Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Avenger 156 PS 54 kWh

Ελλάδα 10:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Jeep Avenger 156 PS 54 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Avenger 156 PS 54 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί να είναι το πιο μικρό αλλά οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν πως για την Jeep το Avenger θα είναι το πιο σημαντικό μοντέλο στην γκάμα της.

Advertisement
Advertisement

Πως αλλάζουν οι καιροί. Και μάλιστα πολύ γρήγορα και εξηλεκτρισμένα. Και ποιος θα περίμενε πως το πρώτο Jeep που θα ξεπουλούσε στην Ελλάδα πριν καν λανσαριστεί θα ήταν και το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας.

Το Avenger αρέσει, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Έχοντας κατακτήσει ακόμη και τον πιο πρόσφατο τίτλο του «Car of the Year» για την Ευρώπη, έρχεται και η πολύ μεγάλη ζήτηση για να επιβεβαιώσει τον σημαντικό ρόλο που θα έχει το μικρότερο Jeep στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV. Και από τις αρχές του επόμενου έτους η γκάμα θα διευρυνθεί τόσο με μία ήπια υβριδική έκδοση όσο και με μία plug-in που θα έχει και τετρακίνηση.

Για την ώρα το momentum ανήκει στο ηλεκτρικό Avenger που καταφέρνει να αποσπά κολακευτικά σχόλια για την εμφάνισή του (σ.σ. κατασκευάζεται στην Πολωνία και σχεδιάστηκε στην Ιταλία). Ακόμη και αν δεν είχαμε στη διάθεσή μας το μοντέλο με το κροκί χρώμα του λανσαρίσματος, το γκρι γράφει μια χαρά στο φωτογραφικό φακό.

Advertisement
Advertisement

Σχετικό-άσχετο: Και ξέρετε ποιο είναι το ειρωνικό; Πως η «αδερφή» Fiat ανακοίνωσε πρόσφατα πως καταργεί το γκρι από την γκάμα της…

Αυτό είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει τη Jeep αφού το Avenger δείχνει το ίδιο ελκυστικό με τη διχρωμία του γκρι και τη μαύρη οροφή. Λογικά αυτός είναι και ένας συνδυασμός λιγότερο φανταχτερός και πιο διαχρονικός. Όσο για το σχεδιασμό υπάρχει μια απλότητα με συμπαγές στιλ, όμορφες αναλογίες και τη χαρακτηριστική μάσκα να ενσωματώνεται άψογα με τους προβολείς LED που έχουν ένα ιδιαίτερο σχήμα και που αναβοσβήνουν όταν ξεκλειδώσεις σαν να σε καλωσορίζουν. Μία ακόμη λεπτομέρεια είναι και οι ψηλά τοποθετημένες λαβές στις πίσω πόρτες.

Advertisement

Αυτό όμως που ξεχωρίζει το Avenger στο είδος του είναι ένας έντονα off-road αέρας χάρη στα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά και τα 20+ εκατοστά απόστασης από το έδαφος. Όσο για τις γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας αυτές είναι στις 20, 32 και 20 μοίρες, αντίστοιχα. Θα μου πείτε τι νόημα έχουν αυτά τα νούμερα σε ένα προσθιοκίνητο ηλεκτρικό;

Θυμηθείτε πως μιλάμε για ένα Jeep που προσφέρει από τον βασικό εξοπλισμό τη λειτουργία «select terrain» με δυνατότητα επιλογής 6 διαφορετικών προγραμμάτων κίνησης (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud, Snow) μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Advertisement

Τώρα, αν αναρωτιέστε για το μέγεθος του Avenger να σας πούμε πως το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,08 μέτρα. Υπολείπεται 16 εκατοστά από ένα Renegade ή αν προτιμάτε είναι 12,7 εκατοστά πιο κοντό από ένα Ford Puma. Όσο για το πλάτος αυτό είναι στα 1,78 μέτρα και το ύψος στα 1,53 μέτρα, όσο περίπου ένα Peugeot 2008.

Περνώντας στην καμπίνα εισπράττεις πολύ γρήγορα μία Jeep γεύση δίχως φλυαρίες και περιττά. Η απλότητα και η πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο και παρά τα σκληρά πλαστικά η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Σημειώστε δε πως υπάρχει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης, όπως μπορείτε να δείτε από τα χρυσαφί ένθετα στο ταμπλό που δίνουν ένα νεανικό τόνο.

