Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Συστήματα υποβοήθησης: Επιβάλλεται λύση στο χάος των ονομάτων

Ελλάδα 21:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συστήματα υποβοήθησης: Επιβάλλεται λύση στο χάος των ονομάτων

ΝΕΑ

Συστήματα υποβοήθησης: Επιβάλλεται λύση στο χάος των ονομάτων

ΝΕΑ

Έχετε μπερδευτεί με τα ονόματα που δίνουν οι κατασκευαστές για τα συστήματα ασφαλείας; Μήπως ήρθε η ώρα να ομαδοποιηθούν και να αποκτήσουν στάνταρ ορολογία;

Advertisement
Advertisement

Μέσα στην τελευταία δεκαετία το αυτοκίνητο, ακόμα και το πιο απλό, έχει μεταβληθεί σε ένα κινητό εργαστήριο ηλεκτρονικών συστημάτων. Δεκάδες φωτάκια, λαμπάκια, κάμερες και σένσορες προσπαθούν να εξασφαλίσουν υψηλότερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος για τον οδηγό.

Όλα αυτά τα συστήματα αποτελούν όμως και έναν πονοκέφαλο για τον υποψήφιο αγοραστή, ο οποίος βρίσκεται μπροστά σε ένα χάος ονομασιών και πληροφοριών όταν θέλει να δει τι περιλαμβάνει το αυτοκίνητο των ονείρων του.

Αυτό το πρόβλημα, μίας γενικευμένης ελευθερίας στο πως ο κάθε κατασκευαστής ονομάζει ένα σύστημα υποβοήθησης, θέλουν να σταματήσουν οι ενώσεις καταναλωτών στις ΗΠΑ και προφανώς και στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Τα συστήματα αυτά, με την γενική ονομασία Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) έχουν ονόματα που διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους, αυτό μπερδεύει τους καταναλωτές και καθιστά δύσκολο το να κατανοήσουν τις λειτουργίες του οχήματος, υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των καταναλωτών.

Επισημαίνουν επίσης ότι τα τμήματα μάρκετινγκ υπερεκτιμούν ή παραποιούν τα χαρακτηριστικά των συστημάτων. Έτσι οι καταναλωτές όχι μόνο δεν κατανοούν ποια περιλαμβάνει το όχημά τους αλλά δυσκολεύονται να κατανοήσουν πως λειτουργούν σε κάθε εταιρία.

Advertisement

Σύμφωνα με τις ενώσεις καταναλωτών, τα χαρακτηριστικά που πρέπει να αποκτήσουν μία τυποποίηση στην ονομασία τους είναι η Προειδοποίηση Σύγκρουσης, η Παρέμβαση Σύγκρουσης, η Υποβοήθηση Ελέγχου Οδήγησης, η Παρακολούθηση Οδηγού, η Υποβοήθηση Στάθμευσης και άλλα συστήματα υποβοήθησης.

Αυτές οι έξι κατηγορίες καλύπτουν σχεδόν όλα τα συστήματα ADAS. Και εάν οι εταιρίες συμφωνήσουν να προσαρμόσουν τα ονόματά που δίνουν η κάθε μία στο δικό της σύστημα, θα μειωθούν στο ελάχιστο οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στην κατανόησή τους.

Advertisement

Υπάρχει το παράδειγμα των Toyota, Subaru και Cadillac, οι οποίες χρησιμοποιούν κάποιου είδους αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Όμως, η κάθε μία το ονομάζει διαφορετικά, όχι μόνο αυτό, αλλά λειτουργεί και διαφορετικά.

Το ίδιο ισχύει και για άλλα συστήματα, όπως αυτό για την διατήρηση της λωρίδας, το προσαρμοζόμενο cruise control και πολλά ακόμα.

Advertisement

Και βέβαια το Autopilot της Tesla το οποίο αποτελεί το κύριο παράδειγμα παρανόησης και ενδεχόμενης παραπλάνησης του κοινού, μιας και η Tesla το παρουσιάζει ως σύστημα αυτόνομης οδήγησης αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα πιο εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συστήματα υποβοήθησης; Γιατί οι οδηγοί δεν τα εμπιστεύονται;
Τελικά πόσο αποτελεσματικά είναι τα συστήματα υποβοήθησης;
Πόσο καλά λειτουργούν στην πράξη τα συστήματα υποβοήθησης;