Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ευρώπη: Ανεβαίνουν τα EVs, πέφτει το CO2

Ελλάδα 6:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ευρώπη: Ανεβαίνουν τα EVs, πέφτει το CO2

ΝΕΑ

Ευρώπη: Ανεβαίνουν τα EVs, πέφτει το CO2

ΝΕΑ

Η ισχυρή ζήτηση για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαμορφώνει νέα δεδομένα σε ότι αφορά στις άμεσες εκπομπές ρύπων των επιβατικών που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Advertisement
Advertisement

Η Jato, μία εταιρία που εξειδικεύεται στην έρευνα και τα στοιχεία της αγοράς αυτοκινήτου, μας παρουσιάζει μερικά ενδιαφέροντα εικονογραφήματα, που αποκαλύπτουν αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μείωση των εκπομπών CO2. Τα νούμερα αφορούν τις πωλήσεις των μοντέλων και το μέσο όρο των άμεσων εκπομπών CO2 δίχως να λαμβάνεται υπόψη το έμμεσο αποτύπωμα που διαμορφώνεται από τις πηγές ενέργειας με την οποία κινούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα οποία όσο περνά ο καιρός καταναλώνουν όλο και πιο «πράσινη» ενέργεια, τουλάχιστον σε όποιες χώρες περιορίζεται σημαντικά η παραγωγή λιγνίτη και ταυτόχρονα διευρύνονται οι ανανεώσιμες πηγές.

Στο γράφημα που ακολουθεί θα δείτε πως ενώ ο μέσος όρος CO2 βρισκόταν σταθερά πάνω από τα 117 γραμμάρια το 2020 υπήρξε μια ραγδαία πτώση στα 106,7 γραμμάρια, δηλαδή κατά -12%. Που συνδέεται και με τη μείωση των μετακινήσεων λόγω της πανδημίας, αλλά περισσότερο με την πώληση νέων εξηλεκτρισμένων μοντέλων (PHEV+BEV). Αυτό που μας υποδεικνύει το γράφημα είναι πως για το 2021 θα περιμένουμε το μέσο όρο CO2 να πέσει ακόμη πιο χαμηλά καθώς πλέον στην αγορά υπάρχουν πολύ περισσότερες επιλογές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε συνδυασμό με τις γενναίες επιδοτήσεις ανά χώρα.

Advertisement
Advertisement

Ενδιαφέρον έχει και το παρακάτω γράφημα όπου βλέπουμε τα diesel με ένα μερίδιο 28,8% να εκπέμπουν τον υψηλότερο μέσο όρο CO2. Λογικό μιας και τα μεγάλα επιβατικά και SUV κινούνται σε ένα σημαντικό ποσοστό με υψηλού κυβισμού κινητήρες πετρελαίου. Στη συνέχεια ακολουθεί ο στόλος βενζίνης με ελαφρώς χαμηλότερο CO2, αλλά διπλάσιο μερίδιο αγοράς. Τα LPG (υγραέριο) έχουν ανέβει στο 1,3%, ενώ το CNG (φυσικό αέριο) ουσιαστικά εγκαταλείπεται μετά την απόφαση και του VW Group να σταματήσει την εξέλιξη νέας γενιάς μοντέλων. Και περνάμε στα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά τα οποία με ποσοστό 10,6% και εκπομπή στα 18,9 γρ. CO2 καταφέρνουν να μειώνουν το μέσο όρο για το 2020. Και αν λάβουμε υπόψη πως τα εξηλεκτρισμένα επιβατικά θα ξεπεράσουν το 15% μέσα στο 2021, τότε γίνεται αντιληπτό πόσο θα μειωθεί αντίστοιχα το CO2.

Στο επόμενο γράφημα μπορείτε να δείτε τις εταιρίες με τις υψηλότερες εκπομπές CO2 για το 2020 και τον αγώνα τους για να πετύχουν τον στόχο τους απέναντι στα όρια που θέτει η EE. Που έχουν γίνει ακόμη πιο αυστηρά με το κύκλο μέτρησης WLTP.

Advertisement

Η χώρα μας μπορεί να έχει τον γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, αλλά στο θέμα του CO2 στέκεται κάπου στο μέσο όρο. Κυρίως επειδή ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων είναι επιβατικά μικρού κυβισμού. Όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω χάρτη κυρίως οι βόρειες χώρες είναι στο πράσινο (εντύπωση προκαλεί η Πορτογαλία) με τις ανατολικές να είναι στο κόκκινο.

Advertisement

Για να δούμε πως θα διαμορφωθούν τα νούμερα και τα δεδομένα για την τρέχουσα χρονιά, αν και δεν χωρά αμφιβολία πως τα πράγματα θα είναι πιο… πράσινα. Και παρόλο που το αυτοκίνητο δεν είναι το μόνο που φταίει για την υπερθέρμανση του πλανήτη, αυτό δεν σημαίνει πως κάθε ενέργεια για την μείωση του CO2 δεν λειτουργεί ως μια κατραϋπαντική ένεση για τον πλανήτη μπροστά στην πρόκληση της κλιματικής αλλαγής που αφορά όλους μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Καμπανάκι» ACEA στην ΕΕ για τις εκπομπές CO2
Έρχονται μέτρα για τη δραστική μείωση των εκπομπών CO2
Blue Gasoline: Νέα συνθετική βενζίνη με μειωμένες εκπομπές CO2

Advertisement