Η εισβολή στην Ουκρανία ενδέχεται να προκαλέσει νέες ελλείψεις
ΝΕΑΗ εισβολή στην Ουκρανία ενδέχεται να προκαλέσει νέες ελλείψεις
ΝΕΑΗ αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί από τις συνέπειες του πολέμου, με κύρια πληγή αυτή της έλλειψης ημιαγωγών (τσιπ) που έρχεται στο προσκήνιο για δεύτερη φορά τα τελευταία δύο χρόνια.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Το ντόμινο αυτή τη φορά ξεκινά από το αέριο νέον, το οποίο απαιτείται για την ορθή λειτουργία των λέιζερ που κατασκευάζουν τους ημιαγωγούς.
WHAT CAR
Η Ουκρανία λοιπόν παράγει το 70% του νέον, κάτι που μεγιστοποιεί το πρόβλημα στα εργοστάσια κατασκευής ημιαγωγών. Σα να μην έφθανε αυτό, η Ρωσία κατέχει τη μερίδα του λέοντος (50% συνολικά) όσον αφορά την παγκόσμια παραγωγή σε παλλάδιο, ορυκτό από το οποίο βρίσκουμε σε όλους τους καταλύτες αυτοκινήτων.
Προσθέστε και άλλα –απαραίτητα για την κατασκευή αυτοκινήτων- μέταλλα όπως ατσάλι, αλουμίνιο, νικέλιο και χυτοσίδηρο, πίσω από τα οποία βρίσκονται οι Ρώσοι, και θα έχετε μία εξίσωση με αρκετές ελλείψεις αλλά και ανατιμήσεις το προσεχές διάστημα.
Οι εταιρείες πάντως φρόντισαν να προμηθευθούν αρκετές ποσότητες από το σπουδαίο αέριο πριν από τα τελευταία γεγονότα, ωστόσο στο εφιαλτικό σενάριο που η Ουκρανία θα συνεχίσει να δέχεται βομβαρδισμούς, θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένη την έλλειψη του αλλά και την πιθανή εκτόξευση στην τιμή αγοράς του. Για να έχετε μία ενδεικτική εικόνα σχετικά με την επόμενη ημέρα, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας το 2014 η τιμή αγοράς του νέον εκτοξεύτηκε κατά 600%.
Απανωτά λοιπόν τα χτυπήματα για τις εταιρείες αυτοκινήτου που βλέπουν έναν ακόμη μπελά στο πρόσωπο της επεκτατικής πολιτικής του Βλάντιμιρ Πούτιν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε πως θα οδηγήσετε άρμα μεταφοράς προσωπικού (+video)
Ο πόλεμος στην Ουκρανία βόμβα για την αυτοκινητοβιομηχανία
VW: Σταματούν εργοστάσια λόγω της Ουκρανίας