Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Με αυτά τα χρώματα χάνεις χρήματα

Ελλάδα 10:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Με αυτά τα χρώματα χάνεις χρήματα

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Με αυτά τα χρώματα χάνεις χρήματα

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Είναι το μαύρο, το άσπρο και το γκρι, ασφαλείς επιλογές, ή επηρεάζουν αρνητικά τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου μας;

Advertisement
Advertisement

Πολλοί είναι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων το μοντέλο αυτό καθαυτό, το είδος καυσίμου, ο κυβισμός, τα χιλιόμετρα, αλλά και ο τύπος αμαξώματος.

Βέβαια, υπάρχει και ένας ακόμη, ο οποίος πολλές φορές δεν λαμβάνεται υπόψη. Και αυτός δεν είναι άλλος από το χρώμα που έχεις επιλέξει για το αυτοκίνητό σου.

Έρευνα, λοιπόν, που διενεργήθηκε από την εταιρεία iSeeCars με δείγμα σχεδόν 6 εκατ. αγοραπωλησίες μεταξύ 2017 και 2020, καταδεικνύει πως υπάρχουν κάποια χρώματα τα οποία καταβαραθρώνουν τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου σας και κάποια όλα που την διατηρούν ψηλά.

Advertisement
Advertisement

Όταν εντός τριετίας η μέση υποτίμηση έφτασε το 37,6%, τα αυτοκίνητα που είχαν κίτρινο χρώμα κατέγραψαν πτώση μόλις 20,4%. Από κοντά και τα μπεζ, η μεταπωλητική αξία των οποίων ολίσθησε κατά 22,8 ποσοστιαίες μονάδες.

Όσον αφορά τα ανέκαθεν δημοφιλή χρώματα –μαύρο, γκρι και άσπρο –  τα ποσοστά τους κυμάνθηκαν κοντά στο μέσο όρο (37,6%). Σε απλή μετάφραση, τα συγκεκριμένα χρώματα δεν επηρεάζουν σημαντικά την μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου σας.

Advertisement

Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο και για όσους επιλέξουν το χρυσό χρώμα, καθώς σε βάθος τριετίας θα παρατηρήσουν πως το τετράτροχό τους θα χάσει το 45.6% της αρχικής του αξίας.  Λίγο καλύτερη ήταν η επίδοση των καφέ και μοβ αποχρώσεων, με την υποτίμηση ν’ αντιστοιχεί σε 42 και 41,2% αντίστοιχα.

Advertisement

Όσον αφορά τα χρώματα ανά κατηγορία αμαξώματος, η έρευνα καταδεικνύει πως η καλύτερη επιλογή για ένα pick-up είναι τα μπεζ και άσπρο, τα minivan καλό θα ήταν να τα επιλέξουμε σε μπλε, τα σεντάν σε κίτρινο, ενώ για τα κάμπριο ιδανικό χρώμα κρίνεται το κόκκινο.

Σημειώνεται πως η εταιρεία που διενήργησε την έρευνα εδρεύει στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ, όπου οι προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού ενδέχεται να είναι διαφορετικές απ’ ό,τι στη χώρα μας.

Advertisement