Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι… πετάνε

Ελλάδα 17:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι… πετάνε

ΝΕΑ

Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι… πετάνε

ΝΕΑ

Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία όχι μόνο βγαίνει αλώβητη από την έλλειψη ημιαγωγών, αλλά ταυτόχρονα το εκμεταλλεύεται δεόντως σημειώνοντας επιδόσεις που υπερκερνούν και αυτές της προ-COVID 19 περιόδου.

Advertisement
Advertisement

Την ίδια ώρα που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μαίνεται από την έλλειψη ημιαγωγών, με τις αναμονές των αγοραστών αυτοκινήτων να ξεπερνάνε πλέον και του 6 μήνες σε όλο τον κόσμο, το τουρκικό αυτοκίνητο βρίσκεται στο… άκρον άωτον της δόξας του.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτου της Τουρκίας (OSD), τον περασμένο μήνα παρήχθησαν 106.748 οχήματα, κατά 41,7% περισσότερα απ’ ότι τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Μάλιστα ο αριθμός των καινούριων αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στη γείτονα χώρα ξεπέρασε κατά 14,4% αυτόν του Αυγούστου του 2019, όταν δεν είχε κάνει την εμφάνισή της η πανδημία του κορωνοϊού.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα πέρασαν τις γραμμές συναρμολόγησης 59.539 επιβατικά και 47.209 επαγγελματικά, αριθμοί που καταδεικνύουν αύξηση της τάξεως του 31,7% και 56,7% συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2020.

Σε επίπεδο πρώτο οκταμήνου, η συνολική παραγωγή άνθισε κατά 14% στα 814.520 οχήματα  με τα παραχθέντα επιβατικά να φτάνουν τις 511.766 μονάδες (+6%).

 

Advertisement

Την ανιούσα πήραν και οι εξαγωγές οχημάτων που ανήλθαν σε 595.425 μονάδες, με τα επιβατικά που κατέληξαν εκτός τουρκικών συνόρων να φτάνουν τα 365.704 (+2%). Συνολικά τα κέρδη από τις εξαγωγές οχημάτων ήταν αυξημένα κατά 11%, φτάνοντας τα 19,2 δισεκ. δολάρια.

Advertisement

Οι παραπάνω επιδόσεις χαρίζουν χαμόγελα στη γείτονα χώρα, ειδικά από τη στιγμή που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την έλλειψη ημιαγωγών.

Μην ξεχνάμε πως πληθώρα εταιρειών έχουν ανακοινώσει σημαντικό ψαλίδι στην παραγωγή καινούριων ΙΧ και ταυτόχρονα αναγκάζονται να υιοθετήσουν μεσοβέζικες λύσεις όπως είναι η απογύμνωση των οχημάτων από ορισμένα συστήματα.

Αλώβητα δεν είχαν μείνει ούτε κάποια τουρκικά εργοστάσια (Ford Otosan, Tofas και Oyak Renault) που αναγκάστηκαν να βάλουν προσωρινό λουκέτο στις γραμμές συναρμολόγησης.

Advertisement

 

Λύση μέσω της πολεμικής βιομηχανίας;

Στις αρχές της άνοιξης, είχαν εμφανιστεί δημοσιεύματα που ανέφεραν πως η λύση βρίσκεται στην Αμυντική Βιομηχανία της Τουρκίας.

Φως στο τούνελ θα έδινε  το Εθνικό Ινστιτούτο Έρευνας Ηλεκτρονικής και Κρυπτολογίας (UEKAE), μέσω της αξιοποίησης του Εργαστηρίου Έρευνας Τεχνολογιών Ημιαγωγών (YITAL) στην πόλη Λίβυσσα όπου κατασκευάζονται μεγάλες ποσότητες ημιαγωγών για εταιρείες εξέλιξης στρατιωτικών συστημάτων, όπως είναι οι Roketsan, Aselasan και SAGE.

Τότε, στέλεχος της YITAL ανέφερε πως υπάρχει η τεχνογνωσία να δημιουργηθούν ημιαγωγοί και για το πρώτο αυτοκίνητο της TOGG, κάνοντας ανοιχτό κάλεσμα στη εταιρεία κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
TOGG: Προσηλυτίζει τους Τούρκους στα ηλεκτρικά
Ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία διεισδύει στην Τουρκία
Εκεί εξάγει η Τουρκία τα λεωφορεία της