Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η FCA πούλησε την Magneti Marelli

Ελλάδα 17:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η FCA πούλησε την Magneti Marelli

ΝΕΑ

Η FCA πούλησε την Magneti Marelli

ΝΕΑ

Η Fiat Chrysler Automobiles συμφώνησε να πουλήσει τη Magneti Marelli, στην Kalsonic Kansei της KKR & Co. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη συμφωνία της Ιταλοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπό τον νέο CEO Mike Manley, ο οποίος έλυσε τη σιωπή του για το θέμα στο Bloomberg.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Η συναλλαγματική αξία ενός τέτοιου deal θα μπορούσε να ανέλθει στα 6,2 δις ευρώ όπως δήλωσαν δύο από τους ανθρώπους που ενεπλάκησαν και θα ολοκλήρωναν τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις υπό όρους. Η συγχώνευση των Magneti Marelli και Calsonic Kansei θα δημιουργήσει έναν προμηθευτή με ετήσια έσοδα άνω των 17 δις δολάρια. Αυτό σημαίνει 65.000 εργαζόμενοι από το Τόκιο στο Μιλάνο. Η πώληση είναι ένα από τα πρώτα σημαντικά ορόσημα για τον Manley, ο οποίος ανέλαβε τη Fiat πριν από τον θάνατο του προκατόχου του Sergio Marchionne τον Ιούλιο. Είναι επίσης η πρώτη συναλλαγή M & A υπό την εποπτεία του προέδρου John Elkann από τότε που ο “maestro” πέθανε.

Ο Marchionne, αρχικά ευνόησε το διαχωρισμό της επιχείρησης με τη διανομή μετοχών στους επενδυτές, είπε ότι η Fiat ήταν διατεθειμένη να αλλάξει ρότα προς τέρψιν μιας “μεγάλης επιταγής”. Η Fiat επέλεξε την πώληση της Magneti Marelli αντί να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Μιλάνου ενώ οι συνθήκες αγοράς επιδεινώθηκαν εν μέσω των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων και της πολιτικής αβεβαιότητας στην Ιταλία, καθώς και των προειδοποιήσεων σχετικά με τα κέρδη από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους προμηθευτές.

Advertisement
Advertisement

Η Daimler AG εξέδωσε τη δεύτερη προειδοποίηση κέρδους σε τέσσερις μήνες ενώ η Continental AG διέκοψε επίσης τη συνεργασία της. Η Volvo, καθυστέρησε τα σχέδια για πώληση μετοχών, λέγοντας ότι το χρονοδιάγραμμα δεν είναι «βέλτιστο» και οι μετοχές της Aston Martin έχουν μειωθεί από την αρχική δημόσια προσφορά. Η Fiat θα μπορούσε τώρα να εξετάσει το ενδεχόμενο επιβράβευσης των μετόχων με την πώληση της Marelli. Αυτό θα μπορούσε να παράσχει στη Fiat περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα, σύμφωνα με τον Joel Levington, ανώτερο αναλυτή του Bloomberg Intelligence.

Οι ιαπωνικές εταιρείες ανακοίνωσαν εξαγορές άνω των 200 δις δολαρίων φέτος, αύξηση 60% από την ίδια περίοδο το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg. Ο όγκος των συναλλαγών έφτασε ήδη στην υψηλότερη ετήσια τιμή σε περισσότερο από μία δεκαετία, σύμφωνα με τα στοιχεία. Πριν από τη διεξαγωγή συνομιλιών με την KKR, η Fiat προέβαλε ενδιαφέρον από άλλους πιθανούς αγοραστές, όπως η Apollo Global Management, η Bain Capital ένας ανεπίσημος προμηθευτής εξαρτημάτων στην Ασία.