Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS vs VW T-Cross 1.0 TSI 110 PS DSG7

  • car magazine team

Τα B-SUV πολλαπλασιάζονται σαν τα μανιτάρια. Κι εμείς αρχίζουμε δειλά-δειλά να τα συμπαθούμε, χωρίς να πρόκειται για ηλικιακό σύνδρομο…

Τα Bayon και T-Cross εκτός του ότι ανταγωνίζονται άμεσα για το ποιο από τα δύο μπορεί να ικανοποιήσει καλύτερα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας που επιθυμεί ένα πρακτικό compact αυτοκίνητο με αστικό χαρακτήρα, σίγουρο είναι ότι κλέβουν αγοραστές και εντός των εταιρειών τους, αφού θεωρούμε δεδομένο ότι πολλοί υποψήφιοι ιδιοκτήτες θα τα προτιμήσουν έναντι των i20 και Polo αντίστοιχα.

Το νέο Bayon ξεχωρίζει κυρίως από τα ισχυρά αισθητικά χαρακτηριστικά του. Η εταιρεία τα βαφτίζει «Sensuous Sportiness», ανεξάρτητα από το αν δημιουργούν τελικά αμφιλεγόμενα σχόλια. Και μόνο που γίνεται πολύς λόγος για τις γραμμές του αυτομάτως οι σχεδιαστές έχουν κερδίσει το στοίχημα. Τα στενά φωτιστικά σώματα και οι καμπύλες επιφάνειες μαζί με τις ποδιές (εμπρός και πίσω), αλλά και τα μαύρα πλαϊνά προστατευτικά περιμετρικά δημιουργούν ένα σύνολο που δεν περνά απαρατήρητο.

Η απόσταση των 165 mm από το έδαφος υπονοεί ότι θα καβαλήσετε εύκολα το πεζοδρόμιο, όχι όμως ότι θα πάρετε και τα βουνά. Ο αστικός του χαρακτήρας φυσικά και είναι μη διαπραγματεύσιμος. Ξεκάθαρη καθίσταται επίσης η σχεδιαστική διαφοροποίησή του μικρού Κορεάτη απέναντι στο πιο τετραγωνισμένο κλασικό σχήμα του ανταγωνιστικού VW. Αλλά είπαμε, περί ορέξεως…

Μπαίνοντας στο T-Cross αντικρίζεις την τυπική εικόνα των σύγχρονων μικρών VW. Η ψηλή θέση οδήγησης, ο αέρας πάνω από τα κεφάλια και η εν γένει χωροταξική διαμόρφωση ικανοποιούν προσφέροντας παράλληλα ευελιξία στη φόρτωση των αποσκευών χάρη στα συρόμενα κατά 14 πόντους πίσω καθίσματα με δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης σε εντελώς οριζόντια θέση κατά 40:60.

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 385 και 455 lt, ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων (411 lt στο Bayon). Έξυπνες χωροταξικές λύσεις προσφέρει και το Bayon, όπως για παράδειγμα την εταζέρα, η οποία μπορεί να αποθηκευτεί πίσω από τις πλάτες των πίσω καθισμάτων ώστε να εκμεταλλευτείτε τον χώρο αποσκευών και προς τα επάνω.

Τα προαιρετικά σχεδιαστικά πακέτα Energetic Orange και Bambus Garden Green προσθέτουν έντονες χρωματικές πινελιές, όμως το στάνταρ εσωτερικό του αστικού SUV της VW είναι πιο σοβαρό παρά νεανικό, με έμφαση στην εργονομία. Όλα είναι τακτοποιημένα αρμονικά και δουλεύουν σωστά. Ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display με τις τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις προσθέτει σίγουρα πόντους στο high-tech περιβάλλον. Το σύστημα πολυμέσων Composition Media διαθέτει οθόνη αφής 8” ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, αλλά το πλαστικό στην επάνω επιφάνεια του ταμπλό είναι σκληρό. Το ίδιο ισχύει και στις επενδύσεις των θυρών, εκεί όπου δεν υπάρχει ούτε μία μικρή επιφάνεια με κάποιο υφασμάτινο διάκοσμο.

Το Bayon από την πλευρά του διαθέτει εφάμιλλους χώρους επιβατών στο εσωτερικό, αντίστοιχη πρακτικότητα, αρκετές θήκες μικροαντικειμένων, αλλά επίσης σκληρά πλαστικά σε ταμπλό και πόρτες, καθώς και κάπως ανέμπνευστο σχεδιασμό. Στο εσωτερικό του B-SUV της Hyundai, ωστόσο, κυρίως στο πίσω κάθισμα, αναρωτιέσαι σε ποιας κατηγορίας αυτοκίνητο βρίσκεσαι. Κάθε άλλο παρά μικρό μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού εμφανίζεται τουλάχιστον αντίστοιχα ευρύχωρο με το VW χάρη στο αυξημένο μεταξόνιό του (μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του T-Cross).

Η συνολική εικόνα και η ποιότητα υλικών δεν διαφέρει από την αντίστοιχη του i20, αλλά σίγουρα τόσο ο πίνακας οργάνων 10,25” όσο και η ενσωματωμένη στο ταμπλό κεντρική οθόνη αφής επίσης 10,25”(8ιντση στη βασική έκδοση) είναι στοιχεία που αυτή τη στιγμή δεν μπορείς να βρεις σε ανταγωνιστικό μοντέλο της κατηγορίας και σίγουρα δίνουν το στίγμα μιας σύγχρονης υλοποίησης. Σε αντίθεση με το T-Cross, όμως, η εικόνα της καμπίνας δεν σου δίνει εκείνη την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, συγκριτικά πάντα με το αδελφό supermini της μαμάς εταιρείας (i20).

Ωρα να βάλουμε μπροστά τους κινητήρες…
Ο 1.0 lt 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας TSI της Volkswagen έχει αποδείξει και στο παρελθόν στην πράξη την ικανότητά του να κινεί εύκολα το T-Cross, σε συνδυασμό μάλιστα με πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και ελαστικότητα. Ποτέ δεν νιώθεις ότι σου λείπει δύναμη, με αρωγό στη συγκεκριμένη περίπτωση και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων DSG. Στο νορμάλ οδηγικό πρόγραμμα D του κιβωτίου η απόκριση στο γκάζι και η προθυμία για kickdown δεν ενθουσιάζουν, όμως το σύνολο παίρνει τα πάνω του στο πρόγραμμα S.

Σε σχέση με τον επίσης 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του Hyundai ο ΤSI δείχνει να τα καταφέρνει λίγο καλύτερα. Να σημειώσουμε εδώ πως ο συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει ακόμη μεγαλύτερη αγχολυτική διάθεση στην κίνηση μέσα στην πόλη. Ο κινητήρας του Hyundai μοιάζει να λιγοψυχά χαμηλά, κυρίως εάν βρίσκεσαι σε ανηφορικό κομμάτι με τον κλιματισμό σε λειτουργία και τις στροφές κάτω από τις 3.000 rpm.

Απαιτεί από σένα να ασχοληθείς με τον -τυπικό για Hyundai- επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων προκειμένου να μην ανακόψεις τον ρυθμό (υπάρχει πάντως και έκδοση αντίστοιχη με το T-Cross της δοκιμής, δηλαδή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων). Αν ανακτήσεις φόρα βέβαια, όλα εξελίσσονται κανονικά. Το μοτέρ του Bayon ακούγεται περισσότερο από το αντίστοιχο του VW, θα σε αποζημιώσει όμως με τη ζωντάνια του στις μεσαίες κυρίως rpm περιστροφής. Από πλευράς οικονομίας καυσίμου, τα δύο αυτοκίνητα απαίτησαν γύρω στα 8 lt/100 km, αλλά σε αμφότερα μας προβλημάτισε το γεγονός ότι η κατανάλωση αυξάνεται πολύ με μικρότερη προσοχή στο γκάζι.

Στον δρόμο το συμπαγές crossover της VW ρίχνει το βάρος στην άνεση, προσφέρει ποιοτικότερη κύλιση, καλύτερη απόσβεση σε εγκάρσιες ανωμαλίες και γενικότερα περισσότερη ησυχία εντός της καμπίνας, αλλά και μεγαλύτερο βάθος σε ενδοτικότητα από την ανάρτηση σε σχέση με το Bayon. Η ομοιογένειά του σε κερδίζει αμέσως με διάχυτη και εδώ την εντύπωση ότι πρόκειται για κάποιο από τα μεγαλύτερα SUV της γκάμας. Στην πόλη θα εκτιμήσεις το ελαφρύ τιμόνι με την τυπική -αδιάφορη- αίσθηση που συναντάμε στα περισσότερα μοντέλα της φίρμας.

Στην άλλη όχθη, το Hyundai είναι επίσης άνετο, με αποτελεσματική κύλιση, ικανοποιητική απόκριση του συστήματος διεύθυνσης στις εντολές του οδηγού, καθώς επίσης και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση. Η τελευταία δείχνει να έχει ρυθμιστεί για τους ελληνικούς δρόμους, μιας και η απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος γίνεται αρμονικά, όχι όμως με τον πληθωρικό τρόπο του VW, το οποίο πραγματικά σε καλομαθαίνει.

Αν το παρακάνεις πίσω από το τιμόνι του Bayon σε δρόμους με στροφές που κλείνουν διαρκώς, θα εισπράξεις αρχικά ουδετερότητα, μέχρι να αναλάβουν δηλαδή τα ηλεκτρονικά να δώσουν τέλος στο όποιο παραστράτημα. Είναι πιο ευέλικτο από τον αντίπαλό του, με μικρότερο κύκλο στροφής, οπότε και πιο μανιτζέβελο εντός των τειχών. Το αντίπαλον δέος T-Cross γέρνει περισσότερο στις στροφές και βυθίζεται στο φρενάρισμα, λιγότερο όμως απ’ όσο θα περίμενες αρχικά. Τα περιθώρια πρόσφυσης αποτελούν σύμμαχο, κάτι αντίστοιχο όμως δεν ισχύει με την αμεσότητα και την πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Σταθερό, φιλικό, κυρίως προβλέψιμο, σύντομα θα μετατραπεί στο… αποκούμπι του μέσου οδηγού.

