Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Airbus ασχολείται και με τη ναυτιλία

Ελλάδα 11:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Airbus ασχολείται και με τη ναυτιλία

ΝΕΑ

H Airbus ασχολείται και με τη ναυτιλία

ΝΕΑ

Η Airbus είναι γνωστή ως μια εταιρεία ασχολείται με την εξέλιξη και κατασκευή αεροσκαφών. Τι σχέση έχει με τη ναυτιλία και ποιον ρόλο μπορεί να διαδραματίσει σε αυτή;

Advertisement
Advertisement

Η παγκόσμια ναυτιλία καταβάλλει ήδη προσπάθειες να μειώσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα με τη χρήση καυσίμων για την κίνηση των πλοίων τα οποία εκλύουν λιγότερους ρύπους αλλά και μικρότερη ποσότητα του αερίου κατά τον πλουν τους.

Οι έρευνες για τη βελτίωση της κατάστασης δεν περιορίζονται μόνο στη δημιουργία νέων τύπου καυσίμου που θα συμβάλλουν σε αυτό αλλά επεκτείνονται και σε καινούργιες τεχνολογίες και μεθόδους για την κίνηση των πλοίων.

Advertisement
Advertisement

Μία από αυτές η οποία έχει αρχίσει να εφαρμόζεται είναι η χρήση των λεγόμενων «rotor sails» (αλλιώς «Flettner rotors», από το επίθετο του εφευρέτη τους Άντον Φλέτνερ).

Πρόκειται για ένα σύστημα επικουρικής πρόωσης του σκάφους το οποίο χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια αλλά χωρίς πανιά. Αντί αυτών υπάρχουν κάθετα τοποθετημένοι κυλινδρικοί στύλοι οι οποίοι περιστρέφονται από τον αέρα, ενώ μπορούν να υποβοηθηθούν και από τη χρήση μικρής ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας.

Το αποτέλεσμα είναι ότι χάρη στην περιστροφή των κυλινδρικών ιστίων, όπως ονομάζονται, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου που απαιτείται για την κίνηση του πλοίο. άρα και η εκπεμπόμενη ποσότητα ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Advertisement

Το να ασχοληθεί η Airbus, μια εταιρεία αεροναυτικής και αεροδιαστήματος, με ένα τέτοιο σύστημα για πλοία ακούγεται παράξενο. Όμως τα στελέχη της έχουν θέσει ως στόχο να γίνει μία από τις μεγαλύτερες και στην παραγωγή τέτοιων συστημάτων.

Advertisement

Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπός της, ο σκοπός τους είναι να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός στόλου εμπορικών πλοίων με σκοπό να χρησιμοποιούν τα κυλινδρικά ιστία για τον πλουν τους και σε υπερωκεάνιες διαδρομές. Αυτό που θέλουν να επιτύχουν είναι να μειωθεί στο μισό η εκπεμπόμενη ποσότητα ρύπων στο τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, συγκριτικά με αυτή του 2023.

Η Airbus συνεργάζεται ήδη με τη Norsepower, μια φινλανδική εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή και εγκατάσταση σε πλοία των κυλινδρικών ιστίων. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, κάθε σκάφος που θα δημιουργηθεί από τη συνεργασία των δυο εταιρειών θα έχει κινητήρες διπλού καυσίμου.

Advertisement

Δηλαδή, οι κινητήρες του θα μπορούν να λειτουργήσουν και με εναλλακτικό καύσιμο (π.χ. συνθετικά καύσιμα), ενώ θα διαθέτουν και τα «rotor sails». Αυτά θα είναι έξι, συνολικά, σε κάθε σκάφος και θα έχουν ύψος 35 μέτρα.

Η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του συστήματος «NPSCTM» («Norsepower Sentient Control») που έχει εξελίξει η φινλανδική εταιρεία και το οποίο ρυθμίζει τον τρόπο περιστροφής και απόδοσης του κάθε στύλου χωριστά.

Αυτή, δεν είναι η πρώτη φορά που η Airbus δεν ασχολείται με την πρόωση των πλοίων. Από το 2016 έχει ιδρύσει την Airseas, μια θυγατρική της, η οποία έχει αναλάβει να πειραματιστεί με τη χρήση πανιού-αλεξιπτώτου το οποίο εκτείνεται εμπρός από το σκάφος και χρησιμοποιεί και τον αέρα για την κίνησή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Renault, η Airbus και οι μπαταρίες στερεού τύπου
Οι Κινέζοι φτιάχνουν τα δικά τους πλοία για μεταφορά αυτοκινήτων
Hλεκτροπροωθούμενα αεροπλάνα: Πότε θα υπάρξουν;