Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C5 Aircross PΗΕV 225 vs Renault Austral E-Tech 200

Ελλάδα 17:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C5 Aircross PΗΕV 225 vs Renault Austral E-Tech 200

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C5 Aircross PΗΕV 225 vs Renault Austral E-Tech 200

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ιδια καταγωγή, παρόμοιοι στόχοι, διαφορετική όμως κατασκευαστική κουλτούρα. Δύο καλοί λόγοι να αγαπήσεις τα ευμεγέθη SUV ξεπερνώντας ενδοιασμούς, εννοείται στον αστερισμό του αναπόφευκτου εξηλεκτρισμού.

Advertisement
Advertisement

Στον καιρό των SUV και της ηλεκτροκίνησης διακρίνουμε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς με επίκεντρο το ρεύμα, προσώρας με τον θερμικό κινητήρα παρόντα, παρόλο που η προσφορά του τείνει να μετατρέπεται σε επικουρική.

Αν για τα B-SUV η ανάγκη να φέρουν κέρδη στους κατασκευαστές είναι επιβεβλημένη με οποιονδήποτε τρόπο, ένα σκαλί πιο πάνω, στα C-SUV, οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να προβούν σε επίδειξη δύναμης στο τι πραγματικά αξιόλογο είναι ικανοί να φτιάξουν. Εννοείται ότι πεδίο δόξης λαμπρό αποτελεί η υβριδική τεχνολογία, που σε τέτοιες περιπτώσεις αυτοκινήτων αποκτά την ευκαιρία να αποδείξει τον λόγο ύπαρξής της.

Γιατί, όπως και να το κάνουμε, ένα μεγάλο SUV που καλύπτει αμιγώς ηλεκτρικά ένα ικανοποιητικό ποσοστό των καθημερινών μετακινήσεων είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, τόσο για τις εταιρείες που κυνηγούν τη μείωση στον μέσο όρο των εκπομπών CO2 του στόλου τους όσο και για το αγοραστικό κοινό που αναζητά τα χρηστικά πλεονεκτήματα χωρίς την υπερβολική επιβάρυνση του κόστους χρήσης.

Advertisement
Advertisement

Η Citroen, ταυτόχρονα με την είσοδο του εξηλεκτρισμού στην γκάμα της, εφοδίασε το μεγάλο C5 Aircross με plug-in hybrid υβριδική έκδοση. Στην αντίπερα όχθη, η Renault με το νέο Austral E-TECH Full Hybrid επένδυσε στην αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, μακριά δηλαδή από πρίζες και άλλα τινά. Αναφερόμαστε λοιπόν σε δύο εκδόσεις που θα βρεθούν στο επίκεντρο του εμπορικού ενδιαφέροντος, κυρίως στο επίκαιρο πεδίο των εταιρικών πωλήσεων εξαιτίας των σημαντικών φορολογικών κινήτρων.

Στην οπτική αντιπαράθεση το ντέρμπι καλά κρατεί εξαιτίας της επιβλητικής φόρμας αμφότερων των αυτοκινήτων, πασπαλισμένης βέβαια με εταιρικές λεπτομέρειες που προάγουν τη σικ γαλλική αισθητική. Η ανανέωση του C5 Aircross ήταν τόσο επιτυχημένη, σε σημείο να μη διακρίνεις τη διαφορά ηλικίας ανάμεσα στα δύο ανταγωνιστικά μοντέλα.

Advertisement

Βέβαια, η απόλυτη σταθερά στην περίπτωσή τους αφενός είναι ξεκάθαρα το χωροταξικό και χρηστικό ταλέντο τους και αφετέρου η υιοθέτηση μπόλικης τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα. Με μεγάλο εξωτερικό μήκος έχουμε δύο αυτοκίνητα που υπόσχονται απαράμιλλη ευρυχωρία για τους επιβάτες (χωρίς νικητές και χαμένους) και αρκετή ευελιξία σε ό,τι αφορά τις μεταφορικές τους δυνατότητες.

Advertisement

Η υπόσχεση σίγουρα δεν μένει στα χαρτιά, αλλά εξαργυρώνεται στην πράξη με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον άφθονο χώρο που απολαμβάνουν όχι μόνο οι εμπρός αλλά και οι πίσω επιβάτες τους. Το διαθέσιμο πλάτος τους είναι αρκετό ώστε να διατηρείται η αίσθηση άνεσης ακόμα και αν στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται τρία ενήλικα άτομα. Η γενναιοδωρία στους εσωτερικούς χώρους αφορά φυσικά και τον χώρο αποσκευών, γεγονός που αποδεικνύει τόσο τον οικογενειακό όσο και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα τους.

Ο εσωτερικός κόσμος του C5 Aircross αποτυπώνει την πιο ποιοτική προσέγγιση στην γκάμα της Citroen. Η κομψή αισθητική παντρεύει το στυλ με τη λειτουργικότητα σε έναν χώρο με τη χαλαρή και φιλόξενη αύρα του σαλονιού. Η φίρμα διαθέτει την κατάλληλη συνταγή για όσους θέλουν οι ώρες που περνούν στο αυτοκίνητο να είναι ευχάριστες και απροβλημάτιστες.

Advertisement

Τα καθίσματα δεν έχουν αρκετή πλευρική στήριξη, κρατούν όμως το σώμα ξεκούραστο ακόμα και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης, το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά κάνοντας παιχνίδι τους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ η κύλιση που εξασφαλίζει η ανάρτηση με τα υδραυλικά bump stop είναι από τις πιο άνετες που μπορεί να βρει κάποιος στην κατηγορία. Η ηχομόνωση τα καταφέρνει περίφημα ακόμα και σε ταχύτητες ταξιδιού, ενώ η ηρεμία που απολαμβάνουν οι επιβάτες τονίζεται ακόμα περισσότερο στα διαστήματα της αθόρυβης ηλεκτρικής λειτουργίας εντός πόλης.

Στον αντίποδα, εκτός από την εξίσου premium ποιότητα υλικών όπως και στο C5 Aircross, ο τεχνολογικός αντίκτυπος του Austral αφήνει την επίγευση ενός πλουσιότερου, με περισσότερη εμβάθυνση πακέτου απέναντι σε εκείνο του ανταγωνιστή του. Κυριαρχεί η διάταξη με τις δύο μεγάλες ενιαίες οθόνες στο ταμπλό οργάνων, αλλά πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει η εκτέλεση με την κεντρική οθόνη του υπερσύγχρονου συστήματος πολυμέσων OpenR που έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό.

Το κρύσταλλο είναι υψηλής αντοχής Gorilla Glass με διαγώνιο στις 12 ίντσες και πέρα από τα ευδιάκριτα γραφικά έχει πολύ καλή ανταπόκριση στην αφή και είναι γρήγορη. Ο κρυφός φωτισμός δημιουργεί ένα lounge περιβάλλον με τις ελαφρώς κυρτωμένες επιφάνειες των οθονών να προσφέρουν άμεση πληροφόρηση. Τουλάχιστον έτσι όπως θέλουν οι ειδικοί της Renault μέσα από τα τέσσερα προφίλ οδήγησης που προσφέρουν και τα τυποποιημένα θέματα του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3”.

Σε ό,τι αφορά την οδηγική προσέγγιση, στη Renault αντάλλαξαν ένα κομμάτι της απόλυτης άνεσης, η οποία προσφέρεται απλόχερα στο C5 Aircross, προκειμένου να κερδίσουν σε σαφήνεια και ισορροπία στο πάτημα του Austral. Στον δρόμο το C5 Aircross PHEV είναι μαγικό χαλί, ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα, όμως φιλτράρει υπερβολικά οποιαδήποτε πληροφορία προς τον οδηγό και εκφράζει την αντιπάθειά του στην πίεση μέσα από τις έντονες κλίσεις, οι οποίες πάντως δεν διαταράσσουν την ομοιογένειά του.

Από την άλλη πλευρά, το Austral, με συμμάχους την έξυπνη ενεργητική τετραδιεύθυνση και ένα πιο σφιχτό set up στην ανάρτηση, διατηρεί την ισορροπία του ακόμα και αν πιεστεί παραπάνω. Ναι ΟΚ, δεν έχει την ίδια ικανότητα να «σιδερώνει» τις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος όπως κάνει το Citroën, αλλά δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο της άνεσης που αρμόζει σε μια αναβαθμισμένη SUV πρόταση με οικογενειακό υπόβαθρο. Πρόκειται ωστόσο για ένα SUV με φιλτραρισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά που σε κάνουν να νιώθεις πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο σαφώς μικρότερου όγκου.

Στις στροφές το αμάξωμα δεν παίρνει σοβαρές κλίσεις, στην ευθεία η σταθερότητα είναι εντυπωσιακή και το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση παρότι ελαφρύ σε αίσθηση. Η αξιοποίηση της δυναμικής πλευράς του υβριδικού συστήματος αποτελεί μία από τις προτεραιότητές του. Εδώ έχουμε δύο προτάσεις με αξιόλογη απόδοση, η οποία στην περίπτωση του C5 Aircross φτάνει συνδυαστικά τους 225 PS με 360 Nm ροπής, ενώ στο Austral, το full υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα αγγίζει τους 200 PS και τα 205+205 Nm ροπής που παράγουν τα δύο σύνολα.

Στην πράξη τα υβριδικά συστήματα δίνουν προτεραιότητα στην κίνηση χωρίς εκπομπές, έχοντας ως προεπιλογή το πρόγραμμα ηλεκτρικής λειτουργίας όταν υπάρχει διαθέσιμο απόθεμα στην μπαταρία. Στο πλαίσιο της συνδυαστικής υβριδικής λειτουργίας προσφέρεται δυνατότητα για φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει ή και διατήρησή της σε σταθερό επίπεδο για μετέπειτα αξιοποίησή της σε πιο κατάλληλες συνθήκες, όπως και επιλογή για μεγιστοποίηση της απόδοσης με συνεχή παράλληλη ενεργοποίηση και των δύο κινητήρων.

Παρότι δεν υιοθετεί την υψηλότερη συνολική απόδοση, ως αίσθηση η ζωντάνια με την οποία επιταχύνει το Austral δικαιώνει το υβριδικό σύστημα της Renault, το οποίο έχει πλεονέκτημα και στην εν γένει ομαλότητα κατά τη μετάβαση από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία χάρη στον ιδανικό συντονισμό μετάδοσης και θερμικού κινητήρα κατά την ενεργοποίησή του.

Στο C5 Aircross η αντίστοιχη διαδικασία είναι ελαφρώς πιο απότομη κατά την ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα χωρίς πάντως να ενοχλεί. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 6 lt και στα δύο αυτοκίνητα (όταν η φόρτιση της μπαταρίας είναι κάτω από τη μέση στο C5 Aircross). Σημειώστε πως το Citroen δύναται να διανύσει ηλεκτρικά 46 km, από την άλλη όμως το Renault όχι μόνο κινείται σχεδόν κατά 80% σε αστική κίνηση επίσης ηλεκτρικά, αλλά υπερέχει και σε συνολική αυτονομία.

Το full hybrid Austral παίρνει κεφάλι στην ενεργειακή διαχείριση του υβριδικού συστήματος, στο σαφέστερο οδηγικό αποτύπωμα όπως και στη hi-tech υπόσταση την οποία υποστηρίζει η νεότερη ηλικία του. Το C5 Aircross στην plug in hybrid έκδοση, όμως, προάγει μια ευπρόσδεκτη ομοιογένεια αποτελώντας παράλληλα την επιτομή του άνετου οικογενειακού και πρακτικού SUV. Οπότε τι;

Οι λεπτομέρειες δείχνουν Austral, χάρη στον αέρα της πιο σύγχρονης κατασκευής με επίκαιρες τεχνολογικές λύσεις που δεν εστιάζουν αποκλειστικά στην ψηφιοποίηση και τη συνδεσιμότητα, αλλά επίσης στα δυναμικά χαρακτηριστικά και κατ’ επέκταση στην οδήγηση.