Αποτελεί κοινό μυστικό πως κανένα από τα δύο δεν προάγει την «αθλητική» οδήγηση και δεν ξεχωρίζει στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Προτεραιότητά τους αποτελεί η ευκολία χρήσης από οδηγούς και των δύο φύλων, όπως επίσης η ασφάλεια και ο φιλήσυχος χαρακτήρας του. Πάμε για ετυμηγορία;

Πρόκειται για δύο πολύ αξιόλογα B-SUV. Το T-Cross είναι ένα πολύ καλό -«ένα για όλα»- μοντέλο, αφού αναδίδει αύρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου προσελκύοντας συνειδητοποιημένους αγοραστές που βλέπουν πιο σφαιρικά την απόκτηση νέου οχήματος. Το διαφορετικό σχεδιαστικά Bayon ποντάρει επίσης στην πολύ καλή χωροταξική του διαμόρφωση, στον προσηνή οδηγικό του χαρακτήρα, αλλά και στον πλουσιότατο εξοπλισμό του, που το κατατάσσει σε ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας όσον αφορά τη σχέση αξίας/τιμής.

Το T-Cross ωστόσο παραμένει, έστω και οριακά, η προτίμησή μας. Δείχνει πιο σβέλτο και συμπαγές οδηγικά, έχει παρόμοιους χώρους παρότι είναι μικρότερο σε διαστάσεις και φυσικά ποντάρει σε ένα όνομα που, αν μη τι άλλο, του δίνει και το πλεονέκτημα μιας μελλοντικά καλύτερης μεταπωλητικής αξίας.

HYUNDAI BAYON 1.0T 100 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 998 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.180/1.775/1.500 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 411 LT

KEY TECH: Ο 3κύλινδρος 1000άρης turbo βενζινοκινητήρας του Bayon διαθέτει μια σειρά σύγχρονων τεχνολογιών που αφενός βελτιώνουν την απόδοση, αφετέρου συγκρατούν την κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Σημειώστε, λοιπόν, την τοποθέτηση της πολλαπλής εξαγωγής μέσα στην κυλινδροκεφαλή, τους εγχυτήρες καυσίμου έξι οπών με πίεση έως 2.000 Bar, τον υπερτροφοδότη single scroll χαμηλής αδράνειας, τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό turbo (VGT), όπως επίσης και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate).

VW T-CROSS 1.0 TSI 110 PS DSG7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.108/1.760/1.584 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.551 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 417 LT

KEY TECH: Η εφαρμογή Volkswagen Connect προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα άμεσης και συνεχούς επικοινωνίας με το αυτοκίνητο. Περιέχει μεγάλο αριθμό εργαλείων για την παροχή πληροφοριών, βοήθειας και ψυχαγωγίας. Η λειτουργία My Volkswagen ενημερώνει για την κατάσταση του αυτοκινήτου, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τη στάθμη καυσίμου, τις τυχόν αναφορές βλαβών, αλλά και τον χρόνο μέχρι το επόμενο σέρβις. Διατηρεί ιστορικό με όλες τις μετακινήσεις και την κατανάλωση καυσίμου, ενώ μπορεί να καταγράφει παραμέτρους του τρόπου οδήγησης (επιτάχυνση, φρενάρισμα, rpm κ.ά.). Μέσω της εφαρμογής μπορείς να κλείσεις ραντεβού με εξουσιοδοτημένο συνεργείο καλώντας βοήθεια σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος, ή ακόμη και να σου υπενθυμίσει πού έχεις παρκάρει το αυτοκίνητο.

TECH

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
HYUNDAI 100 PS @ 4.500-6.000 RPM, 17,5 KGM @ 1.500-4.000 RPM
VW 110 PS @ 5.000 RPM 20,4 KGM @ 2.000 RPM

ΒΑΡΟΣ
HYUNDAI 1.205 KG
VW 1.270 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
HYUNDAI 12,0 KG/PS
VW 11,5 KG/PS

0-100 km/h
HYUNDAI 10,7”
VW 10,2’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100 KM
HYUNDAI 8,2 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,5 WLTP)
VW 8,3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (4,9 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
HYUNDAI183 KM/H
VW 193 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
HYUNDAI 40 LT
VW 40 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
HYUNDAI 487 KM
VW 482 KM

CO2
HYUNDAI 125 G/KM
VW 111 G/KM

ΤΙΜΗ
HYUNDAI ΑΠΟ €17.190
VW ΑΠΟ €19.400 (€21.200 με αυτόματο κιβώτιο DSG7)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 130 PS vs VW T-Roc 1.0 110 PS
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid
Συγκριτική δοκιμή: Volkswagen Golf GTI vs Golf GTD

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto