Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG4 Exclusive 64 kWh 204 PS

Ελλάδα 6:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MG4 Exclusive 64 kWh 204 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG4 Exclusive 64 kWh 204 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

H MG επιστρέφει με νέα ταυτότητα δηλώνοντας εμφατικά την πρόθεσή της να παίξει ρυθμιστικό ρόλο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το MG4 είναι η απόδειξη ότι μπορεί να το καταφέρει.

Advertisement
Advertisement

Εάν πριν από κάποια χρόνια μας έλεγαν ότι θα ξαναδούμε το σήμα της MG -και μάλιστα σε ένα mainstream μοντέλο με πολύ φιλόδοξους στόχους- είναι πολύ πιθανό να θεωρούσαμε πως έχουμε να κάνουμε με μια αθεράπευτα ρομαντική πρόβλεψη με μπόλικη δόση φαντασίας.

Όταν λίγο μετά το ξεκίνημα της νέας χιλιετίας η MG έφτασε στο απόλυτο ναδίρ και πέρασε στα χέρια των Κινέζων, το ειδικό βάρος της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν πρακτικά μηδενικό επιδεικνύοντας κατά κύριο λόγο κακές αντιγραφές χαμηλής ποιότητας και αμφίβολης αξιοπιστίας.

Όμως σήμερα η ιστορία αποδεικνύει πως αυτή ήταν απλά η αρχή μιας αυτοκινητικής επανάστασης. Αν οι Κορεάτες κατάφεραν να εκπλήξουν τους πάντες με την αλματώδη ανάπτυξη των δύο τελευταίων δεκαετιών, είναι η σειρά των Κινέζων να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Εχουν ήδη καθιερωθεί ως φορέας τεχνολογίας αλλά και ως βασικός προμηθευτής πρώτων υλών και υλικοτεχνικού εξοπλισμού ακόμα και για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και πλέον έχουν θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο επέκτασης της αυτοκινητοβιομηχανίας τους στις αγορές όλου του πλανήτη. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι η MG βρέθηκε τη σωστή στιγμή στο σωστό στρατόπεδο και έτσι σήμερα, ως σύγχρονος δούρειος ίππος, πρωτοστατεί σε αυτό το σχέδιο φέρνοντας τα νέα δεδομένα κάτω από τον μανδύα του γνώριμου ονόματος της άλλοτε βρετανικής φίρμας.

Μιλάμε επομένως για μια εντελώς διαφορετική MG, και το MG4, ως το νεότερο μέλος της γκάμας που φτιάχτηκε με την προοπτική μιας παγκόσμιας καριέρας, είναι ο ιδανικός πρόλογος της περιόδου εξωστρέφειας της εταιρείας. Αυτή η περίοδος δηλώνεται καταρχάς με τη στροφή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας.

Advertisement

Το MG4 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που έχει προκύψει από τη συνεργασία του Σχεδιαστικού Κέντρου του ομίλου SAIC (στον οποίο ανήκει η MG) στη Σανγκάη με το νέο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό τμήμα Advanced Design Studio του ομίλου στο Λονδίνο, έχοντας μάλιστα και τη συνδρομή και της Βρετανικής Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών.

Advertisement

Δεν αποκλείεται η αιχμηρή hatchback σιλουέτα ενός όγκου με έντονες γραμμές και τονισμένες ακμές να διχάσει τις απόψεις, όμως είναι σίγουρο ότι δεν περνά απαρατήρητη. Οπως σίγουρο είναι και το γεγονός πως η εικόνα έχει τη φρεσκάδα και τη σωστή δόση ιδιαιτερότητας ώστε να δηλώνει πως το MG4 ανήκει στη νέα γενιά αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων.

Κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στη μινιμαλιστική προσέγγιση του εσωτερικού στα πρότυπα της Tesla, σε συνδυασμό με στοιχεία που μαρτυρούν την άντληση έμπνευσης από διάφορες ευρωπαϊκές φίρμες. Το ελαφρώς τετραγωνισμένο τιμόνι με την παχιά στεφάνη θυμίζει, για παράδειγμα, αυτό της BMW iX, η ιδέα της αιωρούμενης κεντρικής κονσόλας είναι κάτι που συναντάμε σε αρκετά νέα μοντέλα της BMW και της Renault, ενώ η διάταξη της κεντρικής οθόνης αφής και του πίνακα οργάνων πλησιάζει αυτή των VW ID.

