Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Road Trip στα Βαλκάνια: 3.475 χιλιόμετρα με το Renault Austral E-Tech

Ελλάδα 23:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Road Trip στα Βαλκάνια: 3.475 χιλιόμετρα με το Renault Austral E-Tech

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Road Trip στα Βαλκάνια: 3.475 χιλιόμετρα με το Renault Austral E-Tech

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Περάσαμε από 6 χώρες, επισκεφτήκαμε τουλάχιστον 11 ξεχωριστούς προορισμούς και μέσα σε 10 ημέρες διανύσαμε 3.475 χιλιόμετρα. Όλα αυτά με σύντροφο το πλήρως υβριδικό Renault Austral E-Tech που αποδείχτηκε λίρα εκατό.

Advertisement
Advertisement

Η εμπειρία ενός road trip (οδοιπορικού) με την οικογένεια είναι κάτι που έχεις να λες για πολλά χρόνια. Και δεν θέλει πολύ για να το πάρεις απόφαση. Καλή διάθεση να υπάρχει, καλή παρέα και το κατάλληλο αυτοκίνητο, ένα Renault Austral E-Tech, που πραγματικά μας εξέπληξε θετικά με την εξαιρετικά χαμηλή του κατανάλωση και το ταξιδιάρικο set-up του.

Μέσα σε ένα 10ήμερο διανύσαμε 3.475 χιλιόμετρα και το φουλάραμε το πολύ τέσσερις φορές. Επιστρέψαμε στην Αθήνα με μέση κατανάλωση στα 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 1.349 έγιναν με ηλεκτρική ενέργεια επιβεβαιώνοντας πως αυτή τη στιγμή το E-Tech είναι ίσως το πιο αποδοτικό πλήρως υβριδικό σύστημα.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως η οδήγησή μας ήταν συνετή έχοντας συνεχώς το νου μας στα όρια ταχύτητας, αφού στις βαλκανικές χώρες δεν αστειεύονται με τα ραντάρ και τα πρόστιμα. Ευτυχώς, δεν είχαμε κάποια δυσάρεστη εμπειρία. Πέρα όμως από τη χαμηλή κατανάλωση (σ.σ. με πλήρες φορτίο, 4 άτομα + αποσκευές), ένα ακόμη ατού του Austral ήταν οι βολικοί του χώροι και τα πολύ άνετα καθίσματά του.

Advertisement
Advertisement

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα, ξεκινώντας από κάποιες βασικές πληροφορίες.
Δεν θα περιγράψω την εμπειρία μας, σαν ένας άλλος… Ευτύχης. Άλλωστε, στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε τα πάντα. Αυτό που θα κάνω είναι να σταθώ σε βασικές ταξιδιωτικές πληροφορίες για τους προορισμούς και τις πιο απαραίτητες που αφορούν την οδήγηση και τα περάσματα από τη μία χώρα στην άλλη.

Όπως το ότι μπορείς να ταξιδέψεις δίχως πρόβλημα σε όλες τις παρακάτω χώρες, με αστυνομική ταυτότητα (με λατινικά, αρκεί να μην είναι πέραν της δεκαετίας από την έκδοσή της). Φυσικά, το καλύτερο είναι να έχεις διαβατήριο αφού περνάς και λίγο πιο γρήγορα από τον έλεγχο στα σύνορα. Ευτυχώς, όσες φορές περάσαμε ήμασταν τυχεροί και δεν καθυστερήσαμε πάνω από 40λεπτο. Αλλά τι λέτε, δεν ξεκινάμε;


Ημέρα 1η-2η: Αθήνα -> Αγρίνιο -> Τίρανα (περίπου 470 χλμ., 6-7 ώρες οδήγησης)

Advertisement

Την Παρασκευή ξεκινήσαμε με γεμάτο το Austral E-Tech κάνοντας μία ενδιάμεση διανυκτέρευση στο Αγρίνιο. Αφού μετριάσαμε την απόσταση, συναντηθήκαμε με το δεύτερο «πλήρωμα» για το οδοιπορικό μας, τον Σωκράτη με φαμίλια του και το αγέρωχο RAV4 που «καίει» LPG. Την επόμενη μέρα, από το Αγρίνιο μέχρι τα Τίρανα ήταν η πρώτη μας μεγάλη διαδρομή, κάπου στις 7 ώρες. Προσοχή χρειάζεται μετά τα σύνορα όπου καραδοκεί η τροχαία, ενώ από εκεί και πέρα ο αυτοκινητόδρομος δεν έχει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Advertisement

Το Σάββατο διανυκτερεύσαμε στα Τίρανα. Επισκεφτήκαμε την κεντρική πλατεία των Τιράνων, την πλατεία Σκεντέρμπεη όπου είναι συγκεντρωμένα το Εθνικό Μουσείο Ιστορίας, το Τζαμί Et’hem, ο Πύργος του Ρολογιού.

Κατηφορίσαμε στην κεντρική λεωφόρο που περνά από την Πυραμίδα των Τιράνων και περπατήσαμε στην ευρύτερη περιοχή που έχει και το πιο ευρωπαϊκό χρώμα. Το να κινηθείς στα Τίρανα, να βρεις να φας και ότι άλλο θες είναι πολύ εύκολο αφού θα εκπλαγείς από το πόσοι άνθρωποι μιλούν ελληνικά με πολλούς επαγγελματίες να έχουν εργαστεί στα μέρη μας.


Ημέρα 3η: Τίρανα-> Μπούντβα -> Κότορ -> Τρεμπινιέ (περίπου 290 χλμ., 5-6 ώρες οδήγησης)

Advertisement

Την Κυριακή, ξυπνήσαμε πρωί για να περάσουμε τα σύνορα για Μαυροβούνιο. Μέχρι να φτάσουμε στα σύνορα περάσαμε από τουριστικά μέρη, όπως η περιοχή με την όμορφη λίμνη Σκορδά. Στα σύνορα είχαμε τη μεγαλύτερη 40λεπτη καθυστέρηση και περνώντας από την άλλη πλευρά εκπλήσσεσαι με το πόσο μικρός είναι ο δρόμος που είναι πιο στενός και από επαρχιακό. Κάτι που αλλάζει όταν αρχίζεις να κατηφορίζεις προς την Αδριατική θάλασσα με πρώτη στάση μετά από κάνα τρίωρο στο νησάκι του Αγίου Στεφάνου (Σβέτι Στέφαν). Εκεί είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε και μια βουτιά.

Αφού στεγνώσαμε επισκεφτήκαμε ακριβώς δίπλα τη γραφική Μπούντβα. Πέρα από τα εστιατόρια μία καλή και οικονομική λύση για πρόχειρο φαγητό είναι οι φούρνοι που ονομάζονται «πεκάρα».

Στη συνέχεια κινηθήκαμε στην παλιά πόλη του Κότορ, που περιβάλλεται από αρχαία τείχη και είναι στην κυριολεξία ένας μικρός παράδεισος για τους λάτρεις της αρχιτεκτονικής και της ιστορίας. Αναχωρήσαμε πριν πέσει το φως ώστε να δούμε από ψηλά τα φιορδ και περάσαμε τα σύνορα για Βοσνία-Ερζεγοβίνη και έναν προορισμό που πραγματικά μας εξέπληξε.


Ημέρα 4η: Τρεμπινιέ <-> Ντουμπρόβνικ (περίπου 65 χλμ., 1-1,5 ώρες μετ’ επιστροφής)

Επιλέξαμε το Τρεμπινιέ, μία πανέμορφη κωμόπολη με ένα ατμοσφαιρικό τοπίο που συνθέτει ο ποταμός Τρεμπίσνιτσα. Έχει πολύ προσιτές τιμές τόσο για καταλύματα όσο και για φαγητό και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το Ντουμπρόβνικ. Το οποίο το επισκεφτήκαμε την επόμενη ημέρα για να επιστρέψουμε για δεύτερη διανυκτέρευση (Κυριακή-Δευτέρα) στη Βοσνία.

Το Ντουμπρόβνικ είναι ένας προορισμός που φημίζεται για τα περίφημα μεσαιωνικά τείχη του και την καλλιτεχνική ατμόσφαιρα. Περπατήστε στα στενά δρομάκια, επισκεφθείτε τον Πύργο του Μίντσετα και αν το αντέχει η τσέπη σας δοκιμάστε τα τοπικά εδέσματα. Γενικότερα, είναι κάπως ακριβούτσικα όπου και αν κινηθείτε. Πάρκινγκ υπάρχουν αρκετά σε λογικές τιμές με περίπου 1 με 2 ευρώ την ώρα. Μπορείτε να κατεβείτε με το τελεφερίκ το οποίο όμως είναι επίσης ακριβό.


Ημέρα 5η: Τρεμπινιέ -> Σπλιτ -> Ντρβαρ (περίπου 400 χλμ., 5-6 ώρες οδήγησης)

Αφήνοντας Τρίτη πρωί το γραφικό Τρεμπινιέ επισκεφτήκαμε το Σπλιτ με τη βροχή να μας ακολουθεί. Με τις ομπρελίτσες μας βολτάραμε στην παλιά πόλη με το ιστορικό κέντρο και το ρωμαϊκό παλάτι του Διοκλητιανού. Κατά τα υπόλοιπα είναι μία τουριστική πόλη που συνδυάζει μία ρομαντική ατμόσφαιρα τα καλοκαιρινά βράδια.

Από εκεί τραβήξαμε για το Ντρβαρ που έχει μία μακρά χρονικά ιστορική σημασία και την εποχή του Τίτο. Ένα άγνωστο χωριό στη Βοσνία που βρίσκεται σε ένα οροπέδιο που σε βάζει στο κλίμα για τα πάνδεινα που τράβηξαν οι γείτονες λαοί και για τις εκατοντάδες ζωές που χάθηκαν.

Ακόμη και με την έντονη βροχή στο πέρασμα μας ήταν ορατές οι μαύρες πλάκες των μνημάτων και τα απομεινάρια από βομβαρδισμένα σπίτια. Μέχρι εκείνο το σημείο δεν συναντήσαμε κάτι το μεμπτό όσον αφορά στους δρόμους, ενώ τα συνολικά διόδια στις διαδρομές μας στην Κροατία ήταν συνολικά περίπου 15 ευρώ.


Ημέρα 6η: Ντρβαρ -> Λίμνες Πλίτβιτσε -> Ζάγκρεμπ (περίπου 250 χλμ., 4 ώρες οδήγησης)

Το πρωί της Τετάρτης αναχωρήσαμε από το Ντρβαρ για τις Εθνικό πάρκο λιμνών του Πλίτβιτσε. Πρόκειται για ένα μαγευτικό μέρος άπειρου φυσικού κάλλους που σε ταξιδεύει στο πιο πράσινο μέρος των Βαλκανίων, με καταπράσινα νερά να τρέχουν από παντού.

Κατά την επίσκεψή μας αυτό έγινε… στην κυριολεξία καθώς παρά τη βροχή η ομάδα παρέμεινε ατρόμητη και καταφέραμε σε ένα το πολύ πεντάωρο να δούμε το μεγαλύτερο μέρος του πάρκου. Ένα πραγματικά ασύλληπτο σε ομορφιά τοπίο που σου εξαργυρώνει το τσιμπημένο αντίτιμο (40+40 ευρώ οι ενήλικες, 15+15 τα παιδιά) που πραγματικά λες πως άξιζε τα λεφτά του.

Αφού αλλάξαμε με στεγνά ρούχα, τραβήξαμε για την πρωτεύουσα της Κροατίας, το Ζάγκρεμπ. Εδώ, θα επισκεφθείτε το Κάστρο του Ζάγκρεμπ και το Μουσείο της Κροατίας, αλλά δεν πρέπει να ξεχάσετε να δοκιμάσετε τα τοπικά πιάτα με πολύ νόστιμα κρέατα και πίτες. Μην ξεχάσετε και τις τοπικές βαρελίσιες μπύρες.


