Μύθος ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο καθαρά
ΝΕΑΜύθος ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο καθαρά
ΝΕΑΟ περισσότερος κόσμος νομίζει ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο καθαρά. Όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.
Παρά τους αυστηρούς κανονισμούς των Βρυξελλών που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών CO₂, πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου αποκαλύπτει ότι οι εκπομπές πολλών αυτοκινήτων παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες τα τελευταία δώδεκα χρόνια.
WHAT CAR
Μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν παρουσιάσει σημαντική μείωση. Από το 2010, η ΕΕ έχει θέσει στόχους εκπομπών σε επίπεδο στόλου για τα καινούργια οχήματα, με τους κατασκευαστές να αντιμετωπίζουν κυρώσεις σε περίπτωση υπέρβασης των καθορισμένων ορίων.
Ωστόσο, η μελέτη αναδεικνύει ένα επίμονο χάσμα μεταξύ των εργαστηριακά ανιχνευόμενων τιμών και των εκπομπών στον πραγματικό κόσμο.
Ο απόηχος του σκανδάλου “Dieselgate” το 2017 οδήγησε σε νέο κύκλο εργαστηριακών δοκιμών, ωστόσο οι εκπομπές των πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν έχουν μειωθεί την τελευταία δεκαετία, ενώ εκείνες των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί μόνο κατά 4,6%.
Η μελέτη το αποδίδει αυτό στο μεγαλύτερο βάρος των σύγχρονων οχημάτων (κατά μέσο όρο +10%) και των πιο ισχυρών κινητήρων (κατά μέσο όρο +25%), που αντισταθμίζουν την πρόοδο στην απόδοση των κινητήρων.
Τα υβριδικά οχήματα, ειδικότερα, παρουσιάζουν αξιοσημείωτη διαφορά, εκπέμποντας περισσότερο CO₂ σε πραγματικές συνθήκες από ό,τι σε εργαστηριακές αξιολογήσεις.
Αυτή η ασυμφωνία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στα υβριδικά αυτοκίνητα που ανήκουν σε εταιρείες, όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται συχνότερα από ό,τι αναμενόταν.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι παραδοσιακοί κινητήρες εσωτερικής καύσης ή τα υβριδικά αυτοκίνητα προσφέρουν περιορισμένες δυνατότητες στην ΕΕ να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους.
Οι ελεγκτές τάσσονται υπέρ της μεγαλύτερης έμφασης στα ηλεκτρικά οχήματα, οι ταξινομήσεις των οποίων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα από το 2018.
Η μελέτη αναγνωρίζει τον θετικό αντίκτυπο της αυξημένης υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στη μείωση των εκπομπών CO₂, αλλά υπογραμμίζει την ανάγκη επιτάχυνσης αυτής της μετάβασης.
Οι προκλήσεις περιλαμβάνουν ανησυχίες σχετικά με την πρόσβαση σε πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών, την άνιση κατανομή των υποδομών φόρτισης στις χώρες της ΕΕ και το υψηλότερο αρχικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η μελέτη προτρέπει σε μια πιο συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και την επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οριστικό: Πετάνε εκτός τα παλιά αυτοκίνητα
Ευρώπη: Ένα παιδικό χωριό χάνεται κάθε χρόνο λόγω της ρύπανσης
ΤΑΖ: Στα ύψη τα μικροσωματίδια στην Αθήνα!