Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο;

Ελλάδα 17:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο;

ΑΓΟΡΑ

Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο;

ΑΓΟΡΑ

Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες το λογότυπό τους, αντιπροσωπεύει τη διαδρομή μέσα στο χρόνο, αλλά και την κληρονομιά τους, μέσα σ’ αυτόν. Από το 2015, πολλές φίρμες έχουν επανασχεδιάσει τα εμβληματικά τους σήματα.

Advertisement
Advertisement

Το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι μάλλον θέμα γούστου. Περί ορέξεως, που λέμε στην καθομιλουμένη…

Ωστόσο, παρατηρείται ότι σε πολλές περιπτώσεις ο επανασχεδιασμός γίνεται με τις γραφιστικές προδιαγραφές της σύγχρονης εποχής. Η αισθητική του σχεδίου προσαρμόζεται στις τάσεις και τις απαιτήσεις της εποχής μας, προσφέροντας ένα σύγχρονο και ελκυστικό αποτέλεσμα. Παράλληλα όμως, οι παραπομπές στις ιστορικές ρίζες των εταιρειών παραμένουν αναμφισβήτητες και δεν αμφισβητείται η σπουδαιότητά τους.

Μέσα από τη διατήρηση αυτών των ιστορικών παραπομπών, ο επανασχεδιασμός γίνεται μια συμβίωση του παρελθόντος και του παρόντος. Αναδεικνύονται οι ρίζες και η κληρονομιά των εταιρειών, προσθέτοντας μια διάσταση βάθους και συνέχειας στον σχεδιασμό. Αυτό δίνει στις εταιρείες μια αίσθηση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης, αφού οι πελάτες αναγνωρίζουν τη συνέπεια και τη συνδεσιμότητα με την ιστορία και τις ρίζες τους.

Aston Martin (2022)

Advertisement
Advertisement

Τα φτερά της Aston Martin δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα από τις αρχές της δεκαετίας του ’30. Το 2022 η εταιρεία μείωσε τις γραμμές, τονίζοντας το μαύρο χρώμα τους και «γέμισε» το πλαίσιο στο όνομά της.

Audi (2022)

Advertisement

Το έμβλημα της γερμανικής εταιρείας, έκανε ντεμπούτο το 1969 και δέχθηκε μια αισθητική αναβάθμιση το 2005. Πέρσι, η Audi επανασχεδίασε και τόνισε περισσότερο -με τη λογική 2D- τα εμβληματικά της δακτυλίδια.

BMW (2021)

Advertisement

Το λογότυπο της βαυαρικής φίρμας δεν έχει αλλάξει ριζικά από το 1917, όταν έκανε την παρθενική του εμφάνιση. Το 1997 υποβλήθηκε σε ένα πολύ διακριτικό facelift, που μόνο το μάτι ενός έμπειρου γραφίστα θα μπορούσε να διακρίνει με την πρώτη και το 2021 η BMW το άλλαξε σε άλλο μοτίβο και με περισσότερο λευκό χρωματισμό.

Cadillac (2021)

Με τον επανασχεδιασμό του, πριν από δύο χρόνια, το λογότυπο της Cadillac, απώλεσε τα κόκκινα, μπλε και χρυσά ένθετα, για ένα διαφορετικό, αλλά κομψό ασπρόμαυρο φόντο. Επίσης, σε αντίθεση με τις υπερυψωμένες άκρες της προηγούμενης σχεδίασης, το νέο λογότυπο ακολουθεί ένα 2D εφέ, για ένα πιο comfort σχήμα.

FCA- Stellantis (2020)

Advertisement

Στην προκειμένη περίπτωση, θα ήταν άνευ ουσίας να μιλήσουμε για επανασχεδιασμό… Πρόκειται για αλλαγή σελίδας. Από το 2020 ο όμιλος FCA και PSA έγινε Stellantis και το ολοκαίνουριο λογότυπο σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής. Με το νέο όνομα του ομίλου να φιγουράρει στο κέντρο.

