Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το τέλος των Diesel II…

Ελλάδα 2:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το τέλος των Diesel II…

ΝΕΑ

Το τέλος των Diesel II…

ΝΕΑ

Απο τα πλέον επίσημα χείλη, επιβεβαιώνεται αυτό που κατα κόρον έχουμε γράψει, ενημερώνοντας τους αναγνώστες για το μέλλον της αυτοκίνησης. Η αντίστροφη μέτρηση για τους μικρούς κινητήρες diesel έχει ξεκινήσει…

Advertisement
Advertisement

Στο μέλλον θέμα θα έχουν και οι μεγαλύτερου κυβισμούς πετρελαιοκινητήρες, εκτός αν βρεθεί αυτό το τεχνολογικό… κάτι και τα ανατρέψει όλα!

Οπως και να έχει οι κινητήρες εσωτερικής καύσης προβληματίζουν πλέον και τα κράτη. Στη Διεθνή Διάσκεψη για το Κλίμα (COP21) που είχε πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο του 2015 στο Παρίσι, 195 χώρες συμφώνησαν για πρώτη φορά σε μέτρα περιορισμού των ρύπων που οδηγούν στην υπερθέρμανση. Στόχος η αύξηση της θερμοκρασίας να υποχωρήσει κάτω από τους 2°C.
Η συμφωνία των χωρών θα τεθεί σε εφαρμογή το 2020, όμως μένει να δούμε σε ποιο βαθμό οι κυβερνήσεις θα πράξουν όσα υποσχέθηκαν ή θα υποκύψουν σε πιέσεις.

Μιλώντας στο περιθώριο συνεδρίου για την «Πράσινη Οικονομία» στη Μπρατισλάβα, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Κλίματος της Νορβηγίας, αναφέρθηκε στο ρόλο των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Θυμίζουμε ότι η Νορβηγία είναι η χώρα με τα περισσότερα κίνητρα για την αγορά και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και το 28% των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά.

Advertisement
Advertisement

«Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι προκειμένου να αναδειχθούν “νικήτριες” στο μέλλον θα πρέπει να εφαρμόσουν πολιτικές υπέρ της πράσινης οικονομίας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δεν έχει διαδραματίσει προοδευτικό ρόλο και ασκεί μεγάλη επιρροή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ανέφερε ο Vidar Helgesen. «Επειδή όμως πλέον φοβούνται τον ανταγωνισμό από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία, αλλάζουν τη στρατηγική τους και λανσάρουν ηλεκτρικά οχήματα. Ζητούν μάλιστα από τα κράτη της ΕΕ να προσφέρουν κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση».

Είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστές θέλουν να διατηρήσουν τους πετρελαιοκινητήρες, διότι τους βοηθούν να πιάνουν τους – ολοένα και πιο αυστηρούς – στόχους εκπομπών CO2. Οι diesel όμως μέχρι σήμερα είναι «προβληματικοί» όσον αφορά το οξείδιο του αζώτου (NOx), οι υψηλές εκπομπές του οποίου ευθύνονται για σοβαρές ασθένειες, όπως άσθμα, βρογχίτιδα και εμφύσημα (πάθηση των πνευμόνων). Για να πετύχουν περιορισμό του NOx καταφεύγουν στην τεχνολογία επιλεκτικής κατάλυσης (SCR), η οποία εφαρμόζεται στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες.

Αρκετές πόλεις – όπως το Παρίσι – σκέφτονται να αποβάλλουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα από το κέντρο, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Επιπλέον, αρκετοί κατασκευαστές σχεδιάζουν να… βάλουν φρένο στην εξέλιξη μικρών diesel κινητήρων, καθώς τα οφέλη δεν είναι πλέον «ορατά».

Advertisement

Όμως και το μέλλον των βενζινοκινητήρων θα εξαρτηθεί από τους νομοθέτες, καθώς εκπέμπουν περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου. Έτσι η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται αρχικά στα υβριδικά αυτοκίνητα και στο μέλλον στα αμιγώς ηλεκτρικά, τα οποία θα καθιερωθούν όταν αυξηθεί η αυτονομία τους, μειωθεί το κόστος αγοράς και αναπτυχθεί το δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Όταν μάλιστα η ηλεκτρική ενέργεια θα προέρχεται 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε δικαιολογημένα θα μιλάμε για «καθαρές μετακινήσεις».

Διαβάστε ΕΔΩ το άρθρο του Τάκη Τρακουσέλλη “Το τέλος του Diesel…

Advertisement