Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει και τα λάστιχα;

Ελλάδα 1:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει και τα λάστιχα;

ΝΕΑ

Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει και τα λάστιχα;

ΝΕΑ

Τα πάντα γύρω από το αυτοκίνητο βρίσκονται υπό επανεξέταση. Ακόμα και το πως θα κατασκευάζονται τα ελαστικά στο άμεσο μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ήρθε για να μείνει και στην αυτοκίνηση, προχωρώντας τις εξελίξεις με ταχείς ρυθμούς, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η μητρική εταιρεία της Falken, η Sumito Rubber Industries, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη στο πλαίσιο ενός εργαλείου γνωστού ως Tyre Aerodynamic Simulation (Αεροδυναμική προσομοίωση ελαστικών) για να βελτιώσει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ελαχιστοποιώντας την αεροδυναμική αντίσταση στις επιφάνειες των ελαστικών.

Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση αναλύει σχολαστικά ακόμη και τις πιο μικρές λεπτομέρειες της επιφάνειας των ελαστικών για την ανάπτυξη ενός ελαστικού επόμενης γενιάς, χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, το οποίο έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2027.

Advertisement
Advertisement

Ενώ ο σχεδιασμός του πέλματος, η σύνθεση των υλικών των ελαστικών και ο σχεδιασμός των πλευρικών τοιχωμάτων έχουν διαδραματίσει ιστορικά σημαντικό ρόλο στη μείωση της αντίστασης κύλισης τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η τεχνητή νοημοσύνη διευκολύνει τώρα μια βαθύτερη διερεύνηση των αεροδυναμικών βελτιώσεων.

Παραδοσιακά, οι μηχανικοί επικεντρώνονται στη μείωση της αντίστασης κύλισης. Ωστόσο, η προσοχή μετατοπίζεται τώρα προς την αντιμετώπιση της αντίστασης στον αέρα, η οποία έχει αναδειχθεί σε κρίσιμο παράγοντα για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων.

Καθώς τα EV λειτουργούν σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα ενεργειακής απόδοσης σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης, η αντίσταση του αέρα αποτελεί σημαντικό μέρος των ενεργειακών απωλειών τους.

Advertisement

Το εργαλείο αεροδυναμικής προσομοίωσης ελαστικών της Sumito αξιοποιεί δεδομένα πραγματικών οχημάτων για την οπτικοποίηση και τον υπολογισμό της αντίστασης του αέρα γύρω από τα ελαστικά, με τη βοήθεια ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης.

Προσομοιώνοντας τα μοτίβα ροής του αέρα και λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η παραμόρφωση των ελαστικών υπό το βάρος του οχήματος, το εργαλείο βοηθά τους μηχανικούς στη βελτιστοποίηση των σχεδίων των πλευρικών τοιχωμάτων για την ελαχιστοποίηση της αντίστασης.

Advertisement

Οι δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα επικυρώνουν τα αποτελέσματα της προσομοίωσης, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των βελτιωμένων σχεδίων πλευρικών τοιχωμάτων στη μείωση της διαταραχής της ροής του αέρα και στην ενίσχυση της συνολικής αεροδυναμικής απόδοσης.

Επιπλέον, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης υπογραμμίζει την αυξανόμενη σημασία του σχεδιασμού των πλευρικών τοιχωμάτων στον μετριασμό της αντίστασης του αέρα, καθώς αυτή γίνεται όλο και πιο έντονη.

Αυτή η συνεργασία μεταξύ της Τεχνητής Νοημοσύνης και των παραδοσιακών δοκιμών υπόσχεται να οδηγήσει σε περαιτέρω πρόοδο στην ενίσχυση της αυτονομίας των ηλεκτρικών και της συνολικής αποδοτικότητας των οχημάτων.

Advertisement