Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 sDrive 18i vs Volvo XC40 1.5 T2 vs VW Tiguan 1.5 TSI

Ελλάδα 8:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 sDrive 18i vs Volvo XC40 1.5 T2 vs VW Tiguan 1.5 TSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 sDrive 18i vs Volvo XC40 1.5 T2 vs VW Tiguan 1.5 TSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα premium C-SUV είναι κάτι σαν το ιερό δισκοπότηρο της εγχώριας αγοράς. Με αφορμή την έλευση της νέας BMW X1 συγκρίνουμε τη «βασική» της έκδοση με τις αντίστοιχες δύο από τα πιο δημοφιλή της κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι μόνο το βαρύγδουπο επώνυμο που κουβαλούν, αλλά και ο βαθμός προόδου που έχουν κάνει. Συνέπεια, λοιπόν, των προαναφερθέντων είναι να αποτελούν το ποθητό πακέτο. Η πρακτικότητα, το κύρος και κυρίως η συντεταγμένη εναρμόνιση με τη ρότα της μόδας τα φέρνουν εύκολα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Εδώ συλλέξαμε τις πρώτες εκδόσεις των BMW X1, Volvo XC40 και VW Tiguan, οι οποίες είναι εντούτοις τόσο πλήρεις που μόνο «βασικές» δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Εκκίνηση με οπτική περιήγηση…

Το σμιλευμένο σχήμα της X1 φαίνεται ότι δεν επέβαλε εκατέρωθεν υποχωρήσεις στους δημιουργούς της, μηχανολόγους και σχεδιαστές, και χαρακτηρίζεται κυρίως από τον ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,26), αλλά και την οπτική ψευδαίσθηση που προκαλεί στον θεατή ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη Χ3.

Advertisement
Advertisement

Οι εντυπωσιακές γραμμές και οι τονισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες καταδεικνύουν τη Sports Activity Vehicle ταυτότητα πιο ξεκάθαρα από ποτέ. Δεν ξέρω αν ευθύνεται το γεγονός ότι η Χ1 είναι το πιο φρέσκο μοντέλο σε αυτή τη συγκριτική δοκιμή, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι το στοίχημα του «κεφαλογυρίσματος» το κερδίζει χωρίς δεύτερη σκέψη.

Το XC40 μοιάζει να είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Επιστρατεύει μια πιο τζιποειδή μορφή ανάμεσα στα υπόλοιπα, με πιο όρθια στάση, αρκετές γωνίες στο αμάξωμα, όπως επίσης και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που δεν ξεχνούν φυσικά τη σουηδική του καταγωγή. Εκ του αποτελέσματος οι σχεδιαστές του δικαιώνονται, αφού παρά τα χρονάκια του δείχνει επίκαιρο.

Advertisement

Το ανανεωμένο και άκρως διακριτικό Tiguan έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του σχετικά με τις δυνατότητές του. Κάποιες απαραίτητες πινελιές στο design, παρέα με νέες τεχνολογίες, αρκούν προκειμένου να επιβεβαιώσεις εκ νέου πόσο καλό αυτοκίνητο ήταν εξαρχής το αναμφισβήτητα επιβλητικό οπτικά γερμανικό C-SUV. Μάλιστα, η διαχρονικότητα της αισθητικής του αναγνωρίζεται άμεσα σε κάθε αντικειμενικό κριτή. Για πάμε μέσα…

Στον εσωτερικό κόσμο της νεότερης σε σχέση με τα υπόλοιπα δύο X1, η avant guard ποιότητα και η τεχνολογική προσέγγιση δεν αμφισβητούνται. Ο όρος premium βρίσκει εδώ την απόλυτη εφαρμογή. Η αίσθηση ευρυχωρίας και πολυτέλειας ενισχύεται από σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα αλλά και η εν γένει μινιμαλιστική αισθητική. Η ποιοτική υλοποίηση παραπέμπει στις μεγαλύτερες BMW.

