Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Γιατί η αεροδυναμική είναι πιο σημαντική στα ηλεκτρικά;

  • newsautoteam

Η αυτονομία των ηλεκτρικών δεν είναι θέμα μόνο των μπαταριών τους. Υπάρχει και ένας ακόμα παράγοντας που επιδρά καθοριστικά σε αυτό.

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης υπάρχει ένα νέο μέγεθος που αναδεικνύεται ως το πιο κρίσιμο για τα αυτοκίνητα. Η αυτονομία που εξασφαλίζει το ηλεκτρικό σύστημα ένας τομέας ο οποίος αποτελεί το βασικό κριτήριο για την εμπορική επιτυχία ενός μοντέλου και την αποδοχή του από το αγοραστικό κοινό.

Όλες οι εταιρίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για την μεγιστοποίηση της αυτονομίας των αυτοκινήτων τους. Και εστιάζουν κατά κύριο λόγο στην απόδοση της μπαταρίας αλλά και των συστημάτων μέσω των οποίων γίνεται ανάκτηση της ενέργειας.

Όμως όπως όλα δείχνουν, υπάρχει και μία ακόμα εξίσου σημαντική παράμετρος για την αύξηση της αυτονομίας. Και αυτός δεν είναι άλλος από την αεροδυναμική σχεδίαση του εκάστοτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ο συντελεστής οπισθέλκουσας ήταν και παραμένει ένας κρίσιμος παράγοντας για την γενικότερη απόδοση του αυτοκινήτου, όχι μόνο σε ότι αφορά τις επιδόσεις και την κατανάλωση αλλά και σε σχέση με την μείωση του θορύβου που φθάνει στο εσωτερικό του.

Όμως στην εποχή της ηλεκτροκίνησης αποκτά και την σημασία του για την αυτονομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο διπλασιασμός της ταχύτητας ενός οχήματος απαιτεί τετραπλάσια ισχύ από το κινητήριο σύνολο για να υπερκεράσει την αντίσταση του αέρα.

Μάλιστα λόγω του ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πολύ πιο αποδοτικοί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, η συμβολή της αεροδυναμικής στη συνολική απόδοση ενός αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο σημαντική.

Σύμφωνα με τον Thomas Wiegand, υπεύθυνο για την αεροδυναμική εξέλιξη των αυτοκινήτων της Porsche, η αεροδυναμική αντίσταση ευθύνεται για το 30% έως 40% των απωλειών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κύκλο οδήγησης WLTP, ενώ είναι πιθανό να αυξάνεται στο 50% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Συγκριτικά, οι απώλειες λόγω αεροδυναμικής αντιπροσωπεύουν μόλις το 10% των συνολικών απωλειών σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό που έχει σημασία να τονίσουμε όμως είναι ότι τα ηλεκτρικά έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά σε ότι αφορά την αεροδυναμική τους σχεδίασης.

Για παράδειγμα οι ηλεκτροκινητήρες παράγουν πολλή λιγότερη θερμότητα, κάτι που σημαίνει ότι δεν απαιτείται σημαντική ροή αέρα (ή και καθόλου) μέσω του ψυγείου ή του χώρου του κινητήρα.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι λόγω της έλλειψης εξατμίσεων και άλλων συστημάτων, το δάπεδο μπορεί να είναι εντελώς επίπεδο. Παράλληλα, η εγκατάσταση ειδικών “κουρτινών” αέρα, κάνει την ροή του αέρα πιο ελεγχόμενη γύρω από το αυτοκίνητο, και στις συγκεκριμένες συνθήκες που αυτό είναι απαραίτητο.

Ενδεικτικό είναι ότι η Porsche Taycan και η Mercedes EQS επιτυγχάνουν συντελεστές οπισθέλκουσας 0,22 και 0,20 αντίστοιχα, και το πρωτότυπο Mercedes EQXX φτάνει στο απίστευτο 0,17.

Ο μηχανικός αεροδυναμικής της Mercedes, Stefan Kröber, σημειώνει ότι αυτό σημαίνει κατανάλωση ενέργειας 15 kWh ανά 100 χιλιόμετρα για την EQS, και μειώνεται σημαντικά στις 10 kWh για το EQXX.

Γι’ αυτό και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ξεπερνά εύκολα τα 1.000 χιλιόμετρα σε αυτονομία χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί μία νέας τεχνολογίας μπαταρία.

Σε κάθε περίπτωση, τα νούμερα αυτά δείχνουν ανάγλυφα πόσο σημαντική είναι η αεροδυναμική για την αύξηση της αυτονομίας. Και δείχνουν ότι οι εξελίξεις δεν είναι απαραίτητο να έρθουν από την ακριβότερη τεχνολογία των μπαταριών όσο από την πιο ψαγμένη σχεδίαση των αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με έμπνευση από το θρυλικό Spitfire το Hyundai Ioniq 6! (+video)
Σε ποιές νέες Mercedes θα εφαρμοστεί η τεχνολογία της Vision EQXX;
Mercedes Vision EQXX: Πώς έγινε πραγματικότητα (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto