Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως θα δώσει η Hyundai ψυχή στα ηλεκτρικά της;

Ελλάδα 14:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως θα δώσει η Hyundai ψυχή στα ηλεκτρικά της;

ΝΕΑ

Πως θα δώσει η Hyundai ψυχή στα ηλεκτρικά της;

ΝΕΑ

Στην Hyundai θέλουν να συνδέσουν την ηλεκτροκίνηση με το συναίσθημα που χαρακτήριζε την παραδοσιακή τεχνολογία. Έστω και έναν τεχνητό τρόπο.

Advertisement
Advertisement

Η Hyundai (και η Kia) έχουν περάσει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, με δύο αυτοκίνητα, το Ioniq 5 και το EV6 που έχουν εντυπωσιάσει τους πάντες και έχουν σαρώσει τα βραβεία σε όλο τον κόσμο.

Ως πρωταγωνίστρια εταιρία πλέον στη νέα αυτή εποχή, η Hyundai βάζει έναν ακόμα στόχο. Να προσθέσει λίγο συναίσθημα στα ηλεκτρικά της μοντέλα, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που παραπονούνται ότι τα αυτοκίνητα αυτά είναι “άψυχα” και δίχως στοιχεία που να τα δένουν με τους οδηγούς τους.

Σε ένα έντυπο με μία σειρά από πατέντες που κατέθεσε η εταιρία αναφέρεται σε ένα σύστημα το οποίο θα προσομοιάζει λειτουργίες όπως το ρελαντί, τις αλλαγές ταχυτήτων, τους κραδασμούς από τον “κινητήρα”, τον ήχο του και πολλά ακόμα.

Advertisement
Advertisement

Στο έγγραφο σημειώνεται ότι ένας άνθρωπος που έχει συνηθίσει να οδηγεί αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ίσως βαριέται μέσα σε ένα ηλεκτρικό χωρίς την ύπαρξη μετάδοσης, συμπλέκτη και όλων των στοιχείων που χαρακτήρισαν έναν και πλέον αιώνα αυτοκίνησης. Έτσι η Hyundai έρχεται να φέρει ένα σύστημα που θα υποκαθιστά με ψηφιακό τρόπο την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Μία αντίστοιχη ιδέα είχε και η Toyota με την πατέντα για προσομοίωση εικονικού κιβωτίου ταχυτήτων. Όμως στην Hyundai πηγαίνουν το θέμα ακόμα πιο μακριά, με το δικό τους σύστημα να μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε ηλεκτρικό της εταιρίας χωρίς προσθήκες ή αλλαγές.

Advertisement

Χρησιμοποιεί για παράδειγμα τα ηχεία για θορύβους που μοιάζουν με συμβατικό κινητήρα, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων για να δείχνει εικονικά στοιχεία λειτουργίας όπως στροφές ανά λεπτό και τον ηλεκτροκινητήρα για να δημιουργεί τεχνητούς κραδασμούς.

 

Advertisement

Οι δονήσεις αυτές θα είναι αντίστοιχες με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Στο ρελαντί θα είναι χαμηλής συχνότητας και θα αυξάνουν καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει και μέχρι να αλλάξει μία φανταστική σχέση στο κιβώτιο. Μάλιστα το σύστημα θα μπορεί να προσομοιάζει διαφορετικά είδη κινητήρων, ατμοσφαιρικό, turbo, με λίγους ή πολλούς κυλίνδρους, ανάλογα με το τι τραβάει η όρεξη του οδηγού σε κάθε διαδρομή.

Θα υπάρχουν επίσης διάφορα ακόμα σενάρια, όπως και ένα launch control με ταυτόχρονη πίεση του πεντάλ του γκαζιού και του φρένου και τον αντίστοιχο ήχο με την εκτόξευση του αυτοκινήτου εμπρός.

Advertisement

Στο έντυπο που συνοδεύει την πατέντα απεικονίζεται ένα κιβώτιο οκτώ σχέσεων, αν και στην θεωρία ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει τον αριθμό των σχέσεων που θέλει (έτσι και αλλιώς είναι εικονικές). Προσαρμοζόμενος είναι επίσης ο ήχος του κινητήρα αλλά και η συχνότητα των κραδασμών, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Προς το παρόν, όλα αυτά αποτελούν μία υπό εξέλιξη πατέντα της Ηyundai η οποία αναζητά τρόπους να κάνει ακόμα πιο ενδιαφέροντα τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι αναπόφευκτα η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει αργά ή γρήγορα, ας μείνουν τουλάχιστον έστω και σε εικονική μορφή οι παλιές καλές ημέρες.

Από το τίποτα, καλός είναι και ο ψηφιακός ήχος ενός V8 με τους κραδασμούς ενός εν σειρά εξακύλινδρου και το σειριακό κιβώτιο ενός i20 WRC με αλλαγές στις 10.000 εικονικές στροφές. Που θα πάει, θα το συνηθίσουμε και αυτό…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hyundai Ioniq 5: Διάκριση στο «Car of the Year 2022» UK
Πόσο άνετα είναι τα καθίσματα του νέου Hyundai Ioniq 5; (video)
Charge myHyundai: Φόρτιση με πράσινη ενέργεια