Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Maserati GranTurismo Folgore

Ελλάδα 1:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την Maserati GranTurismo Folgore

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Maserati GranTurismo Folgore

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Maserati εμπλουτίζει τη νέα γενιά της GranTurismo με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, τη Folgore.

Advertisement
Advertisement

Η ιταλική «Motor Valley», όπως ονομάζεται η ευρύτερη περιοχή της Εμίλια Ρομάνια, έχει επιτέλους ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Αναφερόμαστε στη Maserati GranTurismo Folgore, ένα GT μοντέλο που αποδίδει συνδυαστική ισχύ πάνω από 750 PS, αλλά παραδόξως δεν είναι το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο του αυτοκινήτου.

Με τη Folgore η Maserati όχι μόνο έκανε το μεγάλο «ηλεκτρικό» βήμα σε σχέση με τους σημαντικότερους ανταγωνιστές της (Ferrari, Lamborghini), αλλά ουσιαστικά το κουπέ τετραθέσιο μοντέλο δεν έχει αντίπαλο, καθώς η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT είναι αποκλειστικά τετραθέσια, ενώ όλα τα υπόλοιπα EV στην αγορά είναι είτε οικογενειακά σεντάν είτε SUV.

Οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ. Πέραν των εξαιρετικών επιδόσεων (0-100 km/h σε 2,7”, τελική ταχύτητα 325 km/h) η Folgore διαθέτει ένα σαφώς πιο πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό, συγκριτικά με τη V8 έκδοση. Σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική, διατηρείται απαράλλαχτη η δομή των GranTurismo Modena και Trofeo με τον twin-turbo V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος έχει ως βάση ένα πλαίσιο από ατσάλι με εκτενή χρήση αλουμινίου και μαγνησίου.

Advertisement
Advertisement

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η κατασκευασμένη στο εργοστάσιο του Mirafiori μπαταρία της Folgore να διαθέτει ένα ιδιαίτερο σχήμα, γνωστό ως «T-Bone», ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί χωρίς συμβιβασμούς πάνω στην υπάρχουσα πλατφόρμα. Για να μην αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά οδήγησης, οι μηχανικοί της Maserati δεν τοποθέτησαν την μπαταρία κάτω από τα καθίσματα, αλλά στη θέση του τούνελ μετάδοσης και στον χώρο των αποσκευών, διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο χαμηλά το κέντρο βάρους για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.

Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα της Folgore βρίσκονται τρεις ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για τη Maserati, έναν στον εμπρός άξονα εμπρός και δύο στον πίσω. Καθένας από αυτούς παράγει μέγιστη ισχύ 300 kW και ενσωματώνει εναλλάκτες τεχνολογίας καρβιδίου πυριτίου (SiC) που προέρχονται από τα μονοθέσια της Formula E.

Advertisement

Θεωρητικά, η μέγιστη συνδυαστική ιπποδύναμη φτάνει τους 761 PS, ενώ χάρη στο εξαιρετικό torque vectoring, ο οδηγός έχει πάντα και παντού μεγάλα αποθέματα ροπής στον πίσω άξονα. Όπως επίσης και μία συγκλονιστική και συνεχή επιτάχυνση, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται μέσα σε μόλις 2,7”. Μάλιστα ο ρυθμός είναι τόσο εξωφρενικός που μέσα στη μικρή ανηφορική ευθεία εκκίνησης/τερματισμού της πίστας «Autodromo di Modena» των μόλις 480 m καταφέραμε να δούμε στο ταχύμετρο ταχύτητες κοντά στα 195 km/h.

Η απόδοση της ισχύος είναι ως επί το πλείστον ομαλή και προοδευτική, όχι τόσο εκρηκτική όπως στα αντίστοιχα μοντέλα της Tesla. Παρά την έξυπνη τετρακίνηση στην πράξη η GranTurismo συμπεριφέρεται περισσότερο σαν πισωκίνητη, όντας αρκετά διασκεδαστική, τουλάχιστον μέσα στην πίστα. Ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που έχεις επιλέξει, πειραματίζεσαι με διαφορετικές ταχύτητες εισόδου στις καμπές και στη συνέχεια ελέγχεις με το τιμόνι και τα φρένα τις γωνίες εξόδου.

Advertisement

Στο πρόγραμμα «GT» η απόδοση της ισχύος περιορίζεται στο 80%. Στην περίπτωση που κάποιος το παρακάνει πριν από την είσοδο στη στροφή, το σύστημα κατανομής της ροπής (μέσω των φρένων για τον εμπρός άξονα και των ηλεκτροκινητήρων στον πίσω, με τον καθένα από αυτούς να στέλνει απευθείας τη ροπή του στον αντίστοιχο τροχό, καθώς δεν υπάρχει μηχανικό διαφορικό) διαμορφώνει και ελέγχει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, προσφέροντας αντίστοιχα την απαιτούμενη σταθερότητα.

Στη λειτουργία «Sport», η αίσθηση στο δεξί πεντάλ και στο σύστημα διεύθυνσης είναι πιο άμεση, ενώ αυξάνονται τα περιθώρια ρύθμισης του αυτοκινήτου στην έξοδο από τη στροφή, αν και εδώ εξακολουθούν να εμπλέκονται σε μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας. Για την πλειονότητα των περιπτώσεων η συγκεκριμένη λειτουργία θεωρείται ιδανική, καθώς επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του αυτοκινήτου χωρίς να χαθεί σημαντικό κομμάτι της πρόσφυσης, κάτι που δεν ισχύει στο «Corsa», το οποίο στοχεύει κυρίως σε όποιον επιθυμεί να έχει τον πλήρη έλεγχο της GranTurismo Folgore, επιτρέποντας παράλληλα και εντυπωσιακές πλαγιολισθήσεις.

Advertisement

Σε ολισθηρό οδόστρωμα οι διαφορές στην πρόσφυση μεταξύ των παραπάνω λειτουργιών είναι ιδιαίτερα έντονες. Τα πράγματα, όμως, αλλάζουν όταν η πίστα αρχίζει να στεγνώνει, με το ηλεκτρικό 2+2 μοντέλο της Maserati να παραμένει σταθερό, φιλικό και προβλέψιμο, αρκεί να το εμπιστευθείς. Για τους λάτρεις του drift υπάρχει και το ομώνυμο πρόγραμμα που ενεργοποιείται μέσω του «Corsa» και υπόσχεται ατέλειωτη καμμένη silica, χάρη στη λειτουργία του torque vectoring που ενθαρρύνει με τον τρόπο του την πλαγιολίσθηση, ενώ σαν δίχτυ ασφαλείας επεμβαίνει, έστω και στον μικρότερο δυνατό βαθμό, το ESP.

Φυσικά, από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, όπως είναι η GranTurismo Folgore δεν θα μπορούσε να λείπει και το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας (Max Range). Η συγκεκριμένη λειτουργία συνιστάται κυρίως όταν το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας πέσει κάτω από το 16%, οπότε περιορίζει την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων, του κλιματισμού και της τελικής ταχύτητας, στα 130 km/h. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση φτάνει στο maximum, έως και 0,65 g.

Οι πρώτες μου εντυπώσεις είναι θετικές, με το σύστημα ανάκτησης να έχει ουσία, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε διάφορα επίπεδα, μέσω των υπέροχων αλουμινένιων paddles πίσω από το τιμόνι. Τα φρένα (ατσάλινοι δίσκοι 380 mm εμπρός, 360 mm πίσω) είναι αρκούντως ικανοποιητικά, με την αίσθηση στο πεντάλ να μην είναι τόσο τεχνητή, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ελαττώματα των EV μοντέλων.

Η Maserati ισχυρίζεται ότι θέλει οι πελάτες της νέας GranTurismo Folgore να έχουν στη διάθεσή τους τα πλεονεκτήματα ενός καθαρόαιμου σπορ μοντέλου, με ό,τι καλύτερο προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό ακριβώς είναι και το σημαντικότερο πλεονέκτημα της Folgore. Ο τεχνητά παραγόμενος ήχος του κινητήρα, που μεταβάλλει την έντασή του ανάλογα την ταχύτητα, δεν ακούγεται υπερβολικά συνθετικός.

Υπάρχουν όμως και άλλα αξιοσημείωτα στοιχεία, όπως η εξαιρετική θέση οδήγησης, οι ελεγχόμενες κλίσεις του αμαξώματος και η προοδευτική παροχή της δύναμης. Παρά το αυξημένο βάρος των 2.260 kg (+450 kg σε σχέση με τις V6 εκδόσεις), η Folgore έχει καλύτερη κατανομή βάρους και μεγαλύτερη ακαμψία. Επίσης, η εικόνα του εσωτερικού είναι σαφέστατα βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της GranTurismo.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν δικά σας με ένα κόστος που θα ξεπερνά τις 200.000 ευρώ. Σεβόμαστε λοιπόν τη Maserati που πήρε τον δύσκολο δρόμο, λανσάροντας πριν από τους ανταγωνιστές της τη νέα γενιά της GranTurismo τόσο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και ως ηλεκτρική, διακινδυνεύοντας ενδεχομένως την κληρονομιά της. Αλλά με βάση όσα βιώσαμε από κοντά με τη Folgore, το μεγάλο στοίχημα έχει κερδηθεί.

KEY TECH

Για να κάνει την φόρτιση όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και γρήγορη, η Maserati GranTurismo Folgore, πέραν της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής 800V, διαθέτει αυτόματη προθέρμανση της μπαταρίας (Automatic Battery Pre-conditioning), η οποία ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται κοντά σε σταθμό ταχείας φόρτισης. Το σύστημα προετοιμάζει την μπαταρία, ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία της για να μειώσει τους χρόνους φόρτισης. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι σε μόλις 5 λεπτά, σε ταχυφορτιστή 270 kW, η μπαταρία της Folgore κερδίζει 100 km αυτονομίας.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 761 PS, 1.350 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 92,5 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 2,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 325 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: –
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 450 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.959/1.957/1.353 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.929 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 270 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.260 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 230.000 ευρώ (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το Kia EV6 GT
Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Ford Bronco
Οδηγούμε το νέο Hyundai Ioniq 6 στην Ισπανία