Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 6

  • car magazine team

Αφού εντυπωσίασε άπαντες με το Ioniq 5, η Hyundai εμπλουτίζει την ηλεκτρική της γκάμα με το ριζοσπαστικό σχεδιαστικά IONIQ 6. Θέλοντας να κατανοήσουμε τον λόγο ύπαρξής του, ταξιδεύουμε μέχρι τη Ν. Κορέα.

Οι εποχές αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς, όπως και οι νεότερες γενιές. Αρκεί μια σύντομη περιήγηση στη Σεούλ για να το διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι.

Βρισκόμαστε στην tech-freak πρωτεύουσα της Ν. Κορέας, έδρα των τεχνολογικών κολοσσών LG και Samsung, με σκοπό να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το νέο Hyundai Ιoniq 6, αλλά πριν από αυτό αξίζει μια επίσκεψη στον πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής και αντίληψης χώρο «Motorstudio», ο οποίος εκτός από έκθεση αυτοκινήτων, λειτουργεί και ως πολιτιστικό κέντρο, φέρνοντας τον επισκέπτη πιο κοντά στην κουλτούρα του αυτοκινήτου μέσω καινοτόμων εκθεμάτων, προγραμμάτων και πληθώρα δράσεων.

Ο συγκεκριμένος χώρος αποτελεί και πόλο έλξης για τη λεγόμενη «γενιά MZ», ένας όρος που γεννήθηκε από την ένωση των «Generation Z» και των «Millennials», που αποτελείται από αυτούς που γεννήθηκαν σε μια πιο προηγμένη τεχνολογικά εποχή και έχει διαφορετικούς τρόπους σκέψης και επικοινωνίας από τις προηγούμενες γενιές. Κάτι που επιθυμεί να κάνει και η Hyundai, χρησιμοποιώντας αυτήν ακριβώς τη γενιά ως βασικό όπλο στη στρατηγική της, αφού (θεωρεί ότι) σχετίζεται άμεσα με τον χαρακτήρα του νέου της μοντέλου Ioniq 6.

Ακολουθώντας το παράδειγμα του Ioniq 5, το νέο EV μοντέλο της κορεάτικης φίρμας είναι το δεύτερο που χρησιμοποιεί την ηλεκτρική αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP (όπως και το Kia EV6), που σημαίνει ότι το ενσωματωμένο σύστημα ηλεκτρικής ισχύος διαθέτει δυνατότητα φόρτισης 800V, ενώ φιλοξενεί πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση. Το μεταξόνιο, παρότι είναι κατά 5 cm κοντύτερο από του Ioniq 5, εν τούτοις φτάνει το σεβαστό μήκος των 2.950 mm, ενώ η τιμολογιακή πολιτική θεωρητικά το τοποθετεί απέναντι στα Tesla Model 3 και Polestar 2.

Αλλά ένα από τα πιο ξεχωριστά στοιχεία του Ioniq 6 είναι η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή 350 kW, όπου αρκούν μόλις 18 λεπτά για φόρτιση από 10%-80% της μπαταρίας των 77,4 kWh, ενώ σε wallbox 11 kW χρειάζονται, όπως και στο Ioniq 5, οχτώ ώρες. Το στοιχείο που αλλάζει το παιχνίδι είναι το πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε μεταξύ των φορτίσεων. Χάρη σε έναν συντελεστή οπισθέλκουσας cd: 0,21, σαφώς πιο βελτιωμένο από το αντίστοιχο 0,29 του Ioniq 5, εξασφαλίζεται μια θεωρητική αυτονομία 615 km (15 περισσότερα από το Model 3).

Όλα τα παραπάνω μάς ανοίγουν την όρεξη να πραγματοποιήσουμε ένα road trip, στη Νότια Κορέα που συνδυάζει αστικές διαδρομές, αυτοκινητόδρομους αλλά και διαδρομές στο απαιτητικό επαρχιακό δίκτυο της ασιατικής χώρας, με σκοπό να δούμε από πρώτο χέρι τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του κορεατικού EV και να διαπιστώσουμε ποια είναι η αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες. Βασικό και αναπόσπαστο ρόλο στη δημιουργία του ιδιαίτερα χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή του IONIQ 6 παίζει ο σχεδιασμός του αμαξώματος.

