Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Premium τρίκυκλα με καρδιά Audi

Ελλάδα 2:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Premium τρίκυκλα με καρδιά Audi

Mobility

Premium τρίκυκλα με καρδιά Audi

Mobility

Το Audi Environmental Foundation μπαίνει στην τρίτη φάση του, με μία μη κερδοσκοπική κίνηση από την εταιρία Nunam. Οι συστοιχίες μπαταριών από τα μεταχειρισμένα Audi e-tron, κινούν τα τρίκυκλα (rickshaws) στην Ινδία.

Advertisement
Advertisement

Οι μεταχειρισμένες μπαταρίες από τα Audi e-tron, αποκτούν μία δεύτερη ζωή ηλεκτρίζουν τα rickshaws στην Ινδία και τα ανεβάζουν στην… premium κατηγορία.

Στην Ινδία τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα αποτελούν το κύριο μεταφορικό μέσο. Οικογένειες, ακόμη και 5 ατόμων, κινούνται με αυτά ενώ οι τουρίστες μεταφέρονται με τα rickshaws, που έχουν συχνά την ηλικία της Βασίλισσας Ελισάβετ.

Μέσα σε όλη αυτή την άναρχη και συχνά παραμελημένη κατηγορία οχημάτων, η γερμανο-ινδική start-up Nunam ανεβάζει το επίπεδο και φέρνει τα rickshaw στην premium κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Τα τρίκυκλα της Nunam κινούνται από χρησιμοποιημένες μπαταρίες που εξόπλιζαν τα Audi e-tron προπαραγωγής, δοκιμών και πρώτων παρουσιάσεων. Στόχος του έργου είναι να δείξει πώς οι μπαταρίες υψηλής τάσης μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν μετά τον κύκλο ζωής του στο αυτοκίνητο και να έχουν μία βιώσιμη εφαρμογή ή καλύτερα μία δεύτερη ζωή. Το έργο στοχεύει επίσης στην ενίσχυση των ευκαιριών απασχόλησης για τις γυναίκες στην Ινδία. Ειδικότερα, θα τους δοθούν τα ηλεκτρικά τρίκυκλα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους.

Advertisement

Η μη κερδοσκοπική start-up με έδρα το Βερολίνο και τη Μπανγκαλόρ χρηματοδοτείται από το Audi Environmental Foundation. Η Nunam ανέπτυξε τα τρία πρωτότυπα σε συνεργασία με την εκπαιδευτική ομάδα στις εγκαταστάσεις της Audi στο Neckarsulm. Αυτό είναι το πρώτο κοινό έργο μεταξύ της Audi AG και του Audi Environmental Foundation μαζί με τη Nunam. Τα e-rickshaw θα βγουν στους δρόμους της Ινδίας για πρώτη φορά με πιλοτική μορφή στις αρχές του 2023 και θα διατεθούν σε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό.

Advertisement

Ειδικά οι γυναίκες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα αμιγώς ηλεκτρικά τρίκυκλα για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην αγορά προς πώληση, όλα αυτά χωρίς να χρειάζονται μεσάζοντες. «Οι παλιές μπαταρίες παραμένουν εξαιρετικά ισχυρές», λέει ο συνιδρυτής της Nunam, Prodip Chatterjee και προσθέτει: «Όταν χρησιμοποιούνται σωστά, οι μπαταρίες δεύτερης ζωής μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο, βοηθώντας τους ανθρώπους σε δύσκολες καταστάσεις να αποκτήσουν εισόδημα και να αποκτήσουν οικονομική ανεξαρτησία – όλα με βιώσιμο τρόπο».

Ο πρωταρχικός στόχος της start-up είναι να αναπτύξει τρόπους χρήσης παλιών μπαταριών ως συστήματα αποθήκευσης ενέργειας δεύτερης ζωής, παρατείνοντας έτσι τη χρήση τους και χρησιμοποιώντας πόρους πιο αποτελεσματικά.

Advertisement

«Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου έχουν σχεδιαστεί για να διαρκούν όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Αλλά ακόμα και μετά την αρχική τους χρήση σε ένα όχημα, εξακολουθούν να έχουν πολλή από τη δύναμή τους», εξηγεί ο Chatterjee και προσθέτει: «Για οχήματα με χαμηλότερη αυτονομία και απαιτήσεις ισχύος, καθώς και χαμηλότερο συνολικό βάρος, είναι εξαιρετικά υποσχόμενες».

Βιώσιμη κίνηση και φόρτιση

Για να αποφύγουν την φόρτιση από το δημόσιο δίκτυο, η οποία έχει υψηλό ποσοστό ενέργειας με καύση άνθρακα στην Ινδία, η Nunam προτείνει μία άλλη λύση: Τα e-rickshaws φορτίζονται χρησιμοποιώντας ισχύ από ηλιακούς σταθμούς φόρτισης.

Τα ηλιακά πάνελ βρίσκονται στις στέγες των εγκαταστάσεων του τοπικού συνεργάτη της. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το ηλιακό φως φορτίζει μία μπαταρία  e-tron, η οποία λειτουργεί ως μονάδα αποθήκευσης «buffer». Το βράδυ, η δύναμη είναι διαθέσιμη για να περάσει στα ηλεκτρικά τρίκυκλα.

Η Nunam όμως δεν μένει εκεί και έχει σχεδιάσει και το επόμενο βήμα μετά την χρήση των μπαταριών στα e-rickshaws. Η μπαταρία η οποία πέρασε την πρώτη ζωή της σε ένα Audi e-tron και τη δεύτερη σε ένα e-rickshaw, δεν έχει φτάσει απαραίτητα στο τέλος της.

Σε ένα τρίτο βήμα, η εναπομένουσα ισχύς των μπαταριών  μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σταθερές εφαρμογές όπως ο φωτισμός LED. «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε μπαταρία όσο το δυνατό περισσότερο πριν την ανακύκλωση της», λέει ο συνιδρυτής της Nunam, Prodip Chatterjee.

Μακροπρόθεσμα, η ηλεκτρική κινητικότητα και η ηλιακή ενέργεια μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της εξάρτησης της Ινδίας από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας, να μειώσουν τον τεράστιο όγκο των εκπομπών καυσαερίων στους δρόμους της Ινδίας και να προσφέρουν στους ανθρώπους αξιόπιστη παροχή ρεύματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι γίνονται οι μπαταρίες όταν «γεράσουν»;
Με νέα ονομασία το ανανεωμένο Audi e-tron
Πόσο πραγματικά κοστίζει η φόρτιση ενός EV στο σπίτι;