Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι Renault και Nissan ξανά στο τραπέζι των συνομιλιών

Ελλάδα 7:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι Renault και Nissan ξανά στο τραπέζι των συνομιλιών

ΝΕΑ

Οι Renault και Nissan ξανά στο τραπέζι των συνομιλιών

ΝΕΑ

Η ενδοεταιρική κρίση που σοβεί εντός του Ομίλου Renault Alliance τα τελευταία περίπου τρία χρόνια πιθανόν να βαίνει προς εκτόνωση, αλλά χρειάζονται προσπάθεια και διαπραγματεύσεις ακόμα.

Advertisement
Advertisement

Η υπόθεση του Carlos Ghosn, του πρώην ισχυρού άντρα του Ομίλου Renault Alliance, με τη σύλληψή του από τις ιαπωνικές Αρχές και την κινηματογραφική απόδρασή του από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, έφερε σε οριακό σημείο τις σχέσεις των στελεχών της Renault και της Nissan.

Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει εμφανής κρίση στη μεταξύ τους ενδοεταιρική συνεργασία, όπως και το ενδεχόμενο να διαρραγεί αυτή. Οι Ιάπωνες έθεσαν όρους για να παραμείνουν στο εταιρικό σχήμα, αλλά οι Γάλλοι τούς αρνήθηκαν αρχικά. Κατά συνέπεια, ξεκίνησαν διαδικασίες διαπραγματεύσεων.

Advertisement
Advertisement

Η έλευση του Luca De Meo στον Όμιλο και η ανάληψη των καθηκόντων του ως Διευθύνων Σύμβουλος ηρέμησε σχετικά τα πνεύματα. Ο χρόνος που μεσολάβησε μέχρι να εγκλιματιστεί και να καθορίσει το καινούργιο επιχειρηματικό σχέδιο που αφορά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα νέα μοντέλα τους («Renaulution»), λειτούργησε κάπως κατευναστικά για την ένταση που έχει δημιουργηθεί. Όμως, με την επανέναρξη των συνομιλιών την περυσινή χρονιά τα προβλήματα εμφανίστηκαν πάλι έντονα, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει συμφωνία

Στους όρους που έχει θέσει η Nissan περιλαμβάνονται η ύπαρξη σαφών δεσμεύσεων ότι θα πραστατεύουν έναντι τρίτων οι τεχνολογίες που έχει αναπτύξει η εταιρεία αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, όπως και άλλα συστήματα που αφορούν στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους.

Ο κ. Luca De Meo.

Για παράδειγμα η πλατφόρμα «CMF-EV» η οποία έχει χρησιμοποιηθεί ήδη στο (Nissan) Ariya. Αυτή, πρόκειται να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία και άλλων καινούργιων νέων μοντέλων της Renault όσο και της Mitsubishi, η οποία επίσης ανήκει στον Όμιλο.

Advertisement

Επίσης, οι Ιάπωνες έχουν ζητήσει να μειώσει η γαλλική εταιρεία το ποσοστό της στη Nissan. H Renault κατέχει το 43,4% των μετοχών τής ιαπωνικής εταιρείας, με πλήρη δικαιώματα ψήφου, ενώ η ιαπωνική εταιρεία το 15,0% των μετοχών τής Renault, χωρίς δικαίωμα ψήφου, όμως. Τα στελέχη της Nissan προτείνουν να διατεθεί το ποσοστό 28,0% σε καταπίστευμα, στην περίπτωση που το πράξει η γαλλική εταιρεία.

Ο κ. Makoto Uchida.

Προς το τέλος του Ιανουαρίου, ο κ. De Meo πρόκειται να συναντηθεί στην Ιαπωνία με τον Makoto Uchida, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan, και θα συνομιλήσουν για τα θέματα που αφορούν στον Όμιλο. Να σημειώσουμε ότι το γαλλικό κράτος, το οποίο είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault κατέχοντας μερίδιο 15,0%, πιέζει τα στελέχη τής εταιρείας να βρεθεί λύση το συντομότερο στη μεταξύ τους διαμάχη.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Aramco αποκτά μερίδιο στους κινητήρες της Renault-Geely
To Nissan GT-R δεν λέει να «πεθάνει»
Τι ετοιμάζει η Nismo;