Πως λειτουργεί το ηλεκτρονικό μπλοκέ;
ΝΕΑΠως λειτουργεί το ηλεκτρονικό μπλοκέ;
ΝΕΑΠρόκειται για μία έτοιμη και φτηνή κατασκευαστικά λύση που υιοθετούν όλο και περισσότερο κατασκευαστές ακόμη και σε μοντέλα με crossover χαρακτηριστικά.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
To ESP διαχειρίζεται πλέον πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως και του διαφορικού. Βέβαια, για να ακριβολογούμε στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά (όπως είναι τα EDL ή Electronic Differential Lock, ή XDS για την VW, το Traction+ για την Fiat κ.λπ.) το σύστημα επεμβαίνει έμμεσα στο διαφορικό. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, αυτό που κάνει το ESP και πιο εύστοχα το ABS (και ακόμη πιο εύστοχα το traction control), είναι να επιβραδύνει τον τροχό που σπινάρει και να μειώνει την ροπή περνώντας την υποθετικά στον άλλο τροχό. Μάλιστα, επειδή το σύστημα φρενάρει συνεχώς τον τροχό με την μικρότερη πρόσφυση, πολλές φορές στα manual αναφέρεται τυχόν υπερθέρμανση των φρένων και αυτόματη απενεργοποίηση του EDL. Σημειώστε πως σε πολλά μοντέλα το EDL λειτουργεί ακόμη και με απενεργοποιημένα τα ESP+ASC.