Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Land Rover Defender D240

Ελλάδα 9:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το νέο Land Rover Defender D240

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Land Rover Defender D240

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα αυτοκίνητο θρύλος, ένα αυτοκίνητο συνώνυμο της περιπέτειας, το Land Rover Defender, αλλάζει πλήρως και έρχεται για να σπάσει και πάλι τις μπαριέρες του καθωσπρεπισμού, στοχεύοντας σε μια αυτοκίνηση χωρίς περιορισμούς και «οικολογικές» προκαταλήψεις…

Advertisement
Advertisement

Το Land Rover Defender πρέπει να είναι ένα από τα λίγα οχήματα που κατασκεύασε ποτέ ο άνθρωπος, που μπορεί να υπερυφανεύεται ότι έχει πατήσει σε κάθε σπιθαμή αυτού του πλανήτη.

Κυριολεκτικά. Από τις στέπες της Μογγολίας στις ερήμους της Αφρικής και από τη ζούγκλα του Αμαζονίου στις κορφές των Άνδεων, το Defender έχει συνοδέψει στις αναζητήσεις του κάθε επίμονο περιηγητή της περιπέτειας και της εξερεύνησης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι ιδιοκτήτες του δηλώνουν ερωτευμένοι μαζί του και δεν το αποχωρίζονται με τίποτα, θεωρώντας το αναπόσπαστο μέρος όχι μόνο της ίδιας τους της ζωής, αλλά του ίδιου τους του εαυτού.

Συνώνυμο της Land Rover

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία του Defender αποκαλύπτει και μια αξιοσημείωτη αντοχή στο χρόνο που λίγα αυτοκίνητα μπορούν να επιδείξουν. Ξεκίνησε την πορεία του το μακρινό 1949 ως «Land Rover Series I» και έμεινε στην παραγωγή για 67 ολόκληρα χρόνια, ολοκληρώνοντάς τη ως «Land Rover Defender» στα τέλη του Ιανουαρίου του 2016. Σε όλη αυτή του την πορεία κατά την οποία υπήρξαν διάφοροι σταθμοί (π.χ. το 1958 και το 1971 λανσαρίστηκαν τα Series II και Series III αντίστοιχα, το 1989 προστέθηκε το όνομα «Defender» για να υπάρξει ο απαραίτητος διαχωρισμός με το Discovery κ.ο.κ.) το Defender έγινε συνώνυμο με την ίδια τη Land Rover και έχτισε με πολλές επιτυχίες το μύθο της «ειδικού στο off road» που πάντα θα ακολουθεί τη βρετανική φίρμα.

Defender Test

Σήμερα, ήρθε η στιγμή το Defender να αντικατασταθεί. Το νέο μοντέλο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης της περσινής χρονιάς, διατηρεί μεν το όνομα, όμως έρχεται πλήρως αλλαγμένο, ξεκάθαρα αναβαθμισμένο και έτοιμο, όπως τονίζει η ίδια η Land Rover, να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις του σήμερα, αποτελώντας και πάλι το απόλυτο όχημα των αναζητητών της περιπέτειας και των προκλήσεων του 21ου αιώνα.

Advertisement

Σεβασμός…

Defender Test

Advertisement

«Καλωσήρθατε στο 2020!». Αυτή την έκφραση σκέφτομαι συνεχώς κοιτώντας το νέο Defender από κοντά. Ή μάλλον για να εξηγούμαι, την έκδοση 110, την 5θυρη δηλαδή, η οποία με μήκος 5,018 μέτρων (μαζί με τον εξωτερικό τροχό παρακαλώ), πλάτος 2,008 μέτρων και ύψος 1,967 μέτρων, είναι ένα από τα πιο ογκώδη τετράτροχα της αγοράς. Ιδίως για το ύψος προσπαθώ να βρω άλλα αυτοκίνητα που να φθάνουν σχεδόν στα 2 μέτρα και μπορώ να πω ότι εκεί περίπου βρίσκεται σήμερα μόνο η Mercedes G-Class, βρισκόταν το «καλό» Hummer H2, αλλά και πολύ λίγα ακόμη των τελευταίων ετών. Φυσικά, επειδή το Defender της δοκιμής μας δεν αρκούνταν μόνο σε αυτό, η εργοστασιακή σχάρα οροφής του έξτρα πακέτου Explorer προσέθετε ακόμη περισσότερα χιλιοστά σε ύψος, κάνοντας με να αποφεύγω όπως ο… διάολος το λιβάνι τα κλειστά πάρκινγκ και λοιπούς στεγασμένους χώρους.

Defender Test

Ας γυρίσω όμως στη σχεδίαση γιατί όσο περισσότερο κοιτώ από κοντά το νέο Defender, τόσο πιο πολύ καταλαβαίνω για ποιο λόγο η Land Rover χρησιμοποιεί τις λέξεις «σεβασμός» και «οικείο» για να περιγράψει το design του νέου της μοντέλου. Βλέπετε είναι σίγουρο ότι οι άνθρωποι του σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας πρέπει να πέρασαν χιλιάδες ώρες ξενυχτιού, όπου ανάμεσα στον 10ο εσπρέσο και στο 3ο πακέτο τσιγάρων να αποφάσισαν πόσες μοίρες θα είναι κάθε γωνία στις άκρες της μπροστινής γρίλιας ή πόσα εκατοστά κάτω (ή και πάνω) από το μπροστινό καπό θα ξεκινήσουν τα πλαίσια μέσα στα οποία θα «φωλιάσουν» τα κατά τα άλλα στρογγυλεμένα εμπρόσθια φώτα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Land Rover απέφυγε να φέρει το νέο μοντέλο αμέσως μετά το τέλος του παλιού και αυτή η απόφαση δεν είχε να κάνει μόνο με τους ρύπους. Το τελικό αποτέλεσμα για εμένα προσωπικά, αλλά και για όσους είδαν το αυτοκίνητο στους δρόμους όπου κινηθήκαμε, είναι απόλυτα πετυχημένο. Το νέο Defender χωρίς να θυμίζει ξεκάθαρα το παλιό, δείχνει ότι είναι ένα «Defender». Και μάλιστα, δείχνει ότι είναι ένα Defender του 21ου αιώνα, ξεκάθαρα επιδραστικό, απόλυτα αντρικό (συγχωρήστε με οι κυρίες…) και επιπρόσθετα, έτοιμο σε κάθε περίπτωση να φορτωθεί για να κάνει το γύρο του κόσμου ή τέλος πάντων να συνοδέψει τον ιδιοκτήτη του σε οποιαδήποτε διαδρομή χαραγμένη ή μη αυτού του πλανήτη.

Advertisement

Μοναδικό και πολύ ποιοτικό εσωτερικό

Defender Test

Εάν είχες ποτέ την τύχη (ή για κάποιους και ατυχία…) να μπεις στην καμπίνα των επιβατών ενός προηγούμενου Defender, το εσωτερικό του νέου θα σου φανεί… διαστημικό. Όχι μόνο τόσο της αναμενόμενης αναβάθμισης σε όλα, υλικά, χρώματα, τεχνολογία κ.λπ., αλλά κυρίως λόγω του γεγονότος ότι ακόμη και ένα από τα πλέον σκληροτράχηλα μοντέλα του σήμερα βγάζει μια πολυτελή αίσθηση στους επιβάτες του αντίστοιχη σε πολλά σημεία των υπολοίπων Land και Range Rover, χωρίς απαραίτητα να καταφεύγει στη λύση των παχιών δερμάτων, των ξύλινων ή carbon επενδύσεων κ.λπ. Από την άλλη, το εσωτερικό του Defender υιοθετεί και επιπλέον καινοτόμες λύσεις (π.χ. υπάρχει μια εκτεθειμένη οριζόντια μπάρα από χυτό κράμα μαγνησίου που παίζει το ρόλο της και στην ενίσχυση του πλαισίου, επίσης μια σειρά από εκτεθειμένες αλενόβιδες στο εσωτερικό των θυρών και στο τούνελ της κονσόλας, καθώς και το απαραίτητο πλαστικό δάπεδο) που υπενθυμίζουν στους επιβάτες του ότι αυτό το όχημα είναι έτοιμο ανά πάσα στιγμή να… βγει εκτός δρόμου. Φυσικά, εν έτη 2020 δεν θα μπορούσαν να λείπουν πολλές ψηφιακές εφαρμογές που κάνουν πιο εύκολη και άνετη τη διαμονή τους, εξ ου και η Land Rover έχει προσθέσει στο κέντρο του ταμπλό μια ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, υποστηρίζοντας μάλιστα και υπηρεσίες δικτύου 5G, ώστε να προετοιμάσει το αυτοκίνητο για το μέλλον που έρχεται. Εντύπωση προκαλούν οι πολλές θήκες για USB που βρίσκονται διάσπαρτες μέσα στην καμπίνα (7 συνολικά μετρήσαμε), για να μπορούν να συνδέσουν οδηγός και επιβάτες όποια φορητή συσκευή θελήσουν.

Defender Test

 

Ο οδηγός κάθεται πολύ ψηλά και σε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο -ηλεκτρικά- κάθισμα, που του χαρίζει υψηλή άνεση και μέτρια όμως στήριξη του σώματος. Το μπες-βγες λόγω του ύψους του δαπέδου θέλει μια προσπάθεια ιδίως εάν το ύψος σου είναι χαμηλότερο του μέσου, όμως μόλις κάτσεις στη θέση οδήγησης εκτιμάς τις άπλετες γυάλινες επιφάνειες και όπως προείπα, την πολύ υψηλή βάση του καθίσματος. Ακριβώς μπροστά σου βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με το κάπως χαοτικό μενού πληροφόρησης. Το τιμόνι έχει μεγάλη διάμετρο και φιλοξενεί κουμπιά και διακόπτες για διάφορα συστήματα πληροφόρησης, άνεσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, με το αριστερό πάνελ να εντυπωσιάζει αφού τα απαιτούμενα μπουτόν-ενδείξεις σβήνουν και ανάβουν ανάλογα με το τι θέλει να χειριστεί ο οδηγός.

Defender Test

Γυρνώντας στο κέντρο της κονσόλας, ακριβώς από κάτω από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων βρίσκεται η ελαφρώς οριζοντιωμένη θέση που φιλοξενεί το λεβιεδάκι του αυτόματου κιβωτίου και τους πιεζοπεριστροφικούς διακόπτες του κλιματισμού που έξυπνα χρησιμοποιούνται και ως οι διακόπτες για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Η θέση αυτή έχει επιλεγεί ώστε να μην κλέβεται χώρος στο κέντρο, μιας και εκεί μπορεί να τοποθετηθεί εάν το θελήσει ο ιδιοκτήτης και ένα μεσαίο, τρίτο εμπρόσθιο κάθισμα. Το Defender της δοκιμής μας είχε πάντως την έκδοση με την «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα και το τεραστίων διαστάσεων ντουλαπάκι-ψυγείο που κράτησε παγωμένα τα νερά μας τις ζεστές ημέρες του Ιουνίου που το είχαμε στην κατοχή μας.

Η επιτομή της εσωτερικής πρακτικότητας

Defender Test

Έχοντας υπόψιν τα νούμερα των διαστάσεων που προαναφέραμε, είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς ότι στο εσωτερικό του το νέο Defender μπορεί να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση 5, 6 ή ακόμη και 7 ενήλικες επιβάτες, ανάλογα με το τι θα επιλέξει ο αγοραστής του. Μάλιστα, η Land Rover τονίζει την ευκολία μετάβασης από την εμπρός στην πίσω σειρά καθισμάτων, με τους επιβάτες να εκμεταλλεύονται το… χαώδες εσωτερικό ύψος για να μετακινηθούν. Σημειώστε ότι εφόσον επιλεγεί η 7θέσια έκδοση με τις έξτρα δύο πίσω θέσεις, η Land Rover προσφέρει ποτηροθήκες και για αυτούς τους επιβάτες, οι οποίοι επιπλέον έχουν στη διάθεσή τους και τα δύο χαρακτηριστικά φινιστρίνια οροφής για να απολαμβάνουν τον.. γαλανό ουρανό.

Defender Test

Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει πόρτα που παραδοσιακά ανοίγει προς τα έξω (λόγω και της παρουσίας του εξωτερικού τροχού), αλλά και ειδική προστατευτική επίστρωση στο δάπεδο. Η χωρητικότητά του είναι 646 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και στα… 2.380 λίτρα (!) με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Παράλληλα και εκτός του μεγάλου ψυγείου ανάμεσα στα εμπρόσθια καθίσματα, στο εσωτερικό του Defender υπάρχουν διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα, ένα μεγάλο οριζόντιο ράφι στο ταμπλό, καθώς και 5 πρίζες για την παροχή ρεύματος. Ειδικά στο μοντέλο της δοκιμής, που εξοπλιζόταν με το πακέτο Explorer, είχαμε στη διάθεσή μας επιπλέον σχάρα οροφής, εξωτερικό πλαϊνό –από την πλευρά του συνοδηγού– ντουλαπάκι που κλείδωνε, καθώς και εξωτερική κάθετη εισαγωγή, περιμετρικούς λασπωτήρες και ματ μαύρο αυτοκόλλητο στο καπό που αναγράφει «110».

Diesel με πολλά πλεονεκτήματα

Defender Test

Για την κίνηση του Land Rover Defender D240 φροντίζει η ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου και με 2 turbo, diesel κινητήρα της σειράς Ingenium της βρετανικής μάρκας, ο οποίος έχει ονομαστική απόδοση 240 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 430 Nm διαθέσιμα μόλις από τις 1.400 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής φυσικά και «κοντών» σχέσεων. Στην πράξη, η λειτουργία του diesel μοτέρ ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Defender. Προσφέρει από πολύ χαμηλά όλη τη ροπή του χωρίς κομπιάσματα και κινεί με άνεση το βαρύ βρετανικό 4Χ4 (2,3 τόνους χωρίς τον οδηγό). Προορισμός του δεν είναι οι γρήγορες επιδόσεις και τα… αστραπιαία προσπεράσματα, αυτός άλλωστε δεν είναι ο προορισμός ούτε του ίδιου του αυτοκινήτου, όμως από την άλλη δεν θα κρεμάσει ποτέ τον οδηγό του όταν ανεβαίνει ή κατεβαίνει μια απότομη πλαγιά, δεν θα «μείνει» από γκάζι σε ένα ανάχωμα κ.ο.κ. Το κιβώτιο της ZF που διαθέτει και manual επιλογή, έχει ρυθμιστεί σωστά ώστε να εκμεταλλεύεται τη ροπή και να αλλάζει άμεσα τις διαθέσιμες σχέσεις, ενώ φυσικά στο «κοντό» του set-up βοηθά τον οδηγό να κινηθεί στα πλέον απάτητα κομμάτια. Πολύ εύχρηστη είναι και η θέση του επιλογέα στην κεντρική κονσόλα, ενώ φυσικά paddles και άλλες τέτοιες… σπορ «τσιριμόνιες» σωστά απουσιάζουν. Από πλευράς λειτουργίας, ο θόρυβος που βγάζει το μοτέρ δεν ενοχλεί και σε πολλές περιπτώσεις κάποια «σκασίματα» από τα turbo μάλλον τα υποδέχονται χωρίς παράπονα οι επιβάτες στην καμπίνα. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Land Rover ανακοινώνει κατά τον NEDC κύκλο μέση τιμή 7.7 lt./100 km. Στην πράξη μια μέση τιμή στα 12.5 lt./100 km είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα και αυτό μάλλον είναι ένα καλό νούμερο για το βάρος του αυτοκινήτου.

Πάμε για τον γύρο του κόσμου;

Defender Test

Μετά από πολλά χιλιόμετρα με το νέο Defender σε άσφαλτο, χώμα, λάσπη, βράχια, αλλά και στην πλέον απαιτητική off road πίστα του Στέφανου Αττάρτ στην Κερατέα Αττικής, έχω αν μην τι άλλο καταλήξει σε ένα αρκετά ασφαλές συμπέρασμα για τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου Defender στην άσφαλτο και φυσικά, τις δυνατότητές του εκτός δρόμου. Όμως πρώτα, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο: Είναι λογικό οι παραδοσιακοί οπαδοί του να φωνάζουν ότι το νέο Defender έχει «εκπολιτιστεί». Πού είναι το πλαίσιο τύπου σκάλας του προηγούμενου, με τα τρία διαφορικά, τα δύο εξ αυτών με κλείδωμα, και το παραδοσιακό λεβιεδάκι για τα «κοντά»; Μήπως τελικά το νέο μοντέλο είναι πολύ soft; Συγνώμη, αλλά θα διαφωνήσω κάθετα. Και θα τους πω, ότι το νέο Defender μάλλον θα κάνει με μεγαλύτερη ευκολία (και επίσης πιο άνετα) το γύρο του κόσμου από ό,τι το προηγούμενο. Ο λόγος είναι η τεχνολογία που εφαρμόζει. Και η οποία προκύπτει πλέον από το γεγονός ότι η Land Rover έχει μεγαλώσει. Κάτι που της επιτρέπει να δοκιμάσει ό,τι νέο έχει να κάνει με την τετρακίνηση, το off road κ.ο.κ. και σε άλλα μοντέλα της. Έως ότου καταλήξει στο βασιλιά του εκτός δρόμου. Στο νέο Defender. Και να του προσφέρει αυτά ακριβώς που χρειάζεται.

Defender Test

Ποια είναι αυτά; Εν τάχει για να μην σας κουράζω: Το νέο Defender χτίζεται πάνω στη νέα D7x αλουμινένια μονοκόκ πλατφόρμα της Land Rover, η οποία είναι η πιο άκαμπτη που έχει φτιάξει ποτέ η μάρκα. Μάλιστα, η εταιρεία τονίζει ότι είναι 3 φορές πιο άκαμπτη από ένα παραδοσιακό 4Χ4 πλαίσιο τύπου σκάλας και φυσικά, δεν έχω κανέναν λόγο να την αμφισβητήσω. Έπειτα, η τετρακίνηση είναι φυσικά μόνιμη και συνδυάζεται με κλείδωμα για το κεντρικό διαφορικό, αλλά και στο μοντέλο της δοκιμής, με το προαιρετικό πίσω μπλοκέ διαφορικό Active Locking Rear Differential. Η Land Rover έχει εξοπλίσει το νέο Defender και με αερανάρτηση ρυθμιζόμενη σε 4 ύψη (η ενισχυμένη για πολύ βαρύ φορτίο ανάρτηση περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος από τα στάνταρ 218 χλστ., στα 291 χλστ. Έπειτα, υπάρχει το σύστημα Terrain Response 2, που προσαρμόζει όλα τα παραπάνω (συν τον κινητήρα, το κιβώτιο κ.λπ.) ανάλογα με τον τύπο του εδάφους. Υπάρχουν 6 διαφορετικές επιλογές, για «Γενική Οδήγηση», «Χώμα, Χαλίκι, Χιόνι», «Λάσπη», «Άμμο», «Βράχια» και «Νερό», μαζί και με μια ακόμη που σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις και να αποθηκεύσεις μόνος σου το set-up που θες. Για το τέλος άφησα τους πολύ κοντούς προβόλους μπρος-πίσω, ένα σημείο κλειδί για ένα αυτοκίνητο που θέλει και απαιτεί τον τίτλο του «Βασιλιά του off road». Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι εντυπωσιακές, αφού βρίσκονται στις 38, 28 και 40 μοίρες αντίστοιχα. Το κερασάκι έρχεται με τη δυνατότητα του αυτοκινήτου για διέλευση από υδάτινο κώλυμα  που έχει σχεδόν διπλασιαστεί συγκριτικά με του προηγούμενου και φτάνει πλέον τους 90 πόντους νερού! Αυτά, σαν ένα πρώτο δείγμα των δυνατοτήτων του. Και με συγχωρείτε εάν τελικά σας κούρασα…

Defender Test

Οδηγώντας το νέο Defender αρχικά στην άσφαλτο, δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστείς με το πόσο ψηλά κάθεσαι. Η εποπτική, θέση οδήγησης δίνει στον οδηγό απρόσκοπτη θέα προς τα εμπρός, κάνοντας ακόμη και το μεγαλύτερο SUV να φαίνεται πολύ… λίγο. Κρυφές γωνίες υπάρχουν λόγω και της τετραγωνισμένης σχεδίασης του αμαξώματος, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όταν με το νέο Defender αποφασίσεις να κινηθείς σε πιο μικρούς αστικούς δρόμους. Βγαίνοντας εκτός πόλεως δεν γίνεται να μην εκτιμήσεις την… ισοπεδωτική άνεση της ανάρτησης και τη σταθερότητα που εμφανίζει το αυτοκίνητο. Παράλληλα, παρά το ότι το τιμόνι στερείται αναμενόμενα αίσθησης (αλλά δεν απογοητεύει σε ακρίβεια), το νέο Defender αποκτά ακόμη και οδηγικό ενδιαφέρον όταν κινείται σε ένα δρόμο με στροφές. Η αιτία εδώ πρέπει να αναζητηθεί στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση που προσαρμόζει συνεχώς τις αντιδράσεις του αμαξώματος-πλαισίου ανάλογα με τις κλίσεις του, μειώνοντάς τες π.χ. σε μια στροφή. Είναι περιττό να προσθέσω επιπλέον ότι τα επίπεδα πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και μένει μόνο να παραπονεθώ για τους φυσιολογικούς αεροδυναμικούς θορύβους από το γωνιώδες αμάξωμα στην εθνική και περισσότερο, από την έξτρα σχάρα που έφερε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε.

Defender Test

Βγαίνοντας τώρα εκτός δρόμου το νέο Defender δείχνει αμέσως ότι βρίσκεται στο στοιχείο του. Η ανάρτηση κυριολεκτικά καταπίνει όλες τις ανωμαλίες του εδάφους και θέλει πραγματικά αυτοσυγκράτηση για να μην αρχίσεις να πιέζεις συνεχώς, με κίνδυνο βέβαια να σκίσεις κάποιο ελαστικό. Η τετρακίνηση λειτουργεί τέλεια και ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου φροντίζει ώστε να βγάζει το Defender από κάθε δυσκολία. «Δυσκολία» είπαμε; Εμείς αποφασίσαμε να πάμε το νέο μοντέλο στα όριά του, αφού «δυσκολία» σε μια κλασική χωμάτινη διαδρομή όσο απαιτητική και να είναι αυτή μάλλον δεν βρήκαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο… Έτσι λοιπόν, κατευθυνθήκαμε προς την καλύτερη πίστα off road στη χώρα μας, το Αττάρτ Off Road Park στην Κερατέα, εκεί όπου φέραμε αντιμέτωπο το νέο Defender ακόμη και με το πιο extreme εμπόδιο που έχει δημιουργήσει ο «γκουρού» των 4Χ4, Στέφανος Αττάρτ. Και πράγματι, το νέο Defender κατάφερε με χαρακτηριστική ευκολία να βγει από κάθε εμπόδιο που του βάλαμε. Υδάτινο πέρασμα, κατωφέρειες με μεγάλη κλίση, κίνηση με τροχούς στο αέρα…, όλα αποδείχτηκαν πολύ εύκολα για το Defender, ιδίως με την αερανάρτηση σηκωμένη στα… ουράνια και με το κατάλληλο σύστημα του Terrain Response 2 επιλεγμένο. Πραγματικά, και εκτός των περιορισμών που μπορεί να έχουν οι τεράστιες διαστάσεις του αυτοκινήτου σε μια στενή ορεινή εκτός δρόμου διαδρομή, αδυνατώ να σκεφτώ κάποιο έδαφος που θα έβαζε δύσκολα σε αυτό το Defender, καθιστώντας το τελικά το ιδανικό αυτοκίνητο για να κάνει κάποιος μαζί του το γύρο του κόσμου. Όχι φυσικά μόνο από την άσφαλτο…

Defender Test

Συμπέρασμα

Το νέο Land Rover Defender είναι ο νέος βασιλιάς του off road. Μπορώ να σκεφτώ πολύ λίγα οχήματα που θα έβαζα απέναντί του (Mercedes G-Class, Toyota Land Cruiser V8), όταν θα ήθελα να αντιμετωπίσω την πιο δύσκολη εκτός δρόμου διαδρομή στον κόσμο. Και ίσως, ακόμα και αυτά θα έχαναν στη σύγκριση με το Defender. Όμως δεν θα μείνω μόνο εκεί. Το νέο Defender είναι επίσης πολύ καλό στην άσφαλτο, απίστευτα πρακτικό και τέλεια άνετο. Πολυτελές δεν θα το χαρακτήριζα και άλλωστε δεν θα του ταίριαζε. Μοιραία με βάση όλα τα παραπάνω, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει από 94.100 ευρώ στην 5θυρη έκδοση diesel των 240 ίππων ή 124.982 ευρώ στην έκδοση First Edition (χωρίς το πακέτο Explorer) της δοκιμής μας. Συζήτηση για το εάν αξίζει αυτά τα χρήματα δεν χωρά εδώ. Όποιος θέλει και μπορεί να πάρει το νέο Defender ας το πάρει. Απλώς, ας είναι έτοιμος να κάνει μαζί του τον γύρο του κόσμου…

Defender Test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.999 cc
Ισχύς: 240 PS/4.000 rpm
Ροπή: 430 Nm/1.400 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.1 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 204 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 622,2 ευρώ
Βάρος: 2.323 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.018/2.008/1.967 mm
Μεταξόνιο: 3.022 mm
Χώρος αποσκευών: 646-2.380 lt
Τιμή: 94.100€

 

Δείτε το video μας από τη δοκιμή του νέου Land Rover Defender:

Διαβάστε ακόμα:

Το νέο Land Rover Defender και επαγγελματικό

Έρχεται με πάνω από 500 ίππους το Land Rover Defender V8

Η Land Rover σχεδιάζει μίνι Defender