Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Ford Bronco

Ελλάδα 18:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Ford Bronco

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Ford Bronco

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το αμερικανικό εκτός δρόμου icon έχει ήδη βγάλει διαβατήριο για την Ευρώπη και εμείς σας μεταφέρουμε πρώτοι τις οδηγικές μας εντυπώσεις.

Advertisement
Advertisement

Ναι, το Ford Bronco είναι ένα άλλο SUV και πολύ σύντομα θα μπορεί κανείς να το αγοράσει και στην Ευρώπη. Οι γνώστες ίσως να θυμούνται το αρχέτυπο Bronco που είχε πρωτοεμφανιστεί το 1966. Ήταν ένα σχετικά φθηνό, τίμιο off-road, του οποίου η παραγωγή διήρκεσε πέντε γενιές και ολοκληρώθηκε το 1996.

Φτάνοντας στο 2021, την χρονιά που το Bronco επέστρεψε για να αντιμετωπίσει το Jeep Wrangler σε ένα πεδίο δράσης όπου ναι μεν η Ford κυριαρχεί στην αγορά των ΗΠΑ με το F-150 αλλά ακόμη δεν έχει καθιερωθεί όσο η Jeep. Με ίδιο όνομα όπως και πριν και σε γενικές γραμμές με το ίδιο brutal στυλ, το νέο super-boxy μοντέλο της Ford με τους στρογγυλούς προβολείς και το πληθωρικό αμάξωμα έχει τον τρόπο του για να γοητεύσει.

Στην Αμερική, το βασικό επίπεδο εξοπλισμού (ένα από τα οκτώ) κοστίζει από 31.300 δολάρια (περίπου 29.365 ευρώ), ενώ τα ευρωπαϊκά μοντέλα – που έρχονται το 2023 – αναμένεται να κοστίζουν σημαντικά περισσότερο.

Advertisement
Advertisement

Ακριβώς όπως το Wrangler, το Bronco διαθέτει πλαίσιο σκάλας για απόλυτη ικανότητα εκτός δρόμου. Αλλά, το πιο σημαντικό, έχει υιοθετηθεί μία ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, πράγμα που σημαίνει ότι το Bronco προσφέρει μεγάλα επίπεδα άνεσης και δυνατότητες μακριά από την άσφαλτο. Εντάξει, είναι κάτι διαφορετικό και ίσως να απέχει λίγο από ένα Land Rover Defender (σίγουρα, όχι σε πλαίσιο σκάλας), αλλά η οδήγηση, η ευελιξία και η αίσθηση του τιμονιού του Ford είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά για την καθημερινή οδήγηση στο δρόμο.

Ούτε ο τετρακύλινδρος κινητήρας Ecoboost των 2,3 λίτρων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας αφήνει περιθώρια για μεμπτά σχόλια. Κάθε άλλο, αποδίδοντας 275 ίππους και 420 Nm (κατά SAE), προσφέρει περισσότερο από όσα χρειάζεσαι και κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα. Επίσης, διαθέσιμος είναι και ένας twin-turbo V6 2,7 λίτρων με 335 ίππους και 563 Nm (αυτή είναι η έκδοση που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη), ενώ το επερχόμενο Bronco Raptor θα ξεπερνά τους 400 ίππους. Όλοι οι κινητήρες είναι διαθέσιμοι με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, ενώ ο βασικός των 2,3 λίτρων διατίθεται με στάνταρ το μηχανικό των επτά σχέσεων.

Advertisement

Αν έπρεπε να επισημάνουμε κάτι το σημαντικό, αυτό θα ήταν μία καλύτερη ποιότητα κύλισης του Bronco στο δρόμο, δηλαδή λιγότερο θόρυβο στις εκδόσεις soft-top. Με την πρώτη ματιά, η αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή (η οποία, παρεμπιπτόντως, χρειάζεται δύο άτομα για να αναδιπλωθεί πλήρως) θα μπορούσε να έχει καλύτερη εφαρμογή και ενώ φαίνεται συμπαγής, στις υψηλές ταχύτητες αρχίζει να δημιουργείται κάποιος αεροδυναμικός θόρυβος. Ένα ζήτημα που μπορεί να εξαλειφθεί αφαιρώντας εντελώς την οροφή (αν θέλετε μαζί και τις πόρτες), αλλά αυτό πιθανότατα μπορεί να το πράξουν ελάχιστοι στα… βόρεια. Από την άλλη, ίσως και αρκετοί στις χώρες με μεσογειακό κλίμα..

