Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Η Ε.Ε. υποφέρει από τα αυτοκίνητα της Ελλάδας

Ελλάδα 17:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Ε.Ε. υποφέρει από τα αυτοκίνητα της Ελλάδας

Mobility

Η Ε.Ε. υποφέρει από τα αυτοκίνητα της Ελλάδας

Mobility

Με βαριά πρόστιμα απειλείται η Ελλάδα λόγω των οχημάτων της. Πρόστιμα που μπορεί να… τινάξουν τους προϋπολογισμούς των επόμενων χρόνων…

Advertisement
Advertisement

Για δεκαετίες, ακούμε ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο. Φυσικά δεν έχει γίνει τίποτα δραστικό, παρα μόνο το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, το οποίο όμως αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα η μέση αξία των οποίων είναι άνω των 45.000 ευρώ.

Με λίγα λόγια, αφορά λίγους…

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Συνδέσμου με τίτλο «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους μεγαλώνει. Στην Ελλάδα, δε, έχει ξεφύγει.

Advertisement
Advertisement

Όπως ανακοινώθηκε, στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα όλων των τύπων, η μέση ηλικία των οποίων συνεχίζει να αυξάνεται. Πλέον, αυτή φτάνει τα 12,3 έτη κατά μέσο όρο. Μάλιστα, επισημαίνεται στην Ελλάδα, ο μέσος όρος ηλικίας ξεπερνάει τα 17 χρόνια (κάντε κλικ στο «BY AGE» παρακάτω ιστόγραμμα).

Οπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στα παρακάτω δυναμικά γραφήματα που σας παραθέτει το newsauto, η Ελλάδα, έχει πλέον και επίσημα τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ε.Ε. με το μέσο όρο ηλικίας του στόλου να έχει ανέβει στα 17,3 χρόνια.
Ξεπεράσαμε και την Εσθονία (16,6 χρόνια) και την Λετονία (15,2) και την Λιθουανία (14,7).

Τα φορτηγά είναι συνήθως ο γηραιότερος τύπος οχημάτων με τον μέσο όρο ηλικίας τους να είναι 13,9 έτη στα κράτη μέλη της Ε.Ε. Για τα λεωφορεία, αντίστοιχος μέσος όρος είναι τα 12,5 χρόνια. Στην Ελλάδα, ο αντίστοιχος μέσος όρος ξεπερνάει τα 21 χρόνια…

Advertisement

Σημειώστε πως τα στοιχεία αφορούν το 2022, με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2023 να μην έχουν αλλάξει δραματικά, δηλαδή παραμένουμε στον πάτο της Ευρώπης.

Αυτό όπως καταλαβαίνεται αυξάνει κατά πολύ το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας μας στην Ένωση, κάτι που σίγουρα θα αποφέρει πρόστιμα, τα οποία θα είναι και ιδιαίτερα βαριά…

Advertisement

Στην έκθεση του ACEAλοιπόν, επισημαίνεται ότι από το 2018 και έπειτα, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο, συγκριτικά.

Βάσει όσων αναφέρονται, η αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτροκίνητων καινούργιων αυτοκινήτων είναι ένα μέρος της πραγματικότητας η οποία δεν δείχνει την αλήθεια, όμως.

Παρά το γεγονός ότι το 2023 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (με μπαταρίες) ήταν στην Ευρώπη η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων (είχαν μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, συγκριτικά), οι πωλήσεις τους αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τις οποίες προέρχονται τα στοιχεία του ACEA.

Advertisement

H εκτίμηση των μελών αυτού είναι πως μπορεί να χρειαστούν πολλά χρόνια -ακόμη και δεκαετίες- για να αντικατασταθούν τα παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα από καινούργια που θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Μέχρι να συμβεί αυτό, αναμενόμενα θα εξακολουθούν να εκπέμπονται ρύποι και διοξείδιο του άνθρακα.

Τέλος, η έκθεση του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει τη σημασία της όσο το δυνατόν συντομότερης αντικατάστασης των παλαιότερων αυτοκινήτων με καινούργια σύγχρονης τεχνολογίας και ότι απαιτείται η καθιέρωση φορολογικών κινήτρων για να επιτευχθεί ο σκοπός.