Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αφιέρωμα οδική ασφάλεια: Προσπάθεια από όλους

Ελλάδα 11:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αφιέρωμα οδική ασφάλεια: Προσπάθεια από όλους

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αφιέρωμα οδική ασφάλεια: Προσπάθεια από όλους

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Όποιος κινείται καθημερινά στους δρόμους της πόλης, είναι εύκολο να διαπιστώσει πως ως κοινωνία έχουμε μακρύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα, για να μπορούμε να μιλάμε για «οδική ασφάλεια» στην Ελλάδα.

Advertisement
Advertisement

Με τη χώρα μας να φιγουράρει σταθερά στις πρώτες θέσεις της λίστα των κρατών που καταγράφουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα ετησίως, είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε μία καλύτερη, πιο υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά, η οποία θα προφυλάσσει εμάς, αλλά και όλους όσους κινούνται στο ίδιο οδικό δίκτυο μαζί μας.

Αυτό αποκαλύπτουν και τα δυσάρεστα ευρήματα που προκύπτουν από την ΕΛΣΤΑΤ και τα οποία δείχνουν σαφώς πως τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 16% το 2021. Πιο συγκεκριμένα, το 2020 συνέβησαν 9.107 ατυχήματα, ενώ το 2021 καταμετρήθηκαν 10.541.

Οπότε, κάπου εδώ εύλογα, προκύπτει το εξής ερώτημα: Τι μπορούμε να κάνουμε για να ανατρέψουμε τους παραπάνω αριθμούς; Και για να δώσουμε μία σωστή απάντηση σε αυτό το ερώτημα, πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε όταν κινούμαστε στους δρόμους της πόλης.

Advertisement
Advertisement

Διότι, σύμφωνα με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), η οδηγική μας συμπεριφορά προδίδει πως ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων οδηγών κινείται σε ακατάλληλες ταχύτητες, αρκετοί δεν κάνουν χρήση ζώνης ή προστατευτικού κράνους, κάποιοι βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ ή κάνουν χρήση κινητού καθώς οδηγούν. Αν θέλουμε, λοιπόν, να αλλάξουμε τα δεδομένα, χρειάζεται να ξεκινήσουμε πρώτα από εμάς, βελτιώνοντας την οδηγική μας συμπεριφορά και δείχνοντας μεγαλύτερη υπευθυνότητα όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι.

Η οδηγική συμπεριφορά ξεκινά από την κατάσταση του οχήματός μας

Advertisement

Αν θέλουμε να αποκτήσουμε μία καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, τότε το όχημά μας είναι το σημείο που χρειάζεται να εστιάσουμε για να το καταφέρουμε. Διότι, όταν έχουμε επενδύσει σε ένα αξιόπιστο όχημα, δίκυκλο ή αυτοκίνητο, το οποίο μας επιτρέπει να κινούμαστε άνετα, με ασφάλεια και σιγουριά στους δρόμους της πόλης, ξέρουμε πως έχουμε κάνει μία επιλογή που δεν θέτει σε κίνδυνο εμάς, τους συνεπιβάτες μας και τους υπόλοιπους οδηγούς. Ακριβώς για αυτό, δεν αναβάλουμε το καθιερωμένο ραντεβού με τον τεχνικό του αυτοκινήτου, ο οποίος θα πραγματοποιήσει στο όχημά μας έναν ολοκληρωμένο έλεγχο και θα μας επιβεβαιώσει πως είναι σε εξαιρετική κατάσταση, οπότε μπορεί να ανταποκριθεί απόλυτα σε κάθε είδους μετακίνηση, σύμφωνα πάντα και με τις δυνατότητές του.

Οδηγούμε χωρίς να ξεχνάμε πως το τιμόνι απαιτεί υπευθυνότητα

Advertisement

Είναι δυσάρεστο πως τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα αφορούν νέα άτομα έως 25 ετών, γεγονός που φέρνει την Ελλάδα στην τρίτη θέση των δεικτών θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όμως υπάρχει τρόπος να αλλάξουμε αυτό το σκηνικό. Πώς; Ακολουθώντας πιστά τον ΚΟΚ και εκπαιδεύοντας τα παιδιά από μικρή ηλικία στη σημασία και τη σπουδαιότητα των συγκεκριμένων κανόνων. Κι όμως, αρκεί μία «αθώα» παράβαση για να θέσουμε σε κίνδυνο τη δική μας ζωή αλλά και των συμπολιτών μας. Συνεπώς, όσο σεβόμαστε τον ΚΟΚ, όχι μόνο προστατεύουμε τους πεζούς και τους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά δίνουμε το παράδειγμα που αξίζει να ακολουθήσουν και όσοι κινούνται γύρω μας.

Προστατεύουμε τον εαυτό μας τηρώντας τους κανόνες οδικής ασφάλειας

Advertisement

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγούμε, είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε καθημερινά τα βασικά μέτρα ασφαλείας, τα οποία μας προστατεύουν από τους κινδύνους της ασφάλτους. Αν είμαστε οδηγοί ενός αυτοκινήτου, δεν ξεχνάμε να φορέσουμε τη ζώνη ασφαλείας, ακόμη και για μία κοντινή μετακίνηση, ενώ αν είμαστε δικυκλιστές φροντίζουμε να έχουμε πάντα μαζί μας ένα προστατευτικό κράνος, ενώ έχουμε και ένα εφεδρικό για κάποιον πιθανό συνεπιβάτη μας. Μοιάζει απίθανο, όμως, τα πιο απλά και συνάμα πολύτιμα συστήματα ασφαλείας που διαθέτουμε για τις μετακινήσεις, δηλαδή η ζώνη και το κράνος, έχει αποδειχθεί πως είναι και τα πιο αποτελεσματικά.

Συνοψίζοντας, έχει σημασία να κατανοήσουμε πως αν θέλουμε να αλλάξουμε τις συνθήκες που επικρατούν στο οδικό δίκτυο της χώρας, οφείλουμε να αλλάξουμε την αντίληψή μας για την οδήγηση. Διότι αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο που μετακινούμαστε, προσεγγίζοντας την οδήγηση με ασφάλεια και καλλιεργώντας στους νεότερους μία κουλτούρα οδικής υπευθυνότητας, είναι βέβαιο πως τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, δεν θα αποτελούν πλέον μία «μάστιγα» για τη χώρα μας.

Μεγάλοι Υποστηρικτές & Χορηγοί Επικοινωνίας της Οδικής Ασφάλειας