Advertisement

Εδώ πρωταγωνιστεί η πανοραμική διάταξη BMW Curved Display με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας για τον πίνακα οργάνων (10,25’’) και το σύστημα πολυμέσων (10,7’’). Το σύγχρονο λειτουργικό BMW Operating System 8 έστειλε στο χρονοντούλαπο τους πάλαι ποτέ φυσικούς διακόπτες.

Στη χωροταξική κόντρα για τους επιβάτες, η X1 κερδίζει οριακά τους αντιπάλους της, χωρίς αυτό, βέβαια, να σημαίνει ότι στα Tiguan και XC40 δεν κάθεσαι ιδιαίτερα άνετα πίσω, έχοντας, μάλιστα, αρκετό αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι σου. Σημειώστε επίσης πως τα BMW και VW διαθέτουν συρόμενα πίσω καθίσματα που απογειώνουν την πρακτικότητα.

Advertisement

Για το ποιοτικό εσωτερικό του Tiguan μόνο κολακευτικά σχόλια επιφυλάσσεις. Πλέον εστιάζει περαιτέρω στην ψηφιακή τεχνολογία όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εκεί που παλαιότερα υπήρχαν πάνελ με διακόπτες, τώρα δίνουν το «παρών» επιφάνειες με αντίστοιχους αφής, κάτι που επεκτάθηκε και στα χειριστήρια του τιμονιού. Μολαταύτα ο πίνακας ελέγχου για τον κλιματισμό παραμένει ξεχωριστός, με σκοπό τον ταχύτερο έλεγχο από πλευράς οδηγού.

Το νέο σύστημα infotainment προσφέρει κάθε γνωστή τεχνολογία συνδεσιμότητας, στις οποίες περιλαμβάνονται οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, οι φωνητικές εντολές, καθώς και όλα εκείνα που έχουν θεωρηθεί απολύτως απαραίτητα στη διευκόλυνση οδηγού και επιβατών τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα. Εννοείται πως τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα. Οι χώροι συγκαταλέγονται στα εκ των ουκ άνευ, με εκείνον του χώρου αποσκευών να χαρίζει την πρώτη θέση στο Tiguan σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα.

Η καμπίνα του XC40 δεν έδωσε λαβές για παράπονα. Ποιοτική, με διάχυτη αίσθηση λιτής πολυτέλειας και ευρύχωρη, προσφέρει υψηλή θέση οδήγησης με μέτρια πλευρική στήριξη, την οποία αρκετοί θα διαβάσουν, λίγοι, όμως, θα καταλάβουν στην πράξη. Διότι το Volvo είναι το πιο cool της παρέας, κάτι που σίγουρα υπογραμμίζει ως αίσθηση το προσεγμένο εσωτερικό του. H μεγάλη κατακόρυφη οθόνη-tablet κλέβει μεμιάς την παράσταση.

Από αυτήν ελέγχονται όλες οι λειτουργίες: κλιματισμός, ηχοσύστημα, τηλέφωνο κ.λπ. Απαιτεί σίγουρα χρόνο εξοικείωσης για τις επιλογές από λειτουργία σε λειτουργία, μόλις όμως τη συνηθίσεις θα εκτιμήσεις τη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της εργονομίας, εξαφανίζοντας τους κλασικούς διακόπτες. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα στις εμπρός θέσεις, με χωρίσματα και «διαμερίσματα», ενώ καλή χωρητικότητα έχουν και οι θήκες στις πόρτες. Οσο για τους επιβάτες, θα καθίσουν ιδιαίτερα άνετα πίσω, κάτι που οφείλεται στο μακρύ μεταξόνιο (το μεγαλύτερο εκ των τριών).

Το πρωταρχικό ερώτημα που φυσιολογικά ήρθε στα χείλη όλων μας προτού καν οδηγήσουμε, ήταν αν οι «βασικοί» υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις (το απόβαρο και των τριών αυτοκινήτων ξεπερνά τον 1,5 τόνο). Μετά από πολλά διανυθέντα χιλιόμετρα λοιπόν, η απάντηση είναι «ναι». Σαφώς δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο και δεν γράφουν τους ταχύτερους χρόνους στις επιδόσεις, εμφανίζονται, όμως, πρόθυμοι να εξαντλήσουν το όριο περιστροφής τους (κυρίως αυτός της BMW) και δεν σε φέρνουν σχεδόν ποτέ σε δύσκολη θέση.

