Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πίσω από τη Maserati Alfieri – Μέρος 1o (vid)

Ελλάδα 4:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πίσω από τη Maserati Alfieri – Μέρος 1o (vid)

ΝΕΑ

Πίσω από τη Maserati Alfieri – Μέρος 1o (vid)

ΝΕΑ

Το 6λεπτο φιλμ που δημοσίευσε πριν λίγες ημέρες η Maserati και σας δείξαμε αμέσως στο NewsAuto.gr είναι το πρώτο μίας σειράς making of video που θα ανέβουν τις επόμενες ημέρες στα social media της μοντενέζικης εταιρείας, με θέμα πάντα την πρωτότυπη Alfieri.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Προσωπικά είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω το σχεδιασμό και την κατασκευή του πρωτότυπου από την πρωτοχρονιά, έχοντας υπογράψει σύμφωνο εμπιστευτικότητας. Δεν έπρεπε να διαρρεύσει η παραμικρή πληροφορία (πόσο μάλλον φωτογραφία) για το χαρακτήρα ή το όνομα του πρωτότυπου, τουλάχιστον μέχρι να παρουσιαζόταν στη Γενεύη. Ήταν μία πρωτόγνωρη δημοσιογραφικά εμπειρία η εσωτερική αυτή «κατασκοπεία», η οποία είχε ως σκοπό την παραγωγή μίας σειράς μίνι ντοκιμαντέρ. Το πρώτο, μπορείτε να το ξαναδείτε πατώντας ΕΔΩ.

Τώρα που η Alfieri έχει γίνει διάσημη ανά την υφήλιο μπορώ να μοιραστώ μαζί σας το παρασκήνιο μέχρι να φτάσει τελικά στην πασαρέλα της Γενεύης…

Advertisement
Advertisement

– Από τον περασμένο Ιούνιο η διοίκηση της Fiat ζήτησε από το σχεδιαστικό τμήμα της Maserati προτάσεις για ένα πρωτότυπο με την ευκαιρία του εορτασμού των 100 χρόνων. Οι σχεδιαστές ετοίμασαν τα σκίτσα τους χωρίς κανένα brief και το αποτέλεσμα ήταν μία εξωτική barchetta. Η ιδέα απορρίφτηκε μια και θεωρήθηκε ότι πέρα από σχεδιαστική άσκηση, δεν πρόσφερε τίποτα παραπάνω στην ίδια την εταιρεία.

– Το Σεπτέμβριο του 2013 η μικρή ομάδα σχεδιαστών ξαναπιάνει δουλειά. Ένα μήνα μετά, τα νέα σχέδια είναι έτοιμα. Ανάμεσά τους επιλέγονται τα σκίτσα του Quentin Amore, ενός Γαλλοϊταλού σχεδιαστή που θεωρεί την A6GCS του ’54 ως ένα από τα ομορφότερα σχήματα όλων των εποχών.

– Τον Οκτώβριο η σχεδιαστική ομάδα παίρνει το πράσινο φως για το σχεδιασμό του πρωτότυπου, το οποίο θα διαθέτει μηχανικά μέρη. Κάτω από τον Lorenzo Ramaciotti – ο οποίος είναι ο σχεδιαστικός «πατέρας» πλέον όλων των αυτοκινήτων του ομίλου (και των Chrysler Jeep) – και τον Marco Tencone (ο υπεύθυνος για τις Alfa Romeo και Maserati) οι σχεδιαστές χωρίζονται σε δύο ομάδες: μία για τον εξωτερικό σχεδιασμό με επικεφαλής τον Giovanni Ribotta (σχεδιαστή της Ghibli) και μία για το εσωτερικό με επικεφαλής τον Gianni Colonello.

Advertisement

– Στην ομάδα του Ribotta βρίσκεται και ο Έλληνας σχεδιαστής Αλέξανδρος Λιώκης, ο οποίος προσλήφθηκε στη Maserati το περασμένο καλοκαίρι, μετά τον επιτυχημένο σχεδιασμό του πρωτότυπου Alfa Romeo Gloria για λογαριασμό του IED (Istituto Europeo di Design) με έδρα το Τορίνο. Το πρωτότυπο, αν θυμάστε, παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 2013. Ο Αλέξανδρος ήταν αυτός που τελικά σχεδίασε τις λεπτομέρειες της Alfieri, όπως τη γρίλια, τα φωτιστικά σώματα, τους αεραγωγούς και τις απολήξεις της εξάτμισης.

Συναντήσαμε στο Κέντρο Σχεδιασμού της Maserati στο Τορίνο τον Αλέξανδρο Λιώκη, με τον οποίο είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Advertisement

– Το Δεκέμβριο, τα στοιχεία του CAD περνούν σε φρέζα 3D. Το πρώτο μοντέλο του αμαξώματος που φρεζάρεται είναι από σκληρό φελιζόλ.

– Πάνω στο φελιζόλ εφαρμόζεται ένα είδος εύπλαστης εποξικής ρυτίνης. Το αμάξωμα φρεζάρεται και πάλι και παίρνει για πρώτη φορά πραγματική μορφή.

Advertisement

– Το όνομα Alfieri είναι ιδέα του Amore, ο οποίος σχεδιάζει και το σχετικό λογότυπο χωρίς να γνωρίζει καν αν η διοίκηση θα το εγκρίνει. Το λογότυπο είναι άλλο από το τελικό, το οποίο προέρχεται από ένα έγγραφο στο οποίο βρέθηκε η υπογραφή του Alfieri Maserati.

– Για τρεις εβδομάδες μέσα στον Ιανουάριο, σε μία modelleria του Τορίνο, οι σχεδιαστές παρεμβαίνουν στο φρεζαρισμένο αμάξωμα, προσθέτοντας ή αφαιρώντας επιφάνειες. Τη χειρωνακτική δουλειά αναλαμβάνουν εξειδικευμένοι τεχνίτες, οι οποίοι με μεγάλη ακρίβεια ακολουθούν τις οδηγίες των σχεδιαστών.

– Το συγκεκριμένο εργαστήριο στο οποίο φτιάχτηκε η Alfieri κατασκεύασε – πάντα με την ίδια μυστικότητα – το πρωτότυπο Intrado της Huyndai. Εκεί στο παρελθόν έχουν φτιαχτεί διάφορα πρωτότυπα της Toyota, της Honda, της Ferrari ή της Porsche (βλ. 918!).

– Οι παρεμβάσεις των σχεδιαστών στο πραγματικό αμάξωμα σκανάρονται και μεταφέρονται στο μαθηματικό μοντέλο του CAD. Πίσω στο σχεδιαστικό κέντρο, η ομάδα σχεδιαστών έχει συχνές συναντήσεις με τους Ramaciotti και Tencone, οι οποίοι δίνουν τη δική τους πινελιά στα σχέδια. Ο Ramaciotti είναι σαν πατέρας όλων με τόση εμπειρία στον Pininfarina επί δύο τουλάχιστον δεκαετίες.

– Δίπλα στο epowood αμάξωμα υπάρχει μία παλιά GranTurismo με κομμένο αμάξωμα και λειτουργικά μηχανικά μέρη. Το «κουφάρι» της μελλοντικής Alfieri καθαρίζεται εσωτερικά από το φελιζόλ και προσαρμόζεται με ακρίβεια στο υπάρχον πλαίσιο. Τα δύο θα πρέπει να ταιριαστούν απόλυτα και να γίνουν ένα κανονικό αυτοκίνητο που θα μπορεί να το οδηγήσει κάποιος (εντάξει, όχι στο όριο), με πόρτες που θα ανοιγοκλείνουν στην εντέλεια και λειτουργικό εσωτερικό.

Όταν ετοιμαστεί το επόμενο making of φιλμάκι της Alfieri θα αναφερθούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, στην ίδια την κατασκευή του πρωτότυπου, στις λεπτομέρειες, στο σαλόνι, στα όργανα, στα πάντα. Για την ώρα, ξαναδείτε το βίντεο και θα σας πούμε ένα μόνο: κάθε εξάρτημα σε ένα πρωτότυπο είναι μοναδικό και συνήθως φτιαγμένο, σμιλευμένο και φινιρισμένο στο χέρι σαν κόσμημα. Στο εξής, όταν δείτε κάποιο πρωτότυπο, οποιοδήποτε πρωτότυπο σε ένα σαλόνι αυτοκινήτου, να γνωρίζετε ότι από πίσω του κρύβονται χιλιάδες, άκρως δημιουργικές και αγχωτικές εργατοώρες…