Ολα τα παραπάνω δεν είναι παρά θετικές ενδείξεις για την προσπάθεια της MG να αποδώσει ένα μοντέρνο και λειτουργικό εσωτερικό. Και η αλήθεια είναι πως αυτό επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με μια ποιοτική συνέπεια η οποία επιτρέπει στο MG4 να κοιτά στα ίσια τον ανταγωνισμό.

Advertisement

Το ίδιο καταφέρνει και με το τεχνολογικό πακέτο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας και ασφάλειας που συνοδεύει το MG4 από την εισαγωγική κιόλας έκδοση. Η κεντρική οθόνη 10,25’’ έχει καλοσχεδιασμένα γραφικά υψηλής ανάλυσης, ενώ ο μικρότερος πίνακας οργάνων με τα ζωντανά χρώματα προβάλλει όλες τις απαραίτητες για την οδήγηση πληροφορίες.

Το σύστημα πολυμέσων έχει μια απλοϊκή αλλά εύχρηστη δομή, όμως το σχετικά μικρό μέγεθος της γραμματοσειράς και των ψηφιακών διακοπτών δυσκολεύει λίγο την πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου, οι οποίες εκτελούνται στο σύνολό τους μέσω της οθόνης.

Υπάρχει ωστόσο δυνατότητα ανάθεσης του χειρισμού βασικών λειτουργιών, όπως η επιλογή κάποιου από τα πέντε προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, Snow, Custom και Standard) ή μιας από τις τέσσερις βαθμίδες αναγεννητικής πέδησης, στους δύο διαμορφώσιμους φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν στο τιμόνι.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η επεξεργαστική ταχύτητα και η απόκριση του συστήματος στους απτικούς χειρισμούς είναι ικανοποιητική, ενώ προσφέρεται συμβατότητα με Android Auto αλλά και Apple CarPlay, για το οποίο όμως απαιτείται σύνδεση του τηλεφώνου μέσω USB.

Από εκεί και πέρα, το προηγμένο προφίλ των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης ADAS του πακέτου MG Pilot που συνοδεύει όλες τις εκδόσεις (περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας) είναι ενδεικτικό της τεχνολογικής πληρότητας του MG4, στην οποία άλλωστε οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και η κατάκτηση της μέγιστης βαθμολογίας πέντε αστέρων στη σχετική αξιολόγηση ασφάλειας του οργανισμού Euro NCAP.

Και αυτό είναι ένα από τα σημαντικά ατού που προσφέρει η νέα, αποκλειστικά ηλεκτρική, ευέλικτη πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform) του ομίλου SAIC που κάνει πρεμιέρα στο MG4. Αυτή θα αποτελεί τη βάση των μελλοντικών MG, υποστηρίζοντας από hatchback και SUV έως sports cars, όπως το εντυπωσιακό Cyberster που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Με μήκος στα 4.287 mm και μεταξόνιο 2.705 mm, το MG4 μπαίνει στο παιχνίδι των μεσαίων ηλεκτρικών hatchback κοιτώντας απευθείας τα VW ID.3 και CUPRA Born. Η τύπου skateboard πλατφόρμα MSP έχει βοηθήσει σημαντικά στη διαμόρφωση ενός ιδιαίτερα ευρύχωρου εσωτερικού τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Μάλιστα το χαμηλό ύψος της νέας σχεδίασης μπαταρίας ONE PACK έχει επιτρέψει και την αντίστοιχη μείωση του ύψους του πατώματος.

Ετσι, παρά τη σχετικά χαμηλή γραμμή της οροφής που δίνει στη σιλουέτα του MG4 ένα πιο κόμπακτ οπτικό αποτύπωμα (πλησιάζοντας τα δεδομένα των συμβατικών hatchback), ακόμα και οι πίσω επιβάτες έχουν μπόλικο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Η ευρυχωρία του εσωτερικού συνεπικουρείται από την παρουσία αρκετών πρακτικών βοηθητικών χώρων, όπως αυτός κάτω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Ο χώρος αποσκευών είναι απλά ικανοποιητικός φτάνοντας τα 363 lt, αλλά έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμα για τα καλώδια φόρτισης.

