Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι Ευρωεκλογές και η στάση των αυτοκινητοβιομηχανιών

Ελλάδα 3:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι Ευρωεκλογές και η στάση των αυτοκινητοβιομηχανιών

ΝΕΑ

Οι Ευρωεκλογές και η στάση των αυτοκινητοβιομηχανιών

ΝΕΑ

Όπως είναι γνωστό, από τις 6-9 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εκλογές για το νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Μπορεί το αποτέλεσμα αυτών να επηρεάσει την ειλημμένη απόφαση για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035 και έπειτα;

Advertisement
Advertisement

Η απόφαση των μελών της παρούσας Ευρωβουλής για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια μοντέλα από το 2035 δημιούργησε τριγμούς μεταξύ των γραφειοκρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου.

Ως γνωστόν, το αποτέλεσμα ήταν να χαλαρώσουν σχετικά το αρχικά αυστηρό πλαίσιο και χρονοδιάγραμμα, κάτι που θεωρήθηκε εξορθολογισμός τους και μια πρώτη νίκη των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Οι επικείμενες Ευρωεκλογές πιθανόν να αλλάξουν τους πολιτικούς συσχετισμούς και την πολιτική εκπροσώπηση κομμάτων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως δείχνουν οι ως τώρα σχετικές δημοσκοπήσεις.

Advertisement
Advertisement

Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως να εισαχθούν σε αυτό ή να ενισχυθούν πολιτικές δυνάμεις οι οποίες δεν θα είχαν πρόβλημα με την περαιτέρω χαλάρωση του χρονοδιαγράμματος.

Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών; Θα την επιθυμούσαν και θα τη στήριζαν προεκλογικά;

Την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα έδωσε ο Λούκα ντε Μέο, o Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, ο οποίος είναι και Πρόεδρος του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων («ACEA»).

Advertisement

Ο ντε Μέο (φωτογραφία) επισκέφτηκε την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στην οποία συμμετέχει η Renault. Σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, σε σχετική ερώτηση δήλωσε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ως ηγέτιδες στον βιομηχανικό κλάδο, δεν πρέπει να εναντιώνονται στους κανονισμούς.

»Δεν αντιτιθέμεθα σε αυτούς που αφορούν στην απαγόρευση που θα ισχύει από το 2035. Τώρα, πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό. Η εφαρμογή της ίσως είναι εφικτή (στο εναπομείναν χρονικό διάστημα), όμως πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλές συνθήκες γι’ αυτό», συμπλήρωσε.

Advertisement

Πάντως, οι ευρωπαϊκές εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερη υποστήριξη από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση για να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2035 και έπειτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πως θα είναι η αυτοκίνηση μετά το 2035;
ΕΕ: Αλλάζουν όλα όσα ξέρουμε για τις μεταφορές έως το 2040!
Τι γίνεται εάν απορριφθεί η ηλεκτροκίνηση;