Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η δικαίωση της φτερωτής

Ελλάδα 21:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η δικαίωση της φτερωτής

ΝΕΑ

Η δικαίωση της φτερωτής

ΝΕΑ

Πέρασαν κιόλας 21 ολόκληρα χρόνια. Ήταν η θρυλική εποχή όπου η Fiat χωρίς δυσβάσταχτο κόστος για το πελατειακό κοινό της έκλεβε τις καρδιές των νέων με δυο υπερτροφοδοτούμενες βόμβες. Τον φονέα γιγάντων, το Punto GT και τη…Ferrari των φτωχών το 20βάλβιδο Coupe.Του Γιάννη Τσιρογιάννη (giannistsirogiannis@hotmail.com)

Advertisement
Advertisement

Στα πρώτα του κιόλας βήματα στο χώρο του ειδικού τύπου, ο υπογράφων, υπερασπιζόταν μέχρι ρανίδας την άποψη, πως για να αντλήσει κάποιος άμεσα ευχαρίστηση από ένα αυτοκίνητο, αυτό μπορεί να το κάνει κατά κύριο λόγο από τον κινητήρα του. Όσο και μονοδιάστατη να ακούγεται η συγκεκριμένη ρήση βρίσκει πρόσφορο έδαφος ακόμη και σήμερα. Ξέρω, ξέρω πως η επιτυχία του 106 Rally σας έρχεται αμέσως στο μυαλό ως αποστομωτική απάντηση, αλλά ως συνήθως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Αναγνωρίζω εκείνο το εξαιρετικό στήσιμο του μικρού Peugeot, το οποίο όμως φίλοι μου δεν βάραινε τη ζυγαριά με περιττά κιλά, αν θέλουμε συγκριτικά να δούμε το θέμα σήμερα, δεν θα λησμονήσω ποτέ εκείνο τον μεταλλικό ανατριχιαστικό ήχο της τουρμπίνας του Punto, που από μόλις 1.400 κυβικά εκατοστά “έχτιζε” ροπή στέλνοντας μέσω ένεσης την αδρεναλίνη σου στο Θεό και τους οδηγούς δίλιτρων αυτοκινήτων στο ψυχίατρο.

Ακολούθησε η περίοδος των ισχνών αγελάδων για τα τούρμπο γενικότερα, μιας και προβλήθηκαν τότε μόνο τα υπαρκτά μειονεκτήματά τους, όπως ήταν η χαρακτηριστική υστέρηση στην απόκριση (lag), η υψηλή κατανάλωση, η περιορισμένη αξιοπιστία και ο απότομος τρόπος που αποδιδόταν μεγάλο μέρος της ισχύς. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες κέρδιζαν διαρκώς έδαφος, αλλά η παθητική ασφάλεια φόρτωσε με κιλά τα αμαξώματα με αποτέλεσμα ακόμη και οικογενειακές προτάσεις να τα βρουν σκούρα, ως συνέπεια να μην μπορούν να προσπεράσουν με ασφάλεια.

Τα τούρμπο επιστρατεύθηκαν πάλι χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες (μικρότερη διάμετρο, μεταβλητή γεωμετρία, χαμηλότερη πίεση υπερπλήρωσης), θέλοντας να μειώσουν (άκουσον άκουσον) τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου. Το μέγεθος της επικράτησής τους σήμερα έναντι των ατμοσφαιρικών συνόλων, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ιδίως αν προστεθούν στην εξίσωση οικονομοτεχνικά κριτήρια κυρίως φορολογικά, τουλάχιστον σε ιδιότροπες αγορές όπως η δική μας.

Advertisement
Advertisement

Τούρμπο για όλους λοιπόν και όχι μόνο για τους δαχτυλοδεικτούμενους… αλητήριους του παρελθόντος. Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που συνήθως σερβίρεται κρύο.