Ο μοναδικός 4κύλινδρος της παρέας είναι εκείνος του Tiguan, ο οποίος εξαργυρώνει στην πράξη την κυριαρχία του σε επίπεδο ισχύος και ροπής, ιδίως εν κινήσει. Τα σύνολα των X1 και XC40 στην περίπτωση που πιεστούν εκπέμπουν εκείνη τη χαρακτηριστική χροιά της 3κύλινδρης αρχιτεκτονικής που είναι κάπως παράταιρη με τον χαρακτήρα των αυτοκινήτων. Και οι τρεις κινητήρες, πάντως, δεν ξεπέρασαν τα εσκαμμένα σε επίπεδο κατανάλωσης, σημαντικό στοιχείο για τέτοιου είδους οχήματα με τόσο βάρος και τόσο όγκο.

Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, οι τρεις ανταγωνιστές διακρίνονται για τα υψηλά στάνταρ ασφάλειας που παρέχουν χωρίς κόπο. Αρνούνται να δημιουργήσουν αγχωτικές καταστάσεις στον οδηγό τους ακόμη και αν αυτός αγνοήσει το ύφος της κατασκευής και παρασυρθεί σε εντονότερο ρυθμό κίνησης. Η Χ1, ωστόσο, αλλάζει κατεύθυνση με μικρότερες κινήσεις των χεριών, είναι σαφώς πιο οδηγοκεντρική από τους αντιπάλους της και περισσότερο προσηλωμένη στον οδηγό της (η σπορ ανάρτηση με το μικρό ριμπάουντ κάνει δουλειά).

Τα XC40 και Tiguan ποντάρουν σαφώς περισσότερο στην αγχολυτική οδηγική πτυχή, απευθύνονται σε όποιον δεν θα αναζητήσει οδηγικά το κάτι παραπάνω και φυσικά διακρίνονται για το υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, με εφόδια τη μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση και τα υψηλότερου προφίλ ελαστικά.

Το Volvo μάλιστα, χωρίς να είναι με απόλυτα κριτήρια πιο άνετο από το VW, επενδύει στο εκλεπτυσμένο πάτημα, στη στιβαρότητα του πλαισίου και την παντελή απουσία θορύβων. Και τα τρία διακεκριμένα SUV πάντως, πρωταγωνιστούν στον τομέα της ηχομόνωσης, διατηρώντας ήρεμους τους επιβάτες τους στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Διάολε, πόσο έχουν βελτιωθεί τα αυτοκίνητα σήμερα… Πέρα από φίρμες, κατασκευαστικές νοοτροπίες και συνήθειες, οι ισορροπίες είναι πραγματικά λεπτές και οι ετυμηγορίες κρίνονται πολλές φορές στο νήμα. Κάθε χρόνος που περνά δημιουργεί νέα δεδομένα. Με ορθολογικά κριτήρια λοιπόν, η νεότερη ηλικιακά Χ1 αναδεικνύει εμφατικά τις πτυχές της φιλοσοφίας της BMW στη σύγχρονη εποχή.

Σαφώς πιο ενδιαφέρουσα σε σχεδίαση και οδήγηση, πηγαία πολυτελής, κυρίως όμως μισό βήμα εμπρός από τους διώκτες της σε τεχνολογική κατάρτιση που αφορά, εκτός των άλλων, τη συνδεσιμότητα και τα ηλεκτρονικά gadgets. Βέβαια, αν τη φορτώσεις υπερβολικά με εξοπλισμό (παρόλο που ο βασικός είναι ιδιαίτερα πλούσιος), η τιμή της εκτινάσσεται, με αποτέλεσμα οι δύο μνηστήρες (XC40 και Tiguan) να διασπείρουν εντονότερα το μικρόβιο της αμφισβήτησης, προτάσσοντας ως αντίβαρο το πιο προσιτό κοστολόγιο.


ΒΜW X1 – KEY TECH

Η αρχιτεκτονική του 3κύλινδρου αλουμινένιου υπερτροφοδοτούμενου TwinPower βενζινοκινητήρα της BMW βασίζεται στη λογική των 500 cc για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά. Λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller, διαθέτει ανασχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής και θάλαμο καύσης, νέο σύστημα ανάφλεξης, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και εκκεντροφόρων. Με βάση τα παραπάνω υπόσχεται οικονομία κατανάλωσης που προσεγγίζει το 25% χάρη και στη συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων Steptronic. Η BMW δηλώνει πως η αρχιτεκτονική των τριών κυλίνδρων του βενζινοκινητήρα εξασφαλίζει πολύστροφη λειτουργία, χωρίς όμως τους κραδασμούς που συνοδεύουν συνήθως τέτοιου είδους κινητήρια σύνολα. Στο πακέτο M Sport, η ανάρτηση έχει αμορτισέρ τύπου FSD που μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm (190 mm συνολικά).

VOLVO XC40 – KEY TECH

Ο κινητήρας του XC40 έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου in-house και αποτελεί το πρώτο 3κύλινρο σύνολο στα 91 χρόνια ιστορίας της φίρμας. Η τροφοδοσία γίνεται με σύγχρονο σύστημα άμεσου ψεκασμού, γεγονός που συμπληρώνει το παζλ της υψηλής θερμοδυναμικής απόδοσης. Το σουηδικό SUV συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση οδικής σήμανσης. Στάνταρ είναι επίσης το cruise control, τα συστήματα υποβοήθησης κατάβασης και εκκίνησης σε ανηφόρα, καθώς και η υπηρεσία Volvo on call που, μεταξύ άλλων, προσφέρει δυνατότητα επικοινωνίας και ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω εφαρμογής σε smartphone, αλλά και πρόσβαση σε οδική βοήθεια και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

VW TIGUAN – KEY TECH

Το Tiguan εκτός από το έξυπνο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) στον turbo βενζινοκινητήρα, διαθέτει επίσης αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, καθώς και αντίστοιχα ημιαυτόνομης οδήγησης. Το τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή ώστε να εξασφαλίζεται η διάδραση με τον οδηγό, ενώ πλέον αναβαθμίστηκε και το Travel Assist, στο οποίο περιλαμβάνεται το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας με καλύτερο πλέον λογισμικό που επιτρέπει ακόμη και σε δρόμους με ελλειπή διαγράμμιση να διατηρείται το αυτοκίνητο στην πορεία του. Στο Adaptive Cruise Control ενσωματώθηκε η ανάγνωση των σημάτων του ΚΟΚ για μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα του οχήματος στις εκάστοτε συνθήκες.

TECH – BMW X1 sDrive 18i: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MC PHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.845/1.642 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 540 LT

TECH – VOLVO XC40 1.5 T2: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.477 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.440/1.863/1.652 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.702 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 452 LT

TECH – VW TIGUAN 1.5 TSI: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ACT, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.509/1.839/1.675 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.678 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 615 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
BMW: 136 PS @ 4.400 rpm, 230 Nm @ 1.500 rpm
VOLVO: 129 PS @ 5.000 rpm, 245 Nm @ 1.600 rpm
VW: 150 PS @ 5.000 rpm, 250 Nm @ 1.500 rpm

ΒΑΡΟΣ
BMW:1.575 kg
VOLVO: 580 kg
VW: 1.541 kg

0-100 km/h
BMW: 9,2’’
VOLVO: 10,9’’
VW: 10,4”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
BMW: 8,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (6,3 WLTP)
VOLVO: 8,6 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (7,4 WLTP)
VW 8,2: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (6,7 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
BMW: 208 km/h
VOLVO: 180 km/h
VW: 202 km/h

CO2
BMW: 143 g/km
VOLVO: 166 g/km
VW: 151 g/km

ΤΙΜΗ
BMW: ΑΠΟ 39.210 ΕΥΡΩ
VOLVO: ΑΠΟ 40.563 ΕΥΡΩ
VW: ΑΠΟ 34.300 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD
Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive23d vs Peugeot 3008 Hybrid4
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs VW Taigo 1.0 TSI DSG