Citroen (2016)

Πριν από αρκετά χρόνια τα θρυλικά, λοχιόσημα άλλαξαν φορά από κάτω, προς τα πάνω. Το 2016 η Citroen απλοποίησε ακόμα περισσότερο το σήμα της, κάνοντας παράλληλα μια σαφή παραπομπή στο μακρινό παρελθόν της. Τοποθέτησε τα βέλη σε οβάλ πλαίσιο, θυμίζοντας έτσι το αρχικό λογότυπο του 1919.

Dacia (2022)

Συνδυάζοντας αξιόπιστα αυτοκίνητα και προσιτές τιμές, η Dacia έχει περάσει στη νέα εποχή, παρουσιάζοντας από πέρσι το καλοκαίρι το ρηξικέλευθο λογότυπό της. Μια εμφανής “υπογραφή” στις μάσκες των μοντέλων, με τα αρχικά που παραπέμπουν στην αυτοκινητοβιομηχανία και  ολογράφως το “Dacia”, στο πίσω μέρος και στο εσωτερικό, σε μια εντελώς διαφορετική γραμματοσειρά.

Ford (2023)

Η αλλαγή στο σήμα της Ford είναι ανεπαίσθητη και λίγοι ήταν αυτοί που την παρατήρησαν, στο πλαίσιο της παρουσίασης του pickup F-150, στο Ντιτρόιτ. Μάλιστα, εκεί το “Μπλε Οβάλ” ήταν τοποθετημένο σε μαύρο φόντο, αλλά οι αναφορές στην παράδοση της μάρκας, δεν πρόκειται να διαφορποιηθούν.

Jaguar Land Rover/JLR (2023)

Όπως έχει γίνει γνωστό, η Jaguar Land Rover θα αποτελείται πλέον από τις Jaguar, Range Rover, Discovery και Defender. Ουσιαστικά, τα γνωστά μοντέλα της αναβιβάζονται σε εταιρική υπόσταση. Μεταξύ άλλων, αυτό σημαίνει και την αλλαγή τού εμπορικού σήματος της JLR, όπως είναι το αρκτικόλεξο της Jaguar Land Rover. Ωστόσο, ο καινούργιος λογότυπος θα χρησιμοποιείται μόνο για την επικοινωνία της εταιρείας προς τα Μέσα Ενημέρωσης και το κοινό, όπως και για σκοπούς Μάρκετινγκ και δεν θα υπάρχει στο αμάξωμα των μοντέλων των δύο.

Kia (2021)

Η Kia είχε έναν από τους πιο ρηξικέλευθους επανασχεδιασμούς σε αυτή τη λίστα. Η εταιρεία απέρριψε τη μακροχρόνια οβάλ ταυτότητά της και προχώρησε με ένα εξαιρετικά κομψό νέο λογότυπο. Αλλά η έλλειψη απόστασης μεταξύ του “I” και του “A” στο “KIA” εξακολουθεί να κάνει κάποιους στο διαδίκτυο να αναρωτιούνται ποιο είναι το νέο αυτοκίνητο “KN“.

Lancia (2022)

Η χιλιοταλαιπωρημένη Lancia, του ένδοξου αγωνιστικού παρελθόντος, με εμβληματικά αυτοκίνητα, όπως η Delta Integrale, η Stratos και όχι μόνο, ετοιμάζεται για μια ακόμα μεγάλη επιστροφή. Σ’ αυτήν θα μπει με ένα νέο, φρέσκο λογότυπο, που θα ξεχωρίζει στα ολοκαίνουρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Lotus (2019)

Το επικαιροποιημένο λογότυπο σηματοδοτεί το νέο ξεκίνημα της μάρκας. Αλλά η εμφάνιση δεν ξεφεύγει πολύ από την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας κάνοντας ό,τι έχουν κάνει πολλές άλλες μάρκες – απλώνοντας και απλοποιώντας τις λοξότμητες άκρες. Τα γράμματα Lotus έχουν επίσης έρθει στην ευθεία, για πιο καθαρή εμφάνιση.

Mini (2015)

H Mini ήταν από τις πρώτες μάρκες, που προχώρησαν σε επανασχεδιασμό του σήματός της, επιλέγοντας περισσότερο μινιμαλιστικό στυλ. Η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στην αφαίρεση των ασημένιων ακρών από το ιστορικό φτερωτό λογότυπο της Mini.

Nissan (2021)

Στα χνάρια της Mini και η Nissan, η οποία πριν από δύο χρόνια αποφάσισε να… ξεκολλήσει από τη φιλοσοφία της δεκαετίας του ’90. Εγκατέλειψε το ασημί φινίρισμα, μείωσε τις άκρες και το μέγεθος του λογότυπο και προχώρησε σε ένα μινιμαλιστικό σχέδιο, απλοποιώντας και τη γραμματοσειρά του ονόματος.

Opel (2023)

Από τις αρχές του 2024, τα νέα μοντέλα της Opel Θα φέρουν το νέο λογότυπο της μάρκας, καθώς ο χαρακτηριστικός “κεραυνός”, προσαρμόστηκε στη σύγχρονη εποχή, με τα δύο άκρα του να μην “ενώνονται, αλλά να δείχνουν παράλληλα και σαφώς πιο αιχμηρά. Ελαφρώς ανανεωμένη δείχνει και η γραμματοσειρά.

Peugeot (2021)

To 2021 η Peugeot προχώρησε σε έναν πλήρη επανασχεδιασμό του εμβληματικού της λογότυπου με το λιοντάρι. Το ολόσωμο αιλουροειδές έχει φύγει και στη θέση του υπάρχει μια νέα ασπίδα με το λεκτικό σήμα Peugoet και ένα επιθετικό (αλλά ακόμα μινιμαλιστικό) κεφάλι λιονταριού.

Porsche (2023)

Η γερμανική φίρμα τίμησε τα 75 χρόνια ιστορίας της, με το facelift του εμβληματικού σήματος. Οι σχεδιαστές της Porsche, θέλησαν να τονίσουν περισσότερο τις λεπτομέρειες, χρησιμοποιώντας εντονότερες κόκκινες ρίγες, αλλά και μαύρα γράμματα αντίθεσης στη λέξη Stuttgart. Δόθηκε έμφαση στις ανάγλυφες λεπτομέρειες του λογότυπου, αλλά και στο φινίρισμά τους.

Renault (2021)

Η Renault ήταν πραγματικά λιτή με τον επανασχεδιασμό του λογότυπου της το 2021. Το όνομα Renault αφαιρέθηκε εντελώς και το λογότυπο με ασημί διαμάντι είναι πλέον δύο αλληλοσυνδεόμενες γωνιακές γραμμές που δημιουργούν το ίδιο σχήμα.

Volkswagen (2019)

Το εμβληματικό στρογγυλό λογότυπο της Volkswagen δεν έχει αλλάξει πολύ από τα μέσα της δεκαετίας του 1940. Έτσι, για τον επανασχεδιασμό το 2019, η VW καθάρισε την εμφάνισή της με μια πεπλατυσμένη σχεδίαση που δεν έχει λοξές τομές. Και για πρώτη φορά στην ιστορία, το “W” δεν συνδέεται με το κάτω τμήμα του εξωτερικού άκρου.

Volvo (2021)

Η Volvo επανασχεδίασε αθόρυβα το λογότυπό της το 2021 και επέλεξε τη μινιμαλιστική διαδρομή. Το λογότυπο είναι πιο επίπεδο, πιο καθαρό και πιο απλό από το ασημί έμβλημα, των μέσων της δεκαετίας του 2000. Η εταιρεία αφαίρεσε ακόμη και το ορθογώνιο περίβλημα για το λεκτικό σήμα της Volvo.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Porsche τιμά τα 75 της χρόνια με νέο λογότυπο
Jaguar Land Rover: Νέα εποχή, νέο λογότυπο
Γιατί το λογότυπο της KIA δημιουργεί σύγχυση;