημα που παρατηρείται το φαινόμενο, κατά βάση Ιούλιο και Αύγουστο.  Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουμε, ταυτόχρονα, μια σειρά από στόχους:

-Ενθαρρύνουμε τους μόνιμους κατοίκους, τους οποίους θα αφορά αποκλειστικά το πρόγραμμα, να επενδύσουν στην αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος, γνωρίζοντας ότι θα έχουν τη δυνατότητα να αποσβέσουν ένα μέρος της επένδυσής τους.

-Δίνουμε εναλλακτικές επιλογές στους επισκέπτες, ώστε να μη μεταφέρουν το ιδιωτικό τους όχημα τους και να χρησιμοποιήσουν καθαρές μορφές ενέργειας.

-Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης στο νησί.

-Θέτουμε τις βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξή του.

Πρόκειται για νέες υπηρεσίες που θα συμβάλλουν στον περιορισμό των άσκοπων  μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα. Με αυτές τις πρωτοβουλίες διαμορφώνουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να επιτρέψει την ανάπτυξη ηπιότερων μορφών μετακίνησης και ταυτόχρονα, να υποδεχθεί μορφές ενέργειες με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις μεταφορές. Στόχος είναι, έως το 2030, να έχει αλλάξει η εικόνα του χάρτη στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χαμηλή η… τάση στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά
Αυτό είναι το σχέδιο για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα
Ξεχάστε τα ιδιωτικά ΙΧ – Έρχονται το car sharing και το carpooling στην Ελλάδα!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto