Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποιές επιλογές θα αλλάξουν την αυτοκίνηση;

Ελλάδα 19:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιές επιλογές θα αλλάξουν την αυτοκίνηση;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποιές επιλογές θα αλλάξουν την αυτοκίνηση;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πίσω στα βασικά: Με το παιχνιδιάρικο πρωτότυπο Oli η Citroën εκδημοκρατίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνοντας ότι πολλές φορές η απλότητα είναι η καλύτερη λύση.

Advertisement
Advertisement

Η εντυπωσιακή πορεία ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια συνοδεύεται από πολλές και σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν δώσει ακόμα απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα.

Στη συντριπτική πλειονότητά τους τα ηλεκτρικά μοντέλα παραμένουν ακριβά, περίπλοκα, ογκώδη και βαριά. Εξαιτίας αυτών των χαρακτηριστικών αρκετοί υπέρμαχοι της αγνής, παραδοσιακής αυτοκίνησης αρνούνται να δουν την ηλεκτροκίνηση ως κάτι προοδευτικό.

Η Citroën από την άλλη πλευρά έχει συνδέσει το όνομα της με την πρωτοπορία και φαίνεται αποφασισμένη να αλλάξει τα δεδομένα για ακόμα μία φορά. Το πρωτότυπο Oli είναι πρακτικά ο μεγάλος αδελφός του Ami, ή αν θέλετε ένα ηλεκτρικό τετράτροχο με τη λογική των microcars αλλά πιο έντονα χαρακτηριστικά κανονικού αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Δυστυχώς, το Oli δεν φτιάχτηκε με την πρόθεση να περάσει στην παραγωγή. Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού, Pierre Leclercq, είναι περισσότερο ένα «εργαστήριο ιδεών», παρόλο που ο ίδιος παραδέχεται ότι κάποιες σχεδιαστικές λεπτομέρειες του Oli θα υπάρχουν στο νέο C3 που αναμένεται την επόμενη χρονιά. Στόχος του Oli είναι να δείξει τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αλλάξουν και να γίνουν ελαφρύτερα, απλούστερα και πιο προσιτά.

Θυμίζει κάτι μεταξύ μεγεθυσμένου παιχνιδιού και οχήματος από ταινία επιστημονικής φαντασίας, όμως πίσω από την τόσο προκλητική εικόνα κρύβεται ένα τετραθέσιο pick-up που είναι φορτωμένο με τεχνολογία η οποία στοχεύει να φέρει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στο ευρύ κοινό. Το κόμπακτ αμάξωμα των 4,2 m έχει αμέτρητες λεπτομέρειες που όχι μόνο στοχεύουν στη μείωση του βάρους αλλά συμβάλλουν και στη συνολική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Advertisement

Το παρμπρίζ, για παράδειγμα, είναι επίπεδο για μείωση του κόστους παραγωγής αλλά και μικρό σε διαστάσεις προκειμένου να περιοριστεί η ανάγκη για χρήση δυνατού κλιματισμού. Οι πόρτες είναι εναλλάξιμες (όπως και στο Ami), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα. Αντίστοιχα η οροφή και το καπό έχουν εντελώς επίπεδη διαμόρφωση, κάτι που σημαίνει απλούστερη κατασκευή και υψηλότερη αντοχή. Εχοντας υπόψη την κυκλική οικονομία, το Oli σχεδιάστηκε με τη λογική πως η Citroën θα παρουσιάζει αναβαθμίσεις οι οποίες θα μπορούν να εφαρμοστούν απευθείας σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν.

Advertisement

Ετσι, μετά από κάθε αναβάθμιση το αυτοκίνητο θα μπορεί να συνεχίζει εκ νέου την καριέρα του -ακόμα και με κάποιον νέο ιδιοκτήτη- και με αυτό τον τρόπο ο κύκλος ζωής θα διευρυνθεί για πολύ περισσότερο από μία δεκαετία, χρησιμοποιώντας ουσιαστικά την ίδια κεντρική βάση. «Αντικειμενικά δεν πρόκειται για επιστροφή στα βασικά, αλλά για μια επιστροφή στο σωστό», λέει η υπεύθυνη για το Oli, Anne Laliron. «Γνωρίζουμε ότι ένα όχημα τέτοιου τύπου θα πρέπει να ζυγίζει περίπου 1.000 kg και πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να πωλείται σε μια τιμή αντίστοιχη των σημερινών supermini της κατηγορίας Β.

Ακολουθήσαμε σχολαστικά τη λογική της λειτουργικής λιτότητας και καταλήξαμε σε ένα κόμπακτ και ελαφρύ αυτοκίνητο, το οποίο σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας θα μπορεί να έχει αυτονομία 400 km με μια μικρή μπαταρία 40 kWh». Μπορεί επομένως να κλέβει την προσοχή με τη ριζοσπαστική αισθητική που μοιάζει να μιμείται τον κόσμο της επιστημονικής φαντασίας, όμως πίσω από αυτή την εικόνα το Oli παραθέτει μια άκρως ρεαλιστική πρόταση για το πώς θα μπορούσε να είναι το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του αύριο. Και φυσικά μια τέτοια πρόταση θα μπορούσε να πείσει όσους λογικά αμφισβητούν για το περιβαλλοντικό αντίκρισμα που μπορεί να έχει η ηλεκτρική τεχνολογία όταν εφαρμόζεται σε τεράστια SUV που εκτοξεύουν τη ζυγαριά πάνω από τους δύο τόνους.

3 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΦΘΗΝΟ EV

Advertisement

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ: Η Citroën συνεργάστηκε στενά με την Goodyear για την εξέλιξη ελαστικών με μεγάλη διάρκεια ζωής. Σύμφωνα με την Goodyear, τα Eagle Go που φορά το Oli αντέχουν για 140.000 km και μπορούν να αναγομωθούν έως και δύο φορές στον κύκλο ζωής τους ώστε να χρησιμοποιούνται για περίπου 500.000 km. Το μυστικό πίσω από αυτό κρύβεται στη σύνθεση της γόμας αλλά και το μεγάλο βάθος του πέλματος που φθάνει τα 11 mm.

ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΤΟΝΙ: Το μέταλλο προσθέτει βάρος και κόστος, οπότε η Citroën προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση για την κατασκευή τμημάτων του αμαξώματος. Tα πάνελ της οροφής και του καπό του Oli είναι φτιαγμένα από ειδικά ενισχυμένο πεπιεσμένο χαρτόνι. Αν αναρωτιέστε πόσο δυνατή μπορεί να είναι μια κατασκευή από τέτοιο υλικό, θα σας πούμε ότι πατήσαμε και καθίσαμε επάνω τους χωρίς να πάθουν το παραμικρό.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΟ ΒΑΡΟΣ: Περαιτέρω απόδειξη της απλότητας του Oli αποτελεί η καμπίνα του. Τα καθίσματα είναι φτιαγμένα από ένα νέο πανάλαφρο πολυμερές, σε μοτίβο που θυμίζει δίχτυ. Η παραγωγή τους έγινε με τρισδιάστατη εκτύπωση από την γερμανική BASF και παρά το πολύ μικρό πάχος τους είναι εξαιρετικά άνετα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μυκονόοοος! Το Citroen Ami Buggy είναι το απόλυτο party animal
Κάθε πότε, χρειάζεται service το Citroen Ami; (+video)
Νέα έκδοση για το Citroen Ami