Η βασική διάταξη της πλατφόρμας MSP είναι πισωκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, προσφέροντας σε πρώτη φάση τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μπαταρίας 51 kWh με κινητήρα 170 PS και 64 kWh με 204 PS. Σύντομα όμως στην γκάμα θα προστεθεί και μια έκδοση με ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία (77 kWh) καθώς και το κορυφαίο MG4 XPower με δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και 435 PS. Ολες οι εκδόσεις έχουν αρχιτεκτονική 400V, ενώ η έκδοση Exclusive με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh που δοκιμάζουμε συνοδεύεται από στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW και μέγιστη ισχύ ταχυφόρτισης DC 135 kW, καθιστώντας εφικτή τη φόρτιση από 10%-80% της μπαταρίας σε 35 λεπτά.

Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά ενός άκρως ανταγωνιστικού τεχνολογικού πακέτου προδιαγραφών, χωρίς ωστόσο να φανερώνουν την έμπρακτη διάσταση του MG4. Και η αλήθεια είναι ότι στην πράξη το νέο ηλεκτρικό MG ξεπερνά τις προσδοκίες. Ψάχνοντας εξονυχιστικά θα εντοπίσεις κάποιες ελάχιστες αστοχίες σε λεπτομέρειες του φινιρίσματος, οι οποίες ωστόσο δεν αλλοιώνουν την ευχάριστη και μοντέρνα αύρα του εσωτερικού.

Η θέση οδήγησης είναι ελαφρά χαμηλότερη συγκριτικά με τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα και θα βολέψει εύκολα κάθε ανάστημα. Τα καθίσματα αποδεικνύονται εξαιρετικά ξεκούραστα ακόμα και μετά από αρκετές ώρες συνεχόμενης οδήγησης, ενώ η γνώριμη ηλεκτρική φιλικότητα στην καθημερινότητα τονίζεται από την καλή ηχομόνωση, την ευελιξία αλλά και την δεμένη, ποιοτική κύλιση.

Δεν θα κρύψουμε πως το δυναμικό προφίλ του MG4 είναι μια ευχάριστη έκπληξη και σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα του. Η εκκίνηση γίνεται χωρίς το πάτημα κάποιου διακόπτη, όπως και στα ηλεκτρικά του ομίλου VW. Απλά κάθεσαι και πιέζεις το φρένο. Οι δύο οθόνες ανάβουν δηλώνοντας πως το MG4 έχει ξυπνήσει και το μόνο που μένει είναι να επιλέξεις τη φορά της κίνησης προς τα εμπρός ή πίσω από τον περιστροφικό επιλογέα μετάδοσης στην κεντρική κονσόλα.

Παραδόξως βέβαια τα καθίσματα δεν έχουν αισθητήρα ώστε το αυτοκίνητο να απενεργοποιείται αυτόματα όταν βγαίνεις από αυτό, οπότε η απενεργοποίηση γίνεται είτε μέσω σχετικής λειτουργίας που υπάρχει στο μενού της κεντρικής οθόνης, είτε κλειδώνοντας το αυτοκίνητο.

Οι πρώτες θετικές οδηγικές ενδείξεις έρχονται από το καλά ζυγισμένο, ακριβές και ζωντανό τιμόνι, αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα με το εξαιρετικό σε αίσθηση και γραμμικό σε όλη τη διαδρομή πεντάλ. Το MG4 είναι από τα ελάχιστα, μέχρι στιγμής, ηλεκτρικά μοντέλα που δεν καταφεύγουν σε υπερμεγέθεις τροχούς και παχιά ελαστικά.

Τα καταφέρνει ωστόσο περίφημα στις λακκούβες και τις ανωμαλίες ακόμα και με τους στάνταρ 17άρηδες τροχούς με τα φυσιολογικών διαστάσεων Continental (215/50), φανερώνοντας έτσι την πολύ καλή δουλειά στη ρύθμιση της ανάρτησης.

Εχει την ενδοτικότητα που χρειάζεται για μια άνετη κύλιση, όμως είναι και όσο σφιχτή απαιτείται για να ελέγχει με ακρίβεια τις δυναμικές φορτίσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος. Μάλιστα το πάτημα έχει μια πιο αέρινη αίσθηση από αυτή που συνήθως συναντάμε σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κρύβοντας σε μεγάλο βαθμό το πραγματικό βάρος.

