Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος κορωνοϊός: Γολγοθάς της Stellantis είναι οι ημιαγωγοί

Ελλάδα 16:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος κορωνοϊός: Γολγοθάς της Stellantis είναι οι ημιαγωγοί

ΝΕΑ

Ποιος κορωνοϊός: Γολγοθάς της Stellantis είναι οι ημιαγωγοί

ΝΕΑ

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως το πλήγμα της Stellantis από τον κορωνοϊό θα είναι πολύ μικρό συγκριτικά με τις επιπτώσεις που θα έχει η έλλειψη ημιαγωγών.  

Advertisement
Advertisement

Ακριβά φαίνεται πως θα πληρώσει η Stellantis την παγκόσμια κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών, με το διαφαινόμενο πλήγμα να είναι ισχυρότερο συγκριτικά με αυτό που έχει επιφέρει η πανδημία της COVID-19 το 2020.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ιταλικής ένωσης FIM-CISL που επικαλείται το Reuters, η το ψαλίδι στην παραγωγή αυτοκινήτων της Stellantis θα είναι πιο βίαιο και μεγαλύτερης διάρκειας συγκριτικά με αυτό που είχε προκληθεί εξαιτίας του κορωνοϊού.

«Ο ημιαγωγικός τυφώνας προκαλεί αναστολή εργασιών σε εργοστάσια, με μεγαλύτερο αντίκτυπο σε σχέση με το lockdown του 2020. Εκτιμάται πως η κατάσταση θα συνεχιστεί για όλο το πρώτο εξάμηνο του 2022», υποστηρίζει ο επικεφαλής της FIM-CISL, Ferdinardo Uliano.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα, η ένωση αναφέρει πως τους πρώτους μήνες 9 μήνες του τρέχοντος έτους, ο όμιλος έχει παράγει 319.000 αυτοκίνητα επί ιταλικούς εδάφους, 11% περισσότερα απ’ ότι την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Σύμφωνα, ωστόσο, με τις τελευταίες εκτιμήσεις,  ο τελικός απολογισμός, στα τέλη του έτους, δύσκολα θα φτάσει τις 461.000 μονάδες, που παρήχθησαν στο σύνολο του 2020.

«Είναι πρακτικά αδύνατο (σ.σ. να παραχθούν 461.000 μονάδες). Η έλλειψη ημιαγωγών γίνεται ολοένα και χειρότερη και επομένως θα έχουμε και νέες αναστολές σε εργοστάσια», επισημαίνει ο Uliano.

Advertisement

Να αναφέρουμε πως το εργοστάσιο στο Melfi που αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα του ομίλου στην Ιταλία, θα λειτουργήσει για μόλις 6 ημέρες εντός του Οκτωβρίου. Πιο τυχερό είναι το εργοστάσιο στο Τορίνο, δεδομένου ότι έχει καταφέρει να λειτουργεί –σχεδόν- κανονικά.

Ο λόγος έγκειται στο ότι εκεί παράγεται το ηλεκτρικό «500αράκι», ένα όχημα που είναι απαραίτητο για τη συμμόρφωση της μάρκας με τα αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων.

Advertisement

Σημειωτέον ότι η Stellantis, πέρα από το προσωρινό «λουκέτο» σε εγχώριες παραγωγικές μονάδες της, έχει αναγκαστεί να αναστείλει τη λειτουργία και άλλων εργοστασίων σε Ευρώπη και ΗΠΑ, με τις εκτιμήσεις για το 2021 να κάνουν λόγο για 1,4 εκ. οχήματα λιγότερα οχήματα σε σχέση με πέρυσι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η έλλειψη ημιαγωγών «ξαλαφρώνει» τα αυτοκίνητα
Έλλειψη ημιαγωγών: Ακόμα πιο δυσοίωνες οι προβλέψεις
Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι πετάνε

Advertisement