GP Κίνας: O Rosberg στην pole!
FORMULA 1GP Κίνας: O Rosberg στην pole!
FORMULA 1Δεύτερος ο Ricciardo με τη Red Bull, αποκλείστηκε στο Q1 ο Hamilton και αύριο (09:00 ώρα Ελλάδος ο αγώνας) θα ξεκινήσει τελευταίος. Απογοήτευση για τις Ferrari την κρίσιμη στιγμή δεν κατάφεραν να πετύχουν ανταγωνιστικό χρόνο.
Του Τάκη Πουρναράκη
WHAT CAR
Η βροχή επηρέασε τόσο τις ελεύθερες όσο και τις κατατακτήριες δοκιμές σήμερα στην Κίνα. Το πρωί όσοι οδηγοί επέλεξαν να βγουν στην πίστα χρησιμοποίησαν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά καθώς η πίστα ήταν βρεγμένη.Αρκετοί οδηγοί δεν σημείωσαν καθόλου χρόνου ανάμεσά τους αυτοί των Red Bull, Mercedes και McLaren. Ταχύτερος όλων ήταν ο Vettel με τη Ferrari.
Το ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών που πλέον επέστρεψαν στην προηγούμενη διαμόρφωση (Q1 αποκλείονται οι 6 πιο αργοί, Q2 αποκλείονται οι 6 πιο αργοί, Q3 μάχη για την pole στους ταχύτερους 10) βρήκε ομάδες και οδηγούς να προβληματίζονται για το αν θα χρειαστούν ενδιάμεσα ή στεγνά ελαστικά. Οι περισσότεροι ξεκίνησαν με ενδιάμεσα, στη Manor όμως έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Αμέσως από τους χρόνους φάνηκε πως είχαν δίκιο ταυτόχρονα όμως ο Wehrlein έχασε τον έλεγχο στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού εκεί όπου μια ανομοιομορφία του οδοστρώματος επέτρεπε την συγκέντρωση νερού.
Παρά την προσπάθεια του Wehrlein να ελέγξει το πίσω μέρος της Manor αυτό στάθηκε αδύνατον.
Η περίοδος διεκόπη μέχρι να απομακρυνθεί η Manor του Γερμανού και συνεχίστηκε αμέσως μετά με όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν την πολύ μαλακή γόμα. Στο μεσοδιάστημα ακούστηκε ο Hamilton να διαμαρτύρεται στους μηχανικούς της Mercedes για πρόβλημα στην υβριδική μηχανή. Ο Βρετανός πρωταθλητής θα εκκινούσε ούτως ή άλλως με ποινή 5 θέσεων λόγω απρογραμμάτιστης αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων στην W07.
Ο Hamilton βγήκε στην πίστα λίγο πριν την ολοκλήρωση του Q1 αλλά επέστρεψε στα πιτ χωρίς να σημειώσει χρόνο. Τελικά αποκλείστηκε από τη συνέχεια και αύριο θα εκκινήσει τελευταίος. Μαζί του αποκλείστηκαν και οι Renault των Magnussen, Palmer η Haas του Gutierrez, και οι Manor των Haryanto, Wehrlein.
Στο ξεκίνημα του Q2 ο Rosberg εντυπωσίασε κάνοντας μια καλή προσπάθεια με τη μαλακή γόμα. Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τους κανονισμούς οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν στον αγώνα με το σετ ελαστικών που πετυχαίνουν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2. Δεδομένου ότι η πάρα πολύ μαλακή γόμα εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Κίνα και αναμένεται να φθαρεί πολύ γρήγορα στην αρχή του αγώνα προφανώς όποιος εκκινήσει με τη μαλακή θα έχει πλεονέκτημα. Οι δυο Ferrari με την πολύ μαλακή γόμα ήταν ταχύτερες του Rosberg αλλά με διαφορά του ενός δεκάτου. Λίγο πριν την ολοκλήρωση του Q2 αυτό διεκόπη καθώς ο Hulkenberg έχασε τον εμπρός αριστερό τροχό του. Ο Γερμανός με τη Force India μόλις είχε ξεκινήσει το γρήγορο γύρο του όταν στη 2η στροφή η εμπρός αριστερή ρόδα άρχισε να κινείται παράταιρα. Αμέσως μετά στην στροφή 3 αυτονομήθηκε. Αυτή η διακοπή βρήκε τους Massa (Williams), Alonso, Button(McLaren), Grosjean (Haas) και Ericsson, Nasr (Sauber) εκτός δεκάδας.
Ο Massa (11ος) ήταν μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός από το Hulkenberg και βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο τη στιγμή της διακοπής. Αλλά και ο Γερμανός της Force India που προκρίθηκε στο Q3 δεν συμμετείχε σ’ αυτό καθώς το μονοθέσιο του έμεινε. Από το Q2 αξίζει λοιπόν να κρατήσει κανείς ότι ο Rosberg κατάφερε να προκριθεί χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους. Αύριο αυτό πιθανόν θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην χάραξη στρατηγικής αγώνα. Θυμίζουμε πως ο Rosberg είχε επιλέξει 3 σετ μέσης γόμας, 5 σετ μαλακής και 5 σετ πολύ μαλακής γόμας. Αύριο στον αγώνα αναμένεται μεγιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας και δυο ή τρία πιτ στοπ.
Το ξεκίνημα του Q3 βρήκε τους Perez και Rosberg να επιχειρούν γρήγορο γύρο, ο Γερμανός σταμάτησε το χρόνο στο 1:36.1. Αμέσως ο Raikkonen έσπασε το φράγμα του 1:36. Στη δεύτερη προσπάθεια όμως ο Rosberg σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:35.4 και πήρε την 1η του φετινή pole. Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από το Ricciardo που έφερε τη Red Bull στη 2η θέση. Στην 2η σειρά της εκκίνησης περιορίστηκαν τελικά οι Ferrari.
Συνολικά οι χρόνοι και η σειρά κατάταξης διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.402 |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | 1:35.917 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:35.972 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:36.246 |
5 | Valtteri Bottas | Williams | 1:36.296 |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull Racing | 1:36.399 |
7 | Sergio Perez | Force India | 1:36.865 |
8 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 1:36.881 |
9 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:37.194 |
10 | Nico Hulkenberg | Force India | |
11 | Felipe Massa | Williams | 1:37.347 |
12 | Fernando Alonso | McLaren | 1:38.826 |
13 | Jenson Button | McLaren | 1:39.093 |
14 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | 1:39.830 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:40.742 |
16 | Felipe Nasr | Sauber | 1:42.430 |
17 | Kevin Magnussen | Renault F1 Team | 1:38.673 |
18 | Esteban Gutierrez | Haas F1 Team | 1:38.770 |
19 | Jolyon Palmer | Renault F1 Team | 1:39.528 |
20 | Rio Haryanto | Manor Racing | 1:40.264 |
21 | Pascal Wehrlein | Manor Racing | |
22 | Lewis Hamilton | Mercedes |