Το MG4 δεν βασίζεται τόσο στην πολύ υψηλή πρόσφυση των ελαστικών όσο στο δυναμικό πλεονέκτημα του χαμηλού κέντρου βάρους, της κατανομής που πλησιάζει το 50:50 και της ισορροπίας του πλαισίου, που δίνει μια ευχάριστη συνοχή μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα. Και η εικόνα του καλοζυγισμένου συνόλου παραμένει ακόμα και σε ρυθμό που προκαλεί την πρόσφυση, κάτι που δεν είναι δύσκολο να συμβεί λαμβάνοντας υπόψη τους 204 PS και τα 250 Nm άμεσης ροπής.

Τα 7,9’’ για το 0-100 km/h είναι άλλωστε ενδεικτικά των σβέλτων επιδόσεων, που μάλιστα διατηρούν την ικμάδα τους ακόμα και όταν η ταχύτητα ανέβει σε τριψήφιες τιμές. Καθόλου άσχημα για ένα hatchback με οικογενειακό χαρακτήρα. Και όλα αυτά τη στιγμή που η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτές συνθήκες εντός και εκτός πόλης κυμάνθηκε εύκολα στις 16,4 kWh, κάτι που σημαίνει πως η αυτονομία της έκδοσης με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh πλησιάζει τα πραγματικά 400 km.

Είναι λοιπόν απόλυτα φυσιολογικό να μιλάμε για μια ευχάριστη έκπληξη, η οποία μεγεθύνεται εκθετικά όταν στην εξίσωση μπαίνουν και τα οικονομοτεχνικά δεδομένα. Βλέπετε, η έκδοση Exclusive των 64 kWh σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση κοστίζει 28.750 ευρώ (24.450 για την Excite των 51 kWh), ενώ όπως όλα τα MG συνοδεύεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Το MG4 λοιπόν δεν είναι μόνο ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό μεσαίο hatchback με χώρους, τεχνολογία, ποιοτική συνέπεια και ευχάριστο οδηγικό προφίλ. Είναι όλα τα παραπάνω σε τιμή- πρόκληση, η οποία δεν προκύπτει ως συνέπεια υποχωρήσεων, αλλά ως στοιχείο διαμόρφωσης μιας άπαιχτης value for money πρότασης που φέρνει νέα δεδομένα και σίγουρο πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό.

KEY TECH

Η μπαταρία ONE PACK της MG ξεχωρίζει χάρη στην καινοτόμα οριζόντια διάταξη των κυψελών. Αυτή η σχεδιαστική επιλογή έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του ύψους της μπαταρίας σε μόλις 110 mm, τιμή που είναι η μικρότερη στην κατηγορία. Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καλύτερη χωροταξική διαμόρφωση, αλλά και για μείωση του συνολικού ύψους του αυτοκινήτου. Πλεονέκτημα της διάταξης ONE PACK είναι η δυνατότητα διατήρησης των ίδιων διαστάσεων για τα κελύφη συστοιχιών από 40 έως και 150 kWh. Αυτό το χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλατφόρμα MSP είναι σε θέση να υποστηρίξει μελλοντικά συστήματα ανταλλαγής μπαταριών BaaS (Battery as a Service), σημαίνει ότι θα υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της μπαταρίας του αυτοκινήτου με μεγαλύτερη αν ο ιδιοκτήτης χρειαστεί κάποια στιγμή μεγαλύτερη αυτονομία. Επιπλέον, το πακέτο πλατφόρμα, μπαταρίες και ηλεκτρικές μονάδες του MG4 είναι προετοιμασμένο για μελλοντική αναβάθμιση από τα 400 στα 800V ώστε να προσφέρεται ακόμα ταχύτερη φόρτιση αλλά και αυξημένη ενεργειακή απόδοση.

TECH – MG4 Exclusive
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 204 PS, 250 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 64 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 7,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 16,4 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 390 km (WLTP: 450)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.287/1.836/1.516 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 363 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.685 kg
ΤΙΜΗ: €36.750 (28.750 με επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200
Δοκιμή: MG ZS 1.5 VT-i (+video)