Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

EE: Επίσημη πρόταση κατάργησης των θερμικών κινητήρων

Ελλάδα 15:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

EE: Επίσημη πρόταση κατάργησης των θερμικών κινητήρων

ΝΕΑ

EE: Επίσημη πρόταση κατάργησης των θερμικών κινητήρων

ΝΕΑ

Η Κομισιόν παρουσίασε τις προτάσεις της για την προστασία του περιβάλλοντος, οι οποίες αναμένεται να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα στους κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης.

Advertisement
Advertisement

Στην παρουσίαση της δέσμης νομοθετικών προτάσεων “Fit for 55” για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής προχώρησε σήμερα, Τετάρτη, η Κομισιόν, ορίζοντας τις τύχες των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η Κομισιόν ζητά τη συνδρομή των 27 μελών της Ένωσης, για την ανάδειξη της Ευρώπης σε πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρο, έως το 2050. Ενδιάμεσα, και συγκεκριμένα μέχρι το 2030 ο στόχος είναι η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναμενόταν η Επιτροπή πρότεινε ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 σε επιβατικά οχήματα. Ειδικότερα, με ορίζοντα το 2030 οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν κατά 55% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2021, όταν ο τρέχων στόχος προβλέπει μείωση της τάξεως του 37,5%.

Advertisement
Advertisement

Σημειωτέον ότι το ποσοστό που ορίζει η Κομισιόν ήταν αυτό που είχε προταθεί τόσο από τη γαλλική όσο και από τη γερμανική κυβέρνηση, φοβούμενες πως η ΕΕ θα ζητούσε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θα έφτανε το 65%.

Τέλος τα θερμικά μοτέρ από το 2035;

Στον αντίποδα, οι φωνές του Emmanuel Macron και του Υπουργού Μεταφορών της Γερμανίας, Andrea Scheuer, για παράταση ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2040 δεν έπιασαν τόπο, μιας και η Κομισιόν προτείνει την κατάργησή τους από το 2035.  Ή με διαφορετικά λόγια, την πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (+υδρογονοκίνητα), τα οποία -ως γνωστόν – δεν εκπέμπουν ρύπους.

Advertisement

Φυσικά, η εφαρμογή των προτάσεων του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ, θα σηματοδοτήσει και το τέλος εποχής για τα υβριδικά/plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Προκειμένου, μάλιστα, να εξασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μπορούν να φορτίζουν τα οχήματά τους σε ένα αξιόπιστο δίκτυο σε ολόκληρη την Ευρώπη, θα απαιτηθεί από τα κράτη μέλη να επεκτείνουν την ικανότητα φόρτισης ανάλογα με τις πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών. Παράλληλα, θα υποχρεωθούν να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων ανά τακτά διαστήματα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους: κάθε 60 χιλιόμετρα για ηλεκτρική φόρτιση και κάθε 150 χιλιόμετρα για ανεφοδιασμό με υδρογόνο.

Advertisement

Όπως αναφέρεται, τα παραπάνω μέτρα θα συνδράμουν στην προσπάθεια της ΕΕ να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050, οικοδομώντας μια οικονομία με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

«Ζητάμε πολλά από τους πολίτες μας. Επίσης, ζητάμε πολλά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αλλά το κάνουμε για καλό σκοπό», ανέφερε o επικεφαλής της ΕΕ για την κλιματική πολιτική, Frans Timmermans. «Το κάνουμε ώστε να προσφέρουμε στην ανθρωπότητα μια ευκαιρία να πολεμήσει (σ.σ. για την επιβίωσή της)», συμπλήρωσε.

Η νομοθετική πρόταση «Fit for 55» της Κομισιόν απαιτεί έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει μέχρι και δύο χρόνια.

Advertisement

Ανάμεσα στα υπόλοιπα μέτρα που παρουσιάστηκαν ήταν η επιβολή εισφοράς στις εισαγωγές χάλυβα, τσιμέντου και αλουμινίου, η φορολόγηση των καυσίμων αεροσκαφών υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, η μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας ρύπων και η ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel
Diesel – Βενζίνη: Ψυχραιμία – Τι εννοούσε ο Πρωθυπουργός
VW: Καταργεί τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel