Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

4+1 tips για ένα άψογο κράνος

Ελλάδα 13:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

4+1 tips για ένα άψογο κράνος

NEWSMOTO

4+1 tips για ένα άψογο κράνος

NEWSMOTO

Πράγματα που μπορούμε εύκολα να κάνουμε για να έχουμε πάντα το κράνος σε άψογη κατάσταση.

Advertisement
Advertisement

Το κράνος είναι το σημαντικότερο στοιχείο στην ένδυση του αναβάτη και πρέπει πάντα να είναι σε τέλεια κατάσταση. Όπως έλεγαν και οι παλαιότεροι πάντα χρειάζεσαι ένα «καλό κράνος για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο», κάτι που ισχύει καθώς η προστασία αυτού του σημείου του σώματος είναι η πιο σημαντική και ουσιαστικά μπορεί να σώσει τη ζωή του αναβάτη.

Όπως μπορούμε να αντιληφθούμε λοιπόν η καλή κατάσταση του κράνους είναι εξίσου σημαντική με την καλή κατάσταση της μοτοσικλέτας μας και φυσικά του υπόλοιπου εξοπλισμού μας. Υπάρχουν κάποια μικρά σημεία που πρέπει να προσέχουμε για να έχουμε πάντα άψογο το κράνος μας και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω.

Εντός προδιαγραφών, εντός ημερομηνίας λήξης

Advertisement
Advertisement

Για να πάρουμε τα πράγμα από την αρχή θα πρέπει να ελέγξουμε αν το κράνος μας είναι εντός προδιαγραφών και φυσικά δεν έχει λήξει. Ναι, κι όμως το κράνος έχει ημερομηνία λήξης καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται με το πέρασμα του χρόνου έχουν φθορές και χάνουν την ανθεκτικότητα και την αποτελεσματικότητά τους.

Οι κατασκευαστές συνήθως δίνουν μια διάρκεια ζωής της τάξης των 5-10 ετών, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να το αντικαταστήσουμε αν έχει περάσει το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από την κατασκευή του. Παράλληλα θα πρέπει να πληρούν τουλάχιστον τις προηγούμενες προδιαγραφές ECE 22.05, ενώ καλό είναι να αναζητήσουμε κράνος νέων προδιαγραφών ECE 22.06.

Μην το κρεμάσεις, θα σε κρεμάσει

Advertisement

Μια συνήθεια που έχουμε αποκτήσει είναι όταν σταματάμε να κρεμάμε το κράνος μας είτε στους καθρέπτες της μοτοσικλέτας, είτε να το μεταφέρουμε στον αγκώνα μας. Παρά το γεγονός ότι είναι μια πρακτική λύση, προκαλεί φθορά στο εσωτερικό του κράνους και πιο συγκεκριμένα στην επένδυση.

Advertisement

Η πίεση που ασκεί ο καθρέπτη ή το χέρι μας σίγουρα προκαλεί φθορά στην υφασμάτινη επένδυση και επηρεάζει το εσωτερικό μέγεθος ξεχειλώνοντας το. Την επόμενη φορά λοιπόν που σκεφτείτε να μεταφέρετε ή να αποθέσετε με αυτόν τον τρόπο το κράνος καλό είναι να το ξανασκεφτείτε.

Δεν είναι αποθηκευτικός χώρος το κράνος

Ακόμα μια συνήθεια που πρέπει να κόψουμε (αν την κάνουμε) είναι να χρησιμοποιούμε ως αποθηκευτικό χώρο το κράνος μας. Πολλές φορές μεταφέροντας το κράνος μαζί μας τοποθετούμε μέσα τα γάντια μας, ένα μπουκάλι νερό, ακόμα και το smartphone μας.

Advertisement

Εκτός από το γεγονός ότι αλλοιώνουμε την εσωτερική επένδυση, τα αντικείμενα που τοποθετούμε μέσα είναι συνήθως βρώμικα και γεμάτα μικρόβια. Σκεφτείτε μόνο ότι μετά θα το βάλετε στο κεφάλι σας και όλα αυτά θα ακουμπήσουν στα μαλλιά σας, το στόμα και τα αφτιά σας. Αυτή λοιπόν η ανθυγιεινή συνήθεια καλό είναι να κοπεί.

Προσοχή στη ζελατίνα

Η ζελατίνα του κράνους είναι το σημείο το οποίο συνήθως καταπονείται περισσότερο. Είναι εύκολο να γρατζουνιστεί ή να χτυπηθεί με αποτέλεσμα να μας δυσκολέψει την ορατότητα. Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε η ορατότητα για έναν μοτοσικλετιστή είναι το πιο σημαντικό στην οδήγηση.

Αυτά που πρέπει να κάνουμε είναι απλά και δεν απαιτούν ιδιαίτερο χρόνο ή ικανότητες. Το πρώτο είναι να φυλάσσουμε το κράνος σε κάποια θήκη όταν δεν το φοράμε γιατί έχει παρατηρηθεί ότι οι περισσότερες γρατζουνιές γίνονται όταν δεν το φοράμε. Το δεύτερο είναι κάθε φορά που γυρίζουμε στο σπίτι να την περνάμε με ένα απαλό πανί (με μικροΐνες) προκειμένου να φεύγουν οι τυχόν βρωμιές για να μην χρειαστεί μετά να «τρίψουμε» για να τις αφαιρέσουμε.

Όχι στα χημικά, ναι στον φρέσκο αέρα

Πολλοί αναβάτες προστρέχουν σε χημικά προϊόντα για να πλύνουν εξωτερικά και εσωτερικά το κράνος τους. Καλό είναι να μην κάνουμε χρήση τέτοιων προϊόντων διότι μετά θα εισπνεύσουμε όλες τις αυτές τις ουσίες φορώντας το.

Αντίθετα, ένα απλό πλύσιμο της επένδυσης με κάποιο φυσικό προϊόν θα δώσει φρεσκάδα στο ύφασμα και θα συμβάλει στη επέκταση της ζωής του. Εκείνο όμως που επιβάλλεται είναι να αερίζουμε το κράνος μετά από κάθε απαιτητική χρήση για να φεύγουν άμεσα οι οσμές και ο ιδρώτας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μοτοσικλέτα: 5 tips για οδήγηση σε συνθήκες καύσωνα
7 tips πριν ξεκινήσετε τις καλοκαιρινές διακοπές με μοτοσικλέτα
6+1 tips για περισσότερη δροσιά στο αυτοκίνητο