Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος είπε ότι η πανδημία τελείωσε;

Ελλάδα 2:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος είπε ότι η πανδημία τελείωσε;

ΝΕΑ

Ποιος είπε ότι η πανδημία τελείωσε;

ΝΕΑ

Η Κίνα μετρά ήδη μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 μεγαλύτερο αριθμό κρουσμάτων σε σχέση με το 2020 και το 2021.

Advertisement
Advertisement

Και εκεί που διαφαινόταν μία σχετική αποκλιμάκωση της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δεδομένα στην Κίνα έρχονται να μας υπενθυμίσουν πως… έχουμε δρόμο μπροστά μας.

Να θυμίσουμε ότι η χώρα της άπω ανατολής αποτελεί το σημαντικότερο δείκτη όσον αφορά την πορεία του Covid-19, καθώς βρίσκονται πάντα δύο με τρείς μήνες πιο μπροστά, ενώ η αντιμετώπιση τους είναι ίσως η πιο αποτελεσματική.

Οι Κινέζοι λοιπόν αυτό τον καιρό αποφάσισαν γενικό lockdown για αρκετές από τις πόλεις τους, σε μία προσπάθεια να προλάβουν την έξαρση του ιού όσο το δυνατόν συντομότερα γίνεται. Ανάμεσα στις πόλεις αυτές βρίσκονται εργοστάσια της Toyota, της Volkswagen αλλά και εταιρειών που προμηθεύουν τη Stellantis και την Apple.

Advertisement
Advertisement

Το lockdown στις κινέζικες πόλεις βρίσκεται στην πρώτη του εβδομάδα (έχει ανακοινωθεί ακόμη μία) με τα προβλήματα στις ελλείψεις να είναι ήδη έντονα για τις παραπάνω εταιρείες που προς το παρόν καλύπτουν τις παραγγελίες τους από το υπάρχον στοκ.

Για την Toyota η κατάσταση είναι ελαφρώς καλύτερη καθώς το δεύτερο της εργοστάσιο στην πόλη Tianjin δεν έχει σταματήσει προς το παρόν τη λειτουργία του, κάτι ωστόσο που δεν αποκλείεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες. Οι πολύ οργανωτικοί Κινέζοι σκέφτονται ήδη εναλλακτικές λύσεις όπως τη δημιουργία «φούσκας» στα πρότυπα των εργασιών για τους ολυμπιακούς αγώνες ή όπως στο NBA.

Advertisement

Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο οι εργαζόμενοι περιορίζονται σε ένα κλειστό περιβάλλον χωρίς επαφές με άλλο κόσμο για όσο διαρκεί ο κύκλος εργασιών τους. Παράδοξη μέθοδος για μία εταιρεία που όμως δεν μπορεί να απορριφθεί, καθώς βρισκόμαστε μπροστά στον κίνδυνο μίας γενικευμένης έλλειψης και κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Toyota και VW άντεξαν τα δύο χρόνια της πανδημίας, ποιος όμως μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι θα αντέξουν τρίτο χρόνο με κλειστά εργοστάσια, έλλειψη σε ημιαγωγούς, εμπάργκο στους Ρώσους και ελλείψεις σε πρώτες ύλες και νέον που προέρχεται από την Ουκρανία;

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ημιαγωγοί: Πρόωρες… διακοπές για εργαζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας
Ποιος κορωνοϊός: Γολγοθάς της Stellantis είναι οι ημιαγωγοί
Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι… πετάνε