Advertisement

Η καμπίνα είναι στιβαρή και δείχνει να αντέχει στην πολύ σκληρή χρήση. Ακόμα και στην έκδοση Outer Banks, μπορεί να μην βγάζει κάτι ιδιαίτερα βελούδινο ή premium, αλλά τα σκληρά και υψηλής αντοχής πλαστικά που ανταπεξέρχονται στις κακουχίες του off-road είναι ότι καλύτερο. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ανέσεις και λειτουργίες, όπως η συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, ο κλιματισμός και τα θερμαινόμενα καθίσματα, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι ιδιαίτερα καλοί. Επίσης, παρά τα σχεδόν 2,2 μέτρα πλάτος του αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών), το επίπεδο, τετραγωνισμένο καπό εξασφαλίζει την πολύ καλή ορατότητα.

Advertisement

Οποιουσδήποτε ενδοιασμούς και αν έχεις το Bronco τους εξανεμίζει όταν βρεθεί εκτός δρόμου. Παρά τη funky εμφάνισή του είναι σχεδόν ασταμάτητο όταν η άσφαλτος τελειώνει. Πράγματι, ο επιλογέας λειτουργίας κίνησης G.O.A.T (Goes Over Any type of Terrain) διαθέτει επτά διαφορετικά προγράμματα – Normal, Eco, Slippery, Sand, Baja, Mud/Ruts και Rock Crawl. Βασικά, σε οποιοδήποτε εκτός δρόμου σενάριο μπορείτε ενδεχομένως να σκεφτείτε να αποκλείσετε τη μηδενική βαρύτητα.

Και κάθε λειτουργία έχει έντονα διαφορετική αίσθηση, με το Bronco να χρησιμοποιεί εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικό και κιβώτιο με «κοντό» για να σας βοηθήσει στις πιο πολλές από τις δύσκολες καταστάσεις. Τα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν αποσύνδεση της εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου για μεγαλύτερη ελευθερία άρθρωσης πάνω από μεγάλους βράχους.

Το τμήμα μάρκετινγκ έχει διαπρέψει και με τα ονόματα διαφόρων πρόσθετων. Για παράδειγμα, το πακέτο Sasquatch διαθέτει ελαστικά 35 ιντσών, εμπρός και πίσω άξονες με ηλεκτρονικό «κλείδωμα», τελική σχέση μετάδοσης 4,7 και αναβαθμισμένα αμορτισέρ Bilstein.

Στην πραγματικότητα, όποια προδιαγραφή και αν επιλέξετε για το Bronco θα είναι ταμάμ στην άγρια φύση. Περάσαμε μεγάλο μέρος του χρόνου μας με το Bronco γύρω από μια ειδική εκτός δρόμου πίστα και παρά το γεγονός ότι φορούσε ελαφρώς λιγότερο σκληροπυρηνικά ελαστικά μας έδωσε να καταλάβουμε πως δεν απέχει και πολύ από ένα Wrangler.

Το πιο χαρακτηριστικό ήταν το πόσο εύκολο ήταν στην οδήγησή του τόσο εκτός δρόμου όσο και εντός δρόμου. Και ενώ μπορεί να μην διαθέτει τις ίδιες ακριβώς εκτός δρόμου ικανότητες με ένα Wrangler, είναι αρκετά κοντά ώστε να πιέζεσαι σκληρά για να πεις ότι υπάρχει μια μικρή διαφορά από το Jeep.

Είναι εύκολο να πούμε ότι το Bronco είναι γεμάτο γοητεία και χαρακτήρα με έναν τρόπο που αποτυπώνεται σε ελάχιστα σύγχρονα. Αυτή όμως είναι η αλήθεια ακόμη και αν δεν δικαιώνει πλήρως το συνολικό πακέτο. Το νέο Bronco ισορροπεί σε μια λεπτή γραμμή μεταξύ της γνήσιας, ακατέργαστης off-road ικανότητας του και την διατήρηση των χαρακτηριστικών του για όσους κινούνται στην πόλη. Κάτι τέτοιο μπορεί να ακούγεται ανόητο, αλλά η Land Rover υιοθέτησε αυτή την συνταγή με το Defender και αποκομίζει τα οφέλη που προστάζει το σύγχρονο lifestyle.

Έτσι, αν έχετε το μπάτζετ (κάτι που θα μάθουμε σύντομα) και θέλετε κάτι πολύ διαφορετικό με δυνατότητα μετάβασης οπουδήποτε, τότε το Bronco είναι αυτό που ζητάτε. Από τα χιονοδρομικά κέντρα μέχρι τα σουλάτσα στην παραλιακή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To Ford Bronco θα… αρρωστήσει κόσμο (+video)
Ford Bronco: Μοναδικό στιλ και κορυφαίες off road δυνατότητες
Ford Bronco: Με απίστευτες εκτός δρόμου δυνατότητες