Μοιραία λοιπόν, η μάχη καταλήγει στα διαφορετικής φύσης υβριδικά συστήματα. Το PHEV του C5 Aircross δύναται να διατηρήσει την κατανάλωση σε χαμηλότερα επίπεδα, με την προϋπόθεση η μπαταρία να φορτίζεται ανελλιπώς. Το FHEV του Austral, από την άλλη, παρέχει εξ ορισμού μεγαλύτερη ελευθερία σε καθημερινό λειτουργικό περιβάλλον, δίχως την παραμικρή υποχρέωση από πλευράς οδηγού σε ό,τι αφορά τη φόρτιση.

PHEV εναντίον FHEV σημειώσατε 2.

KEY TECH – RENAULT AUSTRAL

Η απαράμιλλη άνεση του C5 Aircross οφείλεται κυρίως στην τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions των αμορτισέρ. Πρόκειται για τον έξυπνο τρόπο με τον οποίο η Citroën έχει καταφέρει να μειώσει τις απότομες δυνάμεις απόσβεσης που έχει το αμορτισέρ στο τέλος της διαδρομής του. Αυτό έχει επιτευχθεί αντικαθιστώντας τα κλασικά συμπαγή bump stop με μια υδραυλική διάταξη η οποία ουσιαστικά απορροφά πιο προοδευτικά την ένταση της φόρτισης που έχει το έμβολο του αμορτισέρ όταν φτάνει απότομα στο τέλος της διαδρομής του. Με αυτόν τον τρόπο αμβλύνονται οι συχνότητες των διεγέρσεων που περνούν από την ανάρτηση στο αμάξωμα και από εκεί στους επιβάτες βελτιώνοντας την άνεση, ειδικά όταν το αυτοκίνητο περνά από επιφάνειες με έντονες ανωμαλίες.

KEY TECH – CITROEN C5

Το Austral εφοδιάζεται με το σύστημα κίνησης Full Hybrid E-TECH, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης. Το σύνολο αποτελείται από έναν turbo 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 lt που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 400V ισχύος 1,7 kWh και ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode. Tο Austral ξεκινά πάντα με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία προσφέροντας σε μεγάλο ποσοστό ηλεκτρική κίνηση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα μέσω επιλογέα που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Το αμιγώς υβριδικό SUV εγκαινιάζει την εφαρμογή του συστήματος τετραδιεύθυνσης 3ης γενιάς της Renault (4CONTROL Advanced) εξασφαλίζοντας αυξημένη ευελιξία. Με την προσθήκη ενός μηχανισμού ενεργοποίησης στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, η γωνία κλίσης των πίσω τροχών είναι πλέον 5 μοίρες, γεγονός που εγγυάται έναν πολύ μικρό κύκλο στροφής σε σύγκριση ακόμη και με ένα αυτοκίνητο πόλης (10,1 m). Χάρη στη συνεργασία των συστημάτων MULTI-SENSE και 4CONTROL Advanced υπάρχουν πλέον 13 επιλογές ρύθμισης. Τέλος, το Austral διαθέτει 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) τα οποία μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια.

TECH – CITROËN C5 AIRCROSS PLUG IN HYBRID 225
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ: 13,2 kWh, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.859/1.688 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 lt

TECH – RENAULT AUSTRAL E-TECH FULL HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ MULTI MODE 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ: 1,7 kWh 400V, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.510/1.830/1.620 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 500 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CITROEN 225 PS, 360 NM
RENAULT 200 PS, 205+205 NM

ΒΑΡΟΣ
CITROEN 1.845 kg
RENAULT 1.517 kg

0-100 km/h
CITROËN 8,9”
RENAULT 8,4”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100 KM
CITROEN TEST 6,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ, 1,5
RENAULT TEST 6,7 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ, 4,6

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CITROEN 225 km/h
RENAULT 175 km/h

CO2
CITROEN 29 g/km
RENAULT 104 g/km

ΤΙΜΗ
CITROEN από 46.800 ευρώ
RENAULT από 49.700 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Alfa Romeo Tonale 1.5 160 PS vs Audi Q3 Sportback 35 TFSI
Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive23d vs Peugeot 3008 Hybrid4
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD