Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρονικά συστήματα: Σώζουν αλλά οι επισκευές είναι μπελάς

Ελλάδα 2:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρονικά συστήματα: Σώζουν αλλά οι επισκευές είναι μπελάς

ΝΕΑ

Ηλεκτρονικά συστήματα: Σώζουν αλλά οι επισκευές είναι μπελάς

ΝΕΑ

Τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι πλέον στάνταρ σε κάθε αυτοκίνητο και για καλό σκοπό. Τι γίνεται όμως όταν χρειαστεί να γίνει κάποια επισκευή;

Advertisement
Advertisement

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητά μας είναι η εφαρμογή των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Συστήματα κάθε είδους και με πολλές δυνατότητες τα οποία όχι μόνο διευκολύνουν τον οδηγό αλλά έχουν ανεβάσει σημαντικά και την ασφάλεια που προσφέρουν τα οχήματα.

Υπάρχει όμως μία παράμετρος την οποία δεν υπολογίζει κανείς και -σκόπιμα-αποσιωπούν και οι εταιρίες. Το κόστος επισκευής ενός τέτοιου συστήματος αν προκύψει κάποια στιγμή ένα ατύχημα.

Advertisement
Advertisement

Σε έρευνα που έκανε το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) στην Αμερική διαπιστώνει ότι οι κάμερες και οι αισθητήρες αυτών των συστημάτων απαιτούν αρκετό χρήμα και πολύ προσπάθεια από τα συνεργεία για να καλιμπραριστούν από την αρχή μετά από κάποια σύγκρουση.

Μάλιστα, οι μισοί από τους ιδιοκτήτες που ήταν αναγκασμένοι να διορθώσουν προβλήματα σε τέτοια συστήματα, δήλωσαν ότι είχαν προβλήματα στην λειτουργία τους μετά την επισκευή.

Σε αρκετές περιπτώσεις επίσης χρειάστηκε να επισκεφτούν πολλές φορές το συνεργείο έτσι ώστε να ρυθμιστούν σωστά οι σένσορες και οι κάμερες.

Advertisement

Τα δύο τρίτα από όσους χρειάστηκαν αντικατάσταση του παρμπρίζ ανέφεραν ότι είχαν θέματα με τα συστήματα υποβοήθησης.

Και τα τρία τέταρτα που είχαν πιο σοβαρές συγκρούσεις στο εμπρός μέρος (όπου είναι συνήθως και τα περισσότερα εξαρτήματα ελέγχου) ανέφεραν ότι μετά είχαν προβλήματα με την λειτουργία τους.

Advertisement

Είναι γεγονός πάντως ότι κάθε φορά που ένας αισθητήρας ή μία κάμερα βγει από το αυτοκίνητο ή αλλαχθεί, χρειάζεται ρύθμιση των συστημάτων υποβοήθησης από την αρχή.

Και αυτό γίνεται ακόμα χειρότερο, καθώς όπως διαπίστωσε η έρευνα, οι περισσότεροι μηχανικοί δεν έχουν την αρμόζουσα εκπαίδευση για να κάνουν αυτές τις εργασίες.

Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ορίζουν ότι τα συστήματα υποβοήθησης πρέπει να ρυθμίζονται κάθε φορά που ένας αισθητήρας αφαιρείται, αντικαθίσταται ή επανατοποθετείται. Αυτό σημαίνει και εκτόξευση του κόστους μιας επισκευής.

Για παράδειγμα η αλλαγή ενός απλού παρμπρίζ μπορεί να κοστίζει στις ΗΠΑ έως και 250 δολάρια όταν η αλλαγή ενός παρμπρίζ με την τοποθέτηση και ρύθμιση από την αρχή των αισθητήρων που βρίσκονται επάνω του μπορεί να ξεπεράσει και τα 1.000 δολάρια.

Όπως και να έχει πάντως, και λαμβάνοντας υπόψη και αυτή την παράμετρο, είναι ξεκάθαρο ότι αυτά τα συστήματα έχουν έρθει για να μείνουν.

Από τους οδηγούς που αντιμετώπισαν προβλήματα στην επαναλειτουργία τους, μόνο το 5% δήλωσαν ότι δεν θα τα προτιμούσαν και πάλι στο νέο τους αυτοκίνητο. Και αυτό λέει πολλά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To νέο VW ID. Buzz διαθέτει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης
Συστήματα υποβοήθησης: Επιβάλλεται λύση στο χάος των ονομάτων
Συστήματα υποβοήθησης; Γιατί οι οδηγοί δεν τα εμπιστεύονται;