Ημέρα 7η-8η: Ζάγκρεμπ -> Βελιγράδι (περίπου 400 χλμ., 4 ώρες οδήγησης)

Πέμπτη πρωί αναχωρήσαμε για Βελιγράδι όπου κάναμε δύο διανυκτερεύσεις. Ο αυτοκινητόδρομος είναι σε καλή κατάσταση (με εξαίρεση κάποιες λωρίδες που είναι ταλαιπωρημένες από τα περάσματα των φορτηγών) και πληρώσαμε συνολικά διόδια πριν τα σύνορα περίπου 17 ευρώ.

Η πρωτεύουσα της Σερβίας μας εξέπληξε με την ομορφιά της και το ζωντανό τρόπο ζωής που δεν διαφέρει και πολύ από το δικό μας. Το Βελιγράδι καταφέρνει να συνδυάζει βαθιές ιστορικές ρίζες με τη βαλκανική κουλτούρα και τη ζωντανή νυχτερινή ζωή με πολλά μπαράκια, νυχτερινά κέντρα, εστιατόρια και ποικίλους τρόπους διασκέδασης.

Ταυτόχρονα, το Βελιγράδι έχει πολλά μουσεία, εκκλησίες και ιστορικά μνημεία που αξίζει να εξερευνήσετε. Εμείς επισκεφτήκαμε το Φρούριο της πόλης, το μεγαλύτερο ορθόδοξο ναό των Βαλκανίων, τον Άγιο Σάββα, το μουσείο του Νίκολα Τέσλα, το γήπεδο του Ερυθρού Αστέρα και βολτάραμε το βράδυ σε διάφορα σημεία.

Παρά το γεγονός ότι είναι μια μεγάλη αστική πόλη, το Βελιγράδι διαθέτει πολλά πάρκα και πράσινους χώρους με τον ποταμό Σάβα να διανθίζει την περιοχή με ένα μεθυστικό άρωμα. Η σερβική κουζίνα είναι γευστική και πολυποίκιλη, και μπορείτε να δοκιμάσετε τοπικά πιάτα και γεύσεις σε διάφορα εστιατόρια και ταβέρνες.


Ημέρα 9η-10η: Βελιγράδι->Σκόπια->Αθήνα (περίπου 432+700 χλμ., 4μιση+7 ώρες οδήγησης)

Το Σάββατο αναχωρήσαμε για τα Σκόπια όπου και διανυκτερεύσαμε τόσο για να δούμε την πρωτεύουσα της Βόρειας Μακεδονίας όσο και για να μετριάσουμε την απόσταση. Το κέντρο της πόλης έχει αρκετά ενδιαφέροντα μνημεία, ενώ από την βόρεια πλευρά του Αξιού ποταμού υπάρχει η παλιά πόλη με έντονο το ισλαμικό στοιχείο.

Την Κυριακή το πρωί αναχωρήσαμε πριν καν ανατείλει ο Ήλιος ώστε να προλάβουμε την κίνηση στα σύνορα. Και σοφά πράξαμε αφού «καθαρίσαμε» μέσα σε ένα μισάωρο, ειδάλλως η αναμονή στον συνοριακό έλεγχο μπορεί να φτάσει και το τρίωρο λόγω της καθόδου των τουριστών από τα Βαλκάνια για μπάνια στη χώρα μας.

Γενικότερα, μέχρι να περάσουμε στην Ελλάδα δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο πρόβλημα με τους δρόμους. Ακόμη και στους ορεινούς που περάσαμε φεύγοντας από τα Σκόπια.

Στη συνέχεια κάναμε μία στάση για πρωινό καφέ και μπουγάτσα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί κατεβήκαμε Αθήνα. Περάσαμε καταπληκτικά και δίχως αμφιβολία η μνήμη μας πλημμύρισε με άπειρες εικόνες από ένα πολύ ενδιαφέρον road trip. Το μόνο που χρειάστηκε, επιστρέφοντας στη βάση μας, ήταν πολλές ώρες ύπνου και ξεκούρασης…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Dacia Sandero Stepway: Ταξιδεύοντας με LPG στην Ευρώπη
Με το νέο Opel Grandland στη Λευκάδα (+video)
Mε Renault Captur LPG στην Κερκίνη: 2.000 χιλιόμετρα με υγραέριο (+video)