Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χαλκός: O νέος «χρυσός» της αυτοκίνησης;

Ελλάδα 0:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χαλκός: O νέος «χρυσός» της αυτοκίνησης;

ΝΕΑ

Χαλκός: O νέος «χρυσός» της αυτοκίνησης;

ΝΕΑ

Όπως λένε, στο μέλλον οι πόλεμοι θα γίνονται για το νερό. Ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα να γίνονται και για τον χαλκό…

Advertisement
Advertisement

Η απότομη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τα τελευταία χρόνια είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν κατακόρυφα οι χρηματιστηριακές τιμές κάποιων σπάνιων γαιών που απαιτούνται για τις μπαταρίες των οχημάτων, όπως το λίθιο ή το νικέλιο.

Οι γνωστές ποσότητές τους στο έδαφος είναι σχετικά περιορισμένες, η εξόρυξή τους γίνεται με μετρημένο ρυθμό και η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς. Όμως, δεν είναι μόνο αυτά τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη μετάβαση στην οικονομία της μηδενικής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Υπάρχει ένα ακόμα χημικό στοιχείο το οποίο προς το παρόν παραμένει «αθέατο» από το προσκήνιο.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για τον χαλκό. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν οι άνθρωποι της «S&P Global», ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα χρειάζεται κατά μέσο όρο δυόμισι φορές περισσότερη ποσότητα από αυτόν για τα συστήματά του συγκριτικά με ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Επιπλέον, στην έρευνα επισημαίνεται ότι (πέραν του κλάδου της αυτοκίνησης), μεγαλύτερες ποσότητες χαλκού απαιτούνται και για την κατασκευή των εγκαταστάσεων και των συσκευών στα δίκτυα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, ο τομέας των φωτοβολταϊκών απαιτεί διπλάσια ποσότητα χαλκού για την παραγωγή μιας μεγαβατώρας απ’ ό,τι εάν αυτή παραγόταν σε εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που λειτουργεί με λιγνίτη ή φυσικό αέριο.

Advertisement

Στην περίπτωση ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από αιολικό πάρκο, η ποσότητα χαλκού που απαιτείται είναι πενταπλάσια για την παραγωγή μιας μεγαβατώρας, συγκριτικά με το εάν αυτή προέρχεται από εργοστάσιο που λειτουργεί με λιγνίτη ή φυσικό αέριο.

Advertisement

Βεβαίως, η ιδιότητα του χαλκού να έχει την υψηλότερη ηλεκτρική αγωγιμότητα μεταξύ των εμπορεύσιμων μετάλλων και χαμηλή αντιδραστικότητα (δηλαδή πόσο εύκολα υφίσταται μια χημική αντίδραση), τον κάνει απαραίτητο σε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές και τις καλωδιώσεις.

Αυτό σημαίνει ότι ο χαλκός θα αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία και χρηματιστηριακή αξία στο άμεσο μέλλον. Οι αναλυτές της S&P Global εκτιμούν ότι ως το 2035, όπου η Ευρώπη έχει ορίσει ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα (πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων), η ζήτηση γι’ αυτόν θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την εξορυσσόμενη ποσότητά του και την προσφορά.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί τα υπέρβαρα ηλεκτρικά είναι πιο επικίνδυνα;
Πως θα δώσει η Hyundai ψυχή στα ηλεκτρικά της;
Η Porsche στρέφεται ολοκληρωτικά προς την ηλεκτροκίνηση