Advertisement

Εννοείται πως το βλέμμα πέφτει κατευθείαν στις δύο οθόνες. Από τη θέση του οδηγού και πάνω από το τιμόνι με το μεγάλο Jeep στο κέντρο του έχεις μπροστά σου έναν μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (7,5 στην βασική έκδοση). Προσφέρει πλούσια πληροφόρηση και διαφορετικές θεματικές ενότητες.

Όσο για την touch-screen των 10,25 ιντσών είναι μεγάλη και με πολύ όμορφα γραφικά παραπέμποντας μας στο πρότυπο του ηλεκτρικού Fiat 500. Είναι πολύ γρήγορη και φωτεινή ακόμη και στο δυνατό ήλιο. Λίγο χαμηλότερα υπάρχει μια τετράδα από φυσικούς διακόπτες που δίνει πρόσβαση στο μενού. Ακόμη πιο χαμηλά υπάρχει μία σειρά από διακόπτες για την πρόσβαση στο κλιματισμό, ενώ πολύ θετικό είναι πως υπάρχει και ροοστάτης για την ένταση της φωνής.

Ο αεραγωγός διατρέχει το ταμπλό και από κάτω υπάρχει μία διαμήκης θέση για μικροαντικείμενα που είναι πολύ βολική. Ακόμη πιο βολικό είναι το τεράστιο ντουλαπάκι της κεντρικής κονσόλας που χωρά μέχρι και ένα μικρό σακίδιο και που έχει ένα έξυπνο κάλυμμα που αναδιπλώνεται όπως ένα μαγνητικό σε tablet.

Κάτι που παρατήρησα είναι πως ανάλογα πως θα αναδιπλώσεις το κάλυμμα από το ντουλαπάκι μπορεί να σου κρύψει τους διακόπτες για την επιλογή της κίνησης. Μέσα στο ντουλαπάκι υπάρχει και η ασύρματη θέση φόρτισης για smartphone. Πολύ ωραία ατμόσφαιρα δημιουργεί το βράδυ ο κρυφός φωτισμός και οι δύο LED αγκύλες στα πλαϊνά. Οι οποίες αλλάζουν χρώμα από το μενού των ρυθμίσεων.

Όσο για τους χώρους οι μπροστά κάθονται άνετα, όπως και οι πίσω αν δεν είναι ιδιαίτερα ψηλοί (π.χ. άνω του 1,85 μέτρων) που θα αναζητήσουν λίγα περισσότερα εκατοστά για τα γόνατά τους (υπάρχει ένα χαμηλό τούνελ). Θυμηθείτε πως μιλάμε για ένα ηλεκτρικό με μεταξόνιο 2.562 χιλιοστών και μήκος λίγο πάνω από τα 4,0 μέτρα.

Οπότε, τηρουμένων των αναλογίων οι χώροι θα μπορούσαμε να πούμε πως ξεπερνούν τις προσδοκίες. Όπως και το τετραγωνισμένο πορτμπαγκάζ των 355 λίτρων με το δίπατο χώρο. Εννοείται πως υπάρχουν όλες οι ψηφιακές δυνατότητες συνδεσιμότητας και όλα τα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης οδηγού.

Και πάμε σε αυτά που δεν φαίνονται, δηλαδή στα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που έχει ως βάση την πλατφόρμα eCMP του ομίλου Stellantis. Την κίνηση στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει ο νέος ηλεκτροκινητήρας του γκρουπ που αποδίδει 156 ίππους και 256 Nm.

Τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα στις 50,8) που διασφαλίζουν μια εργοστασιακή αυτονομία στα 400 χιλιόμετρα. Ο ενσωματωμένος φορτιστής είναι στα 11 kW και στα θετικά συνυπολογίζεται και η στάνταρ αντλία θερμότητας.

Πρακτικά, την περίοδο του καύσωνα αυτή δεν χρειάζεται σε τίποτα (ωφελεί σε χειμωνιάτικες συνθήκες) και παρά τις υψηλές θερμοκρασίες η αυτονομία ήταν κοντά στην εργοστασιακή με μία κατανάλωση κοντά στις 18-20 kWh. Μία πιο ρεαλιστική κατανάλωση δίχως καύσωνα εκτιμώ πως βρίσκεται στις 16-18 kWh.

Αυτά σε αστικό κύκλο αφού οι υψηλές θερμοκρασίες αυτή την περίοδο δεν αφήνουν ανεπηρέαστο κανένα ηλεκτρικό. Ναι, αν δεν το ξέρετε η χημεία των μπαταριών των ηλεκτρικών δεν επηρεάζεται, έστω και λίγο, μόνο από το πολύ κρύο, αλλά και από την πολύ ζέστη. Συν τον κλιματισμό που λειτουργεί στο φουλ.

Αυτό, πάντως, το αναφέρω μόνο και μόνο για τις μέρες που είχα το Avenger στην Αττική και με πολύ ζέστη. Έχοντας οδηγήσει το αυτοκίνητο και στην Ισπανία μπορώ να πω με βεβαιότητα πως στον αστικό κύκλο πολύ εύκολα η αυτονομία είναι στα 400 χιλιόμετρα.

Ακόμη και στις μακρινές διαδρομές δεν πρόκειται για να πέσει κάτω από τα 320-350 χλμ. οδηγώντας με νόμιμες ταχύτητες. Εδώ θα εκτιμήσεις και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και την απουσία ενοχλητικών αεροδυναμικών θορύβων.

Η επιλογή της κίνησης γίνεται από τους διακόπτες που υπάρχουν στη βάση της κονσόλας παραπέμποντας στο πρότυπο της Fiat. Μάλιστα, αν πιέσεις δεύτερη φορά το «D» ενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας «B». Εννοείται πως η αυτονομία αλλά και οι επιδόσεις διαφοροποιούνται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα.

Στο πρόγραμμα Sport αποδίδεται η μέγιστη ισχύς των 156 ίππων, ενώ στο Normal πέφτει στους 109 ίππους και στο Eco στους 82 για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας.

Ένα ηλεκτρικό με 156 άλογα φυσικά και δεν έχει κανένα πρόβλημα για να κινήσει τους 1,6 τόνους του. Ειδικότερα στο Sport σημειώνοντας δε πως η τελική περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Το Avenger είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο με ένα setup που θα το έλεγα πως ανταποκρίνεται ιδανικά στις απαιτήσεις του νεανικού κοινού.

Τι εννοώ; Πως είναι κάπως σφιχτούτσικο βγάζοντας μια σπορτίφ αίσθηση. Μπορεί να μην είναι το πιο τζελάτο της κατηγορίας, αλλά καταφέρνει να προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης και ταυτόχρονα περνά από τις στροφές δίχως να γέρνει εμπνέοντας απόλυτη εμπιστοσύνη για το κράτημα του.

Sorry, δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για οδήγηση στο όριο, δεν βρίσκω κανένα νόημα να μιλήσω για υποστροφές κλπ. για ένα ηλεκτρικό SUV σαν το Avenger. Όχι πως υπάρχει κάποιο θέμα, τουναντίον, μπαίνει και βγαίνει από τις στροφές με την ευχέρεια ενός καλοστημένου hatch.

Αυτό που έχει νόημα είναι να αναφέρω πως σε ένα βατό χωματόδρομο τα καταφέρνει μια χαρά. Και αν θελήσεις να περάσεις και από κάποια ήπια νεροφαγώματα δεν θα σου το αρνηθεί με σύμμαχο τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Προσωπικά δεν με ενόχλησε ούτε μία ελαφρότητα που έχει το τιμόνι, μήτε τα κάπως σφιχτά σε αίσθηση φρένα. Άλλωστε, όλα τα συνηθίζεις με τον καιρό. Και κάτι μου λέει πως μήνα με μήνα θα συνηθίσουμε είναι να βλέπουμε όλο και περισσότερα Avenger να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Το χρώμα του χρήματος: Η γκάμα περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις, τις Longitude, Altitude και Summit, με υπερπλήρη εξοπλισμό. Οι τιμές του νέου Avenger ξεκινούν από τις 38.700 € (30.700 € με κρατική επιδότηση) για την έκδοση Longitude, και φτάνουν τις 43.700 € (35.700 € με κρατική επιδότηση) για την έκδοση Summit. Αρχές 2024 θα λανσαριστεί μία mild hybrid έκδοση βενζίνης καθώς και μία plug-in υβριδική που θα έχει τετρακίνηση και το σύστημα του Renegade.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Jeep Avenger  (156 PS, 54 kWh)
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 156 PS / 260 Nm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (ωφέλιμο: 50,8 kWh)
On board φορτιστής: 11 kW
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 15,4 / 18-20 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: Έως 400 / 340-380 km
Βάρος: 1.611 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.084×1.776×1.528 mm
Μεταξόνιο: 2.562 mm
Χώρος αποσκευών: 355-1.250 lt
Τιμή: από 38.700 € (με επιδότηση 30.700 €)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο VW ID. 3 Pro
Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280 PS
Δοκιμή: VW ID. Buzz