Παρατηρώντας το από το πλάι, αυτό που ξεχωρίζει είναι το μακρύ τόξο της οροφής. Στο μυαλό μάς έρχεται απευθείας ως σημείο αναφοράς η Mercedes-Benz CLS. Ομως ο επικεφαλής του Hyundai Styling Group, Simon Loasby, υποστηρίζει ότι η ομάδα σχεδιαστών της εταιρείας εμπνεύστηκε από τα μοντέλα «streamliner» της δεκαετίας του ’30, όπως το Stout Scarab, το ένα και μοναδικό Phantom Corsair, και αργότερα το Saab 92, τα οποία με τη σειρά τους εμπνεύστηκαν από την αεροδυναμική σχεδίαση των αεροπλάνων.

Με μήκος 4.855 mm και ύψος 1.495 mm, το IONIQ 6 είναι κατά 22 cm μακρύτερο και αντίστοιχα κατά 11 cm πιο χαμηλό από το Ioniq 5, ενώ δεν λείπουν καινοτόμες λεπτομέρειες, όπως οι pop-up χειρολαβές, οι ενεργοί εμπρός αεραγωγοί, η ελλειπτική αεροτομή, όπως και οι διαχωριστικές «παγίδες» και στις δύο πλευρές του πίσω προφυλακτήρα. Σε σχέση με το πρωτότυπο Prophecy που παρουσιάστηκε το 2020 το Ioniq 6 διαθέτει διαφορετικές διαστάσεις, όντας ψηλότερο και πιο στενό, όμως οι σχεδιαστές της Hyundai κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο που μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές είχε πάνω από 35.000 προ-παραγγελίες μόνο την τοπική αγορά.

Η προσπάθειά τους μόνο εύκολη δεν ήταν, καθώς είχαν να αντιμετωπίσουν περιορισμούς που αφορούσαν το συνολικό packaging και να βρουν λύση στο πού θα τοποθετήσουν τη μεγάλη μπαταρία. Το πέτυχαν «στριμώχνοντάς» την ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ παρά την ιδιαίτερα κεκλιμένη οροφή, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατα είναι αρκετά μεγάλος ακόμα και για όσους έχουν ύψος πάνω από 1,80 m, χάρη και στο επίπεδο πάτωμα.

Στη διάθεσή μας είχαμε την κορυφαία από άποψη τεχνικών προδιαγραφών τετρακίνητη έκδοση, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν ισχύ 325 PS και τους έξτρα τροχούς των 20” (βασικοί αυτοί των 18”). Επίσημα, η θεωρητική αυτονομία (WLTP) αγγίζει τα 519 km, ενώ η αντίστοιχη δικίνητη έκδοση με τον μονό ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 614 km.

Καθώς επιχειρούμε να βγούμε από τη Σεούλ κυριαρχεί κυκλοφοριακό χάος. Το 50% του πληθυσμού της Νότιας Κορέας, που ανέρχεται σε 52 εκατομμύρια κατοίκους, ζει στην ευρύτερη περιοχή της Σεούλ και φαίνεται ότι είναι όλοι έξω. Απαντες οδηγούν δαιμονισμένα. Φαίνεται ότι υπάρχει ένας άγραφος κανόνας να μην επιτρέπεται σε κανέναν να αλλάξει λωρίδα με οποιοδήποτε κόστος, οπότε η οδήγηση είναι πολύ πιο επιθετική από ό,τι στις περισσότερες -ευρωπαϊκές τουλάχιστον- χώρες. Το παράδοξο είναι ότι δεν ακούσαμε ούτε μία φορά κάποιο κορνάρισμα ή τη διάσημη «γαλλική» διάλεκτο.

Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις εστιάζονται στην ομαλή βαθμονόμηση της ηλεκτρικής λειτουργίας των μοτέρ, την όχι και τόσο έντονη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, με τα φρένα να κάνουν αξιοπρεπώς τη δουλειά τους χωρίς όμως να διεκδικούν κάποιου είδους εύσημα. Μέσω των προγραμμάτων Eco, Normal και Sport μπορεί να παραμετροποιηθεί η απόδοση, ενώ μέσω των τοποθετημένων στα πλαϊνά του τιμονιού paddles ρυθμίζεται η δύναμη της ανάκτησης. Προσωπική μας άποψη ότι δεν χρειάζεται καμία αλλαγή. Μπείτε μέσα και μην πειράξετε τίποτα, όλα δουλεύουν αρμονικά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.

Το εσωτερικό χαρίζει μια χαλαρή ατμόσφαιρα, με τη σχεδιαστική του φιλοσοφία να έχει ουσία, όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, στην οποία ο Loasby μας προτείνει, κατά τη διάρκεια των αναγκαίων στάσεων που θα κάνουμε, να τοποθετήσουμε το φορητό laptop για να αντιληφθούμε πόσο ικανό είναι το σύστημα επαγωγικής φόρτισης που διαθέτει το Ioniq 6. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, αν και ορισμένες επιφάνειες έχουν σκληρά πλαστικά.

Όμως σε σχέση με το Tesla Model 3, το αποτέλεσμα εδώ είναι σαφώς πιο ταιριαστό και ποιοτικό. Οι διακόπτες κρύβονται πίσω από μια γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια, υπάρχουν διακοσμητικά στοιχεία με εφέ αλουμινίου και δύο οθόνες, αμφότερες με διαγώνιο 12”, η πρώτη ως ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, η δεύτερη τοποθετημένη κεντρικά που ενσωματώνει το σύστημα infotainment. Την ίδια ώρα, εξαιρετικά υψηλός είναι και ο βαθμός πρακτικότητας, αφού στην καμπίνα συναντάμε πλήθος αποθηκευτικών χώρων και λύσεων για τους επιβάτες.

Η πρωτεύουσα της Ν. Κορέας είναι το απόλυτο μέρος, όπου «παντρεύεται» το μοντέρνο με το παραδοσιακό, με τις φαρδιές λεωφόρους και τους ουρανοξύστες να κρύβουν ένα κουβάρι από σκοτεινά σοκάκια. Αν θέλετε να τα επισκεφτείτε, θα βρείτε ένα συνονθύλευμα από εστιατόρια, καραόκε μπαρ και εκθαμβωτικές επιγραφές. Κάνουμε μια γρήγορη εξερεύνηση στην περιοχή και στη συνέχεια καταφέρνουμε, μετά από αρκετή προσπάθεια, να βγούμε από τις πακτωμένες οδικές αρτηρίες της Σεούλ για να κινηθούμε ανατολικά μέσω του αυτοκινητόδρομου 60. Σύντομα η διαδρομή μάς μεταφέρει σε μια πληθώρα από τούνελ, τα οποία διαπερνούν τους ορεινούς όγκους. Το θέαμα είναι μονότονο. Τούνελ, ουρανός, τούνελ.

Το Ioniq 6 ταξιδεύει ήσυχα, απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα με το ανάγλυφο του οδοστρώματος, εν μέρει και λόγω των ελαστικών της Pirelli, των παχύτερων παραθύρων και των ηχομονωτικών μοκετών. Αναμφίβολα και οι προαιρετικοί ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέφτες του IONIQ 6 συμβάλλουν στην ηχομόνωση όπως επίσης και στην αύξηση της αυτονομίας, έστω και εάν αυτή είναι απειροελάχιστη (σχεδόν 2 km). Βέβαια, μου ήταν αρκετά δύσκολο να συνηθίσω τη μετάβαση στα νέα δεδομένα, κοιτώντας απλά την τοποθετημένη αριστερά μικρή οθόνη. Από την άλλη, χρειάζομαι απεγνωσμένα λειτουργίες όπως το σύστημα βοήθειας διατήρησης λωρίδας, ή την προειδοποίηση και ανίχνευση τυφλού σημείου.

Κατευθυνόμενοι βόρεια στον αυτοκινητόδρομο Jungang, σταματάμε για μεσημεριανό γεύμα στο εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής μουσείο Lee Sang Won στο Chuncheon-si, ένα κυκλικό γυάλινο κτίριο που παρουσιάζει τα έργα του ομώνυμου Κορεάτη καλλιτέχνη, χτισμένο στην πλαγιά ενός λόφου. Το Instagram friendly περιβάλλον του μουσείου έρχεται σε αντίθεση με ό,τι υπάρχει λίγα μόλις χιλιόμετρα μακριά, όπου οι ντόπιοι κάτοικοι ζουν και εργάζονται κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, διατηρώντας παρ’ όλα αυτά το χαμόγελό τους και απολαμβάνοντας όσα τους προσφέρει η ζωή.

Μετά το σύντομο διάλειμμά μας συνεχίζουμε τη διαδρομή μας, με την κυκλοφορία να έχει πλέον αραιώσει. Απολαμβάνουμε τη χάραξη του δρόμου με τις ανοιχτές καμπές. Το τιμόνι έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, ωστόσο στο Sport αλλάζει ως προς την υποβοήθηση προσφέροντας πολύ πιο σωστό βάρος και αντίστοιχα σωστή αίσθηση. Την ίδια στιγμή οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις γίνονται άμεσα αντιληπτές με το ελάχιστο πάτημα στο δεξί πεντάλ.

Γνωρίζουμε ότι οι σχέσεις με τη Β. Κορέα, αλλά και την Κίνα δεν είναι και οι καλύτερες, ένα γεγονός που μας το υπενθυμίζουν διάφορες διάσπαρτες πινακίδες καθ΄όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας, όπως αυτή στην περιοχή του Daeseongsan. Βρισκόμαστε στην επαρχία Cheorwon, κοντά στη συνοριακή γραμμή. Παρά το γεγονός ότι βάσει υπολογισμών δεν χρειάζεται να φορτίσουμε το Ioniq 6 για να επιστρέψουμε στη Σεούλ, εν τούτοις θέλουμε να δοκιμάσουμε τους χρόνους φόρτισης σε έναν ταχυφορτιστή 100 kW.

Υπό κανονικές συνθήκες για 100% αναπλήρωση χρειαζόμαστε λιγότερο από μία ώρα με κόστος 25 ευρώ, σχεδόν το 1/3 συγκριτικά με τη Μ. Βρετανία. Ομως το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν η κατανόηση του Hangul, του κορεάτικου αλφαβήτου. Η λύση έρχεται μέσω μιας κυρίας, η οποία αντιλαμβάνεται το άγχος μας και με το μόνιμο χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό της κάνει τα απαραίτητα τηλεφωνήματα.

Πολύ σύντομα καταφτάνει μια ομάδα ηλικιωμένων που προσπαθούν να μας βοηθήσουν να συνδέσουμε το βύσμα στον φορτιστή. Δράττομαι της ευκαιρίας να βρεθώ κοντά στους συνοριοφύλακες, περνώντας αργά μέσα από τα κιτρινόμαυρα οδοφράγματα για να συνομιλήσω μαζί τους. Σίγουρα είμαστε οι πρώτοι Δυτικοί που επισκεπτόμαστε το συγκεκριμένο σημείο ελέγχου με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ακόμα δεν είναι διαθέσιμο στο κοινό.

Παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής, επιλέγουμε το επαρχιακό ορεινό δίκτυο, με τις απαιτητικές καμπές και τις ατελείωτες εναλλαγές κατεύθυνσης. Το Ioniq 6 τα καταφέρνει εξαιρετικά, με το αμάξωμα να έχει ελεγχόμενες κλίσεις, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστή κατανομή του ανάμεσα στους δύο άξονες συμβάλλουν στην ασφαλή οδική συμπεριφορά. Σίγουρα δεν διαθέτει τον ολιστικό τρόπο οδήγησης και τις συγκλονιστικές επιταχύνσεις ενός Tesla Model 3, ή την τερατώδη πρόσφυση του Polestar 2, αλλά προσφέρει με φινετσάτο και πρόθυμο τρόπο την επιθυμία του να ακολουθήσει τη ροή και χάραξη του δρόμου.

Οι εκδόσεις του Ioniq 6 που θα κάνουν την εμφάνισή τους στην ευρωπαϊκή αγορά κατά πάσα πιθανότητα θα διαθέτουν διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, με πιο σκληρά ελατήρια και αναβαθμισμένη πίσω αντιστρεπτική. Καθώς πέφτει το σούρουπο και ο κατακόκκινος ήλιος μας τυφλώνει, ξαναμπαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο κατευθυνόμενοι νότια προς την πρωτεύουσα που λούζεται από γκλίτερ χρώματα.

Φτάνοντας στο ξενοδοχείο, ο υπολογιστής ταξιδιού μάς δείχνει ότι συμπληρώσαμε αισίως 462 km, με την κατανάλωση ενέργειας να φτάνει τις 16,2 kWh/100 km, μόλις 10% πάνω από τα εργοστασιακά νούμερα. Καθόλου άσχημα, συμφωνείτε; Σίγουρα δεν «χρυσώνουμε» το χάπι του άγχους της αυτονομίας, αλλά το ηλεκτρικό «streamliner» μοντέλο της Hyundai σε ρεαλιστικές συνθήκες πραγματοποιεί αυτό που υπόσχεται. Αρκεί αυτό για να δελεάσει τους υποψήφιους αγοραστές από το σαφώς πιο ευχάριστο Ioniq 5; Υπομονή μέχρι το 2023.

TECH – IONIQ 6 AWD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 325 PS/605 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 77,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16,9 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 583 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.855/1.880/1.495 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.950 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 401 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.095 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €63.000

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Ioniq 5 RWD
Το νέο Hyundai Ioniq 6 έσπασε τα ταμεία
Με έμπνευση από το θρυλικό Spitfire το Hyundai